Als je even niks ander hebt en je wil ermee thuiskomen kan je hem meenemen. Ketting zo recht mogelijk.
Maar bestel wel meteen een 12sp, de ketting is smaller en dus ook de qr.
Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom hebben cyclocrossers altijd een
achterbrug die hoog aanzet op de staande buis ?
Meer stijfheid ?
Wegframes van tegenwoordig hebben hem altijd lager zitten, gravelframes ook
Puur voor de aero looks ?
achterbrug die hoog aanzet op de staande buis ?
Meer stijfheid ?
Wegframes van tegenwoordig hebben hem altijd lager zitten, gravelframes ook
Puur voor de aero looks ?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Dat dacht ik al.wasbeer2006 schreef: ↑23 okt 2022 19:48 Als je even niks ander hebt en je wil ermee thuiskomen kan je hem meenemen. Ketting zo recht mogelijk.
Maar bestel wel meteen een 12sp, de ketting is smaller en dus ook de qr.
Sta wel te kijken van de prijzen. €12,99 voor een set van twee stuks is fors veel geld voor zoiets onnozels.
Dogma F
Omdat dat de sterkste constructie is.
Niet zijken maar reiden !
Ik kan mij niet uitspreken over het aerodynamisch voordeel van verlaagde seatstays maar ik denk wel dat de eerste driver hiervoor economisch is. Een carbon frame wordt meestal in twee stukken gemaakt, de voordriehoek (bovenbuis, onderbuis, zitbuis) en de onvolledige achterdriehoek (liggende en staande achtervork). Met verlaagde seatstays kan je die achterdriehoek, over alle maten heen, met één mal maken ipv één mal per maat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als die theorie klopt moeten dus de 3 zijden van de driehoek (liggende vork, staande vork en aansluiting op de staande buis) bij alle maten identiek zijn. Lijkt mij sterkt, want dan zou een maat S een amper verlaagde seatstay hebben en een XL een heeeeele lage seatstay.
Less is bore
Ik neem aan dat dit over intensieve interval training gaat?1094 schreef: ↑19 okt 2022 13:19 Wat is er beter voor je training als je merkt dat je blokjee net iets te zwaar zijn. Proberen uit te fietsen of intensiteit aanpassen.
Context: gister een zwift sessie gedaan en het was zeer intensief. Uiteindelijk alles gehaald maar zat wel te tollen op mn fiets toen ik klaar was
Als het intensief was en echt maar net aan haalbaar, dan was de training dus precies goed. Intensieve intervals horen intens te zijn. Liever doorjakkeren tot je het echt niet meer haalt (en dan pas de moeilijkheidsgraad verlagen), dan preventief makkelijker maken.
Mocht je vraag gaan over lange (duur)blokken; negeer bovenstaande, ik heb daar geen verstand van.
Ging inderdaad over intensieve intervallen, thanksjbams schreef: ↑24 okt 2022 19:24Ik neem aan dat dit over intensieve interval training gaat?1094 schreef: ↑19 okt 2022 13:19 Wat is er beter voor je training als je merkt dat je blokjee net iets te zwaar zijn. Proberen uit te fietsen of intensiteit aanpassen.
Context: gister een zwift sessie gedaan en het was zeer intensief. Uiteindelijk alles gehaald maar zat wel te tollen op mn fiets toen ik klaar was
Als het intensief was en echt maar net aan haalbaar, dan was de training dus precies goed. Intensieve intervals horen intens te zijn. Liever doorjakkeren tot je het echt niet meer haalt (en dan pas de moeilijkheidsgraad verlagen), dan preventief makkelijker maken.
Mocht je vraag gaan over lange (duur)blokken; negeer bovenstaande, ik heb daar geen verstand van.