Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 okt 2022 19:48

Als je even niks ander hebt en je wil ermee thuiskomen kan je hem meenemen. Ketting zo recht mogelijk.
Maar bestel wel meteen een 12sp, de ketting is smaller en dus ook de qr.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 23 okt 2022 21:17

Waarom hebben cyclocrossers altijd een
achterbrug die hoog aanzet op de staande buis ?

Meer stijfheid ?

Wegframes van tegenwoordig hebben hem altijd lager zitten, gravelframes ook

Puur voor de aero looks ?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 23 okt 2022 22:01

wasbeer2006 schreef: 23 okt 2022 19:48 Als je even niks ander hebt en je wil ermee thuiskomen kan je hem meenemen. Ketting zo recht mogelijk.
Maar bestel wel meteen een 12sp, de ketting is smaller en dus ook de qr.
Dat dacht ik al.
Sta wel te kijken van de prijzen. €12,99 voor een set van twee stuks is fors veel geld voor zoiets onnozels.
Dogma F

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 okt 2022 22:50

RonaldH76 schreef: 23 okt 2022 21:17 Waarom hebben cyclocrossers altijd een
achterbrug die hoog aanzet op de staande buis ?

Meer stijfheid ?

Wegframes van tegenwoordig hebben hem altijd lager zitten, gravelframes ook

Puur voor de aero looks ?
Omdat dat de sterkste constructie is.
Niet zijken maar reiden !

abdr
Forum-lid
Berichten: 565
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 23 okt 2022 22:55

RonaldH76 schreef: 23 okt 2022 21:17 Wegframes van tegenwoordig hebben hem altijd lager zitten, gravelframes ook

Puur voor de aero looks ?
Ik kan mij niet uitspreken over het aerodynamisch voordeel van verlaagde seatstays maar ik denk wel dat de eerste driver hiervoor economisch is. Een carbon frame wordt meestal in twee stukken gemaakt, de voordriehoek (bovenbuis, onderbuis, zitbuis) en de onvolledige achterdriehoek (liggende en staande achtervork). Met verlaagde seatstays kan je die achterdriehoek, over alle maten heen, met één mal maken ipv één mal per maat.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2022 09:30

Als die theorie klopt moeten dus de 3 zijden van de driehoek (liggende vork, staande vork en aansluiting op de staande buis) bij alle maten identiek zijn. Lijkt mij sterkt, want dan zou een maat S een amper verlaagde seatstay hebben en een XL een heeeeele lage seatstay.
Less is bore

1094
Forum-lid
Berichten: 1662
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 okt 2022 14:55

Waar kan je kleine lakschade mee bijwerken?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 24 okt 2022 14:57

1094 schreef: 24 okt 2022 14:55 Waar kan je kleine lakschade mee bijwerken?
lakstift
gezien je vraag ben je het niet, maar als je kundig bent afhankelijk materiaal mogelijk met polijsten .
leuke sticker ?

1094
Forum-lid
Berichten: 1662
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 okt 2022 15:42

Nee daar ga ik niet aan beginnen nee, is ook maar een klein plekje dus transparante lakstift is dan voldoende denk ik

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1423
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 24 okt 2022 17:59

Nagellak voor een heel klein plekje.
hun fietsen.

jbams
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 24 okt 2022 19:24

1094 schreef: 19 okt 2022 13:19 Wat is er beter voor je training als je merkt dat je blokjee net iets te zwaar zijn. Proberen uit te fietsen of intensiteit aanpassen.

Context: gister een zwift sessie gedaan en het was zeer intensief. Uiteindelijk alles gehaald maar zat wel te tollen op mn fiets toen ik klaar was
Ik neem aan dat dit over intensieve interval training gaat?

Als het intensief was en echt maar net aan haalbaar, dan was de training dus precies goed. Intensieve intervals horen intens te zijn. Liever doorjakkeren tot je het echt niet meer haalt (en dan pas de moeilijkheidsgraad verlagen), dan preventief makkelijker maken.


Mocht je vraag gaan over lange (duur)blokken; negeer bovenstaande, ik heb daar geen verstand van.

1094
Forum-lid
Berichten: 1662
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 24 okt 2022 20:20

jbams schreef: 24 okt 2022 19:24
1094 schreef: 19 okt 2022 13:19 Wat is er beter voor je training als je merkt dat je blokjee net iets te zwaar zijn. Proberen uit te fietsen of intensiteit aanpassen.

Context: gister een zwift sessie gedaan en het was zeer intensief. Uiteindelijk alles gehaald maar zat wel te tollen op mn fiets toen ik klaar was
Ik neem aan dat dit over intensieve interval training gaat?

Als het intensief was en echt maar net aan haalbaar, dan was de training dus precies goed. Intensieve intervals horen intens te zijn. Liever doorjakkeren tot je het echt niet meer haalt (en dan pas de moeilijkheidsgraad verlagen), dan preventief makkelijker maken.


Mocht je vraag gaan over lange (duur)blokken; negeer bovenstaande, ik heb daar geen verstand van.
Ging inderdaad over intensieve intervallen, thanks

Plaats reactie