Help me eens, wat heeft je lichaamslengte voor invloed op het wel of niet inkorten van je remleiding?
Ultegra shifter kapot
- tornadotom
- Forum-lid
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Hij kan toch gewoon de oude remleiding gebruiken ? Mits die niet afgebroken is of iets dergelijks. Officieel moet je een nieuw "tonnetje" monteren aan het eind van de kabel, maar in de praktijk werkt het vaak nog wel de leiding gewoon weer vast te schroeven aan de nieuwe shifter.
Nieuw "olijfje " is helemaal niet nodig mits de eerste keer goed gemonteerd. En dan bedoel ik recht op de remleiding, wat voor sommige heel erg moeilijk blijkt. Zo ook voor Shimano zelf want ik haalde mijn oude remcalipers van het systeem en haalde de remleiding los. Bleek de remleiding niet tot de eindstop in de caliper gedrukt wat tot gevolge had dat het "olijfje" scheef op de remleiding zat. Het uiteinde van de remleiding incl "olijfje" een beetje vet maken met witte vaseline helpt hierbij zeker.jsparie schreef: ↑01 nov 2022 09:45 Hij kan toch gewoon de oude remleiding gebruiken ? Mits die niet afgebroken is of iets dergelijks. Officieel moet je een nieuw "tonnetje" monteren aan het eind van de kabel, maar in de praktijk werkt het vaak nog wel de leiding gewoon weer vast te schroeven aan de nieuwe shifter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- tornadotom
- Forum-lid
Ik vind jullie benamingen erg creatief. Olijfje is zelfs schattig te noemen!rene schreef: ↑01 nov 2022 12:59Nieuw "olijfje " is helemaal niet nodig mits de eerste keer goed gemonteerd. En dan bedoel ik recht op de remleiding, wat voor sommige heel erg moeilijk blijkt. Zo ook voor Shimano zelf want ik haalde mijn oude remcalipers van het systeem en haalde de remleiding los. Bleek de remleiding niet tot de eindstop in de caliper gedrukt wat tot gevolge had dat het "olijfje" scheef op de remleiding zat. Het uiteinde van de remleiding incl "olijfje" een beetje vet maken met witte vaseline helpt hierbij zeker.jsparie schreef: ↑01 nov 2022 09:45 Hij kan toch gewoon de oude remleiding gebruiken ? Mits die niet afgebroken is of iets dergelijks. Officieel moet je een nieuw "tonnetje" monteren aan het eind van de kabel, maar in de praktijk werkt het vaak nog wel de leiding gewoon weer vast te schroeven aan de nieuwe shifter.

Jullie hebben gelijk, de snijring hoeft niet altijd vervangen te worden.
Vertrouwen is goed, controle is beter.