Ah, maar wel met een 1x dus.
Het zou toch wat zijn als je de 46 met een 2x kunt rijden
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Dat klinkt goed Hans. Met een 30 voor en 40 achter zou ik zelfs op de doodeman in het zadel moeten kunnen blijvenHanz Bé schreef: ↑18 okt 2022 12:02Het is inderdaad de RX-810 derailleur. Na morgen volgt de evaluatie. Kort rondje “om het blok” verliep in elk geval prima. Kan ook probleemloos groot-groot en klein-klein schakelen.
Ik ookdaniel1975 schreef: ↑18 okt 2022 11:24Die prijshayes schreef: ↑18 okt 2022 09:37 Nog niet ontvangen, dus kan er niets over zeggen.
M'n gewone sticks met afstandsbediening van Ali doen wel nog altijd perfect hun werk
https://nl.aliexpress.com/item/10050047 ... pt=glo2nld
Ben benieuwd wat je krijgt voor dat geld.
Licht op zich niet veel. Al kan je op een spiegelreflex met invulflits wel heel mooie effecten krijgen.i-mac schreef: ↑18 okt 2022 09:52Voor je Instagram? Ga je Puck concurrentie aandoen?hayes schreef: ↑18 okt 2022 09:37 Nog niet ontvangen, dus kan er niets over zeggen.
M'n gewone sticks met afstandsbediening van Ali doen wel nog altijd perfect hun werk
https://nl.aliexpress.com/item/10050047 ... pt=glo2nld
Ik ben wel benieuwd wat dat licht als voordeel zal geven.
Maar her zal dat niet veel doen denk ik.
Vooral voor de stabilisatie gekozen. Ik merk dat we bv ook op reis steeds meer foto's nemen en filmen met gsm. Gewoon uit nieuwsgierigheid even besteld.
Ik heb in Spanje mijn fiets naar een 2x en 11-46 cassette omgebouwd. Ultegra RX-800 derailleur met de kooi van een XT-derailleur en Wolftooth Roadlink DM. Klein-klein ging niet, geen kettingspanning. b-schroef was maxed out, voor de rest alles OK. Normaal rij ik 11-40 maar was niet genoeg voor European Divide.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Even een terugkoppeling na een pittig dagje Eifel.derxx schreef: ↑18 okt 2022 18:07Dat klinkt goed Hans. Met een 30 voor en 40 achter zou ik zelfs op de doodeman in het zadel moeten kunnen blijven
De combi 46-30 GRX crankset, met een 11-40 SLX cassette en een GRX 810 derailleur heeft de hele dag als een zonnetje geschakeld. Alle verzetten werkten en waren bruikbaar. Ook bij schakelen onder flinke spanning.
De clutch is de hele dag uitgeweest, omdat gebruik van de clutch in deze combi erg zwaar schakelde op de montage standaard. Maar al het gehobbel en gestuiter (soms echt fors) heeft ook tot geen enkel ketting-probleem geleid.
Nb. 2,1 inch banden op 650b waren ook erg fijn
Thx Hans. Da's is super nieuws. Mocht ik de 11-34 uiteindelijk toch nog te zwaar vinden (wat ik niet direct verwacht, maar je weet maar nooit) dan weet ik dat er iig nog een alternatief is.Hanz Bé schreef: ↑19 okt 2022 21:00Even een terugkoppeling na een pittig dagje Eifel.
De combi 46-30 GRX crankset, met een 11-40 SLX cassette en een GRX 810 derailleur heeft de hele dag als een zonnetje geschakeld. Alle verzetten werkten en waren bruikbaar. Ook bij schakelen onder flinke spanning.
De clutch is de hele dag uitgeweest, omdat gebruik van de clutch in deze combi erg zwaar schakelde op de montage standaard. Maar al het gehobbel en gestuiter (soms echt fors) heeft ook tot geen enkel ketting-probleem geleid.
Nb. 2,1 inch banden op 650b waren ook erg fijn