Kan ook. Het is maar hoe permanent je het wil hebben.
Het grote domme vragen topic
Nog een dan maar, ik heb 2 fietsen waarvan 1 is afgesteld in een bikefit. Die andere wil ik nu aanpassen naar de nieuwe.
Is er niet een handig tooltje wat de fietsen op basis van foto's kan vergelijken. Dus foto maken, lijntje tekenen, lijntje meten
Is er niet een handig tooltje wat de fietsen op basis van foto's kan vergelijken. Dus foto maken, lijntje tekenen, lijntje meten
Een rolmaat.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik neem aan dat je van de bikefit een soort van rapportage hebt gekregen?
Dus die waarden (inderdaad met behulp van een rolmaat o.i.d.) omzetten naar de andere fiets.
Courir c'est mourir un peu
Ik was laatst aan het rondkijken naar nieuwe remschijven en het viel mij op dat alle remschijven op dezelfde manier zijn opgebouwd, tegen de klok in. Ik begrijp dat niet goed, als de schijven met de klok mee zouden opgebouwd worden, dan worden de armen belast op trek, dat lijkt me toch beter om buiging te vermijden?
Zo gaat het nu:
Als je de schijf met de klok mee zou ontwerpen:
Zo gaat het nu:
Als je de schijf met de klok mee zou ontwerpen:
Waarom, hij heeft twee fietsen waarvan één volgens de bikefit is afgesteld, de met een rolmaat te meten waarden (zadelhoogte, zadelsetback, zadelstand en zadelpunt afstand tot stuurnok/pen/stang, stuurhoogte) van deze fiets hoeft hij alleen maar over te zetten op de andere fiets, simpeler kan het niet volgens mij, toch.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Chainsuck is toch wanneer je ketting juist aan je tandjes blijft 'kleven' en daarom omhoog getrokken wordt in je derailleur?havana schreef: ↑25 okt 2022 11:21 Als je ketting eraf valt aan de binnenkant dan loop je het risico dat deze wordt ingeklemd tussen het binnenste kettingblad en het frame. Dit heet chainsuck. Op zich niet erg, maar als je vervolgens kracht op de pedalen zit dan trap je zo je frame kapot (of beschadig je 'm).
Geen vraag.
Vriend is in de markt voor een e-bike hij houdt niet zo van fietsen maar wil af en toe met het vrouwtje mee. Of ik wat advies kan geven?
De fietsenboer had verteld dat het niet uitmaakt qua onderhoud of je met derailleur versnelling rijdt of met versnellingsnaaf, zolang je niet door de modder gaat rijden
Vriend is in de markt voor een e-bike hij houdt niet zo van fietsen maar wil af en toe met het vrouwtje mee. Of ik wat advies kan geven?
De fietsenboer had verteld dat het niet uitmaakt qua onderhoud of je met derailleur versnelling rijdt of met versnellingsnaaf, zolang je niet door de modder gaat rijden
Dogma F
Met derailleur en middenmotor slijten je ketting en tandwielen als een malle, ook zonder modder. In het vlakke Nederland is dat niet zo'n ramp want een voorraadje van de kleinste tandwielen en af en toe een nieuwe ketting kosten de wereld niet.
Campagnolo Ultra Dork