Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Wahoo Kickr Snap

Ivo1952
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2022 13:32

Ivo1952 21 okt 2022 13:34

Na héél veel jaren plezier heeft mijn Tacx Excell het begeven, toetsen computertje reageren niet meer.
Wil me nu een Wahoo Kickr Snap aanschaffen, na veelvuldig lezen blijf ik toch zitten met een aantal vragen.
- Kan ik probleemloos werken met Bluetooth als ik een Realme tab gebruik als aansturing?
- Is de extra aanschaf van een Wahoo BlueSC snelheids en cadanssensor noodzakelijk om in de gebruikte app snelheid en cadans te kunnen aflezen?
- Als app wou ik Trainerday gebruiken, goed of slecht idee? ( Virtuele beklimmingen op TV bekijken interesseren me niet, ben er een beetje te oud voor).
- Eén van de fijnere dingen in de Tacx vond ik de mogelijkheid om zelf een programma maken waarbij ik het vermogen stelselmatig liet stijgen maar waarbij het geleverde vermogen altijd het gevraagde bleef maw hoe hoger het gevraagde vermogen, hoe hoger de trapfrquentie om niet stil te vallen, kan dit ook in de actuele apps vb Trainerday

Graag jullie advies, alvast bedankt !

derxx
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 21 okt 2022 14:23

Als je kijkt op de Wahoo website staan nu de Kickr Core trainers voor hetzelfde geld als een Snap: 499,-
https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy

Daarmee heb je een VEEEEL betere trainer voor hetzelfde geld
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 okt 2022 14:58

Inderdaad een Snap is een "dure" wheel-on trainer.
Dan kun je tegenwoordig beter een "goedkope" direct-drive trainer kopen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 okt 2022 15:00

Zo heb je bijvb in de Decathlon in België een Eite Zumo voor €390! Als dat geen scherpe prijs is.
https://www.decathlon.be/nl/p/interacti ... lsrc=aw.ds

In Nederland nog goedkoper: €379,99

https://www.decathlon.nl/p/direct-drive ... mc=8655914

Ivo1952
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2022 13:32

Ivo1952 21 okt 2022 16:34

Ik heb één van mijn oudere racefietsen permanent op mijn huidige Tacx staan, hierop zit nog een shimano 7-speed, vrees dat deze cassette niet past op de body van de Wahoo kickr core.

Kan momenteel Kickr Snap kopen voor €367, prijzen op Wahoo website niet relevant.

Kan toch iemand me helpen met mijn initiële vragen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2022 16:56

Ivo1952 schreef: 21 okt 2022 13:34 - Kan ik probleemloos werken met Bluetooth als ik een Realme tab gebruik als aansturing?
Ik moest het even Googlen, begrijp dat het een tablet is. Antwoord is ja.

- Is de extra aanschaf van een Wahoo BlueSC snelheids en cadanssensor noodzakelijk om in de gebruikte app snelheid en cadans te kunnen aflezen?
Nee.
- Als app wou ik Trainerday gebruiken, goed of slecht idee? ( Virtuele beklimmingen op TV bekijken interesseren me niet, ben er een beetje te oud voor).
Ken ik niet, TrainerRoad wel en dat is goed.
- Eén van de fijnere dingen in de Tacx vond ik de mogelijkheid om zelf een programma maken waarbij ik het vermogen stelselmatig liet stijgen maar waarbij het geleverde vermogen altijd het gevraagde bleef maw hoe hoger het gevraagde vermogen, hoe hoger de trapfrquentie om niet stil te vallen, kan dit ook in de actuele apps vb Trainerday
Ik snap daar helemaal geen zak van, sorry.

Ik zou overigens geen cent meer investeren een wheel on trainer, ook niet als ie 360 euro kost.

Ivo1952
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2022 13:32

Ivo1952 21 okt 2022 21:34

Hey Kiekeboe,
Jouw tip over de Elite Zumo is prima. Heb een aantal reviews gelezen en YouTube filmpjes bekeken, komt er prima uit, alleen jammer dat er bij de filmpjes niets in het Nederlands beschikbaar is.
Is wel een toestel einde reeks, alleen bij Decathlon nog verkrijgbaar en in geen enkele winkel in B of Nl voorradig, dus het wordt online bestellen.
Ga mijn oude fiets aan de kant zetten en mijn winter respectievelijk zomer fiets erop monteren, is een 10 speed.
Dank voor de tip.
PS: welke app kan je aanraden? Zoek er ééntje niet te duur, pensioentje, hé. Ikzelf dacht aan Trainerday, 4 à 5 €/maand

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 okt 2022 09:55

Geen idee, of dat Trainerday iets is.
Lijkt me een Trainerroad clone.
Proberen zou ik zeggen, of wat reviews zoeken.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 23 okt 2022 11:36

Ik heb zelf een Snap gehad en nu sinds 2 jaar een Core.
Hoewel de Snap goed werkte zou ik dit nu niet meer doen, de Core is veel nauwkeuriger en geen gedoe met doorslippend wiel. Ik had er een trainerwiel bij met een Tacx trainerband en had toch af en toe een slippend wiel.

Beiden zijn goed stil.

TrainerDay heb ik wel eens geprobeerd, is volgens mij een prima app om gestructureerde trainingen mee te doen.

Zelf gebruik ik de Wahoo Fitness app, daar kun je ook je trainer mee aansturen in diverse modi (ERG, RES, LEVEL) en ook nog on the fly wisselen tussen de modi.
Heel handig als je een Vo2 max interval hebt, dan stel je de resistance alvast in op 35% en fiets je in ERG het voorafgaande interval op laag vermogen. Op het moment dat je dan naar Vo2 max moet, selecteer je de tab van de RES mode en wordt deze daarmee actief. Nu kun je door middel van schakelen naar je max output gaan.
Is het interval afgelopen selecteer je weer de ERG tab en gaat de trainer direct naar het vooraf ingestelde vermogen.

Het mooie is dat deze app gratis is :like:

Nadeel is wel dat je wel zelf je trainingen moet opstellen, je kunt er niet een set intervallen in programmeren. Maar ik gebruik dan weer Join die mijn trainingen voorschrijft.

Ivo1952
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2022 13:32

Ivo1952 24 okt 2022 08:48

Heb in het weekend de Elite Zumo besteld, betaal uiteindelijk €375, wel even wachten op levering.

Wat app betreft zal het wel wat tijd kosten om er mee te werken, ERG, RES, LEVEL zijn voorlopig nog onbekende elementen.

Iedereen bedankt voor de hulp!!

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 24 okt 2022 10:58

ERG wil zeggen dat je een bepaald vermogen instelt wat je moet trappen, de trainer regelt dan de weerstand. Of je nu snel of langzaam trapt, het vermogen blijft gelijk.

RES is eenvoudigweg een vaste weerstand die je instelt (%). Dan heb je zelf controle over het getrapte vermogen door je versnellingen te gebruiken en sneller of trager te trappen.

Level is hetzelfde, alleen dan op een andere schaal. Ik meen van 0-15, ik gebruik deze nooit.

Plaats reactie