Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

JevdB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2022 13:06

JevdB 15 okt 2022 13:18

Dag mede Join gebruikers,

Leuk dat er een forum is voor Join gebruikers. Ik ben zelf in Okt 2021 begonnen met fietsen (na 20jaar afwezigheid :D )
Meteen serieus aan het trainen gegaan met Trainerroad maar na het luisteren van de LSFR podcast in Maart overgetapt naar Join.
Ik heb verschillende doelen gebruikt om me te kunnen verbeteren en stond echt versteld hoeveel progressie je kan maken als je Join zijn gang laat gaan. Ik heb meer dan 100watt aan mijn ftp toegevoegd en +20 aan mijn Join score. Nu wilde ik deze winter wat kracht training toevoegen maar waar kan ik dit het beste toevoegen? Ik neem aan niet de dag voor een zware blokjes dagπŸ˜ƒ iemand ervaring daarmee?

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 15 okt 2022 20:37

Podcast ep 15 al geluisterd? Denk dat ie nuttig is voor je in deze situatie

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 16 okt 2022 08:27


Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 okt 2022 09:52

JevdB schreef: ↑15 okt 2022 13:18 Dag mede Join gebruikers,

Leuk dat er een forum is voor Join gebruikers. Ik ben zelf in Okt 2021 begonnen met fietsen (na 20jaar afwezigheid :D )
Meteen serieus aan het trainen gegaan met Trainerroad maar na het luisteren van de LSFR podcast in Maart overgetapt naar Join.
Ik heb verschillende doelen gebruikt om me te kunnen verbeteren en stond echt versteld hoeveel progressie je kan maken als je Join zijn gang laat gaan. Ik heb meer dan 100watt aan mijn ftp toegevoegd en +20 aan mijn Join score. Nu wilde ik deze winter wat kracht training toevoegen maar waar kan ik dit het beste toevoegen? Ik neem aan niet de dag voor een zware blokjes dagπŸ˜ƒ iemand ervaring daarmee?
Na 20 jaar niet fietsen maak je zelfs al progressie als je naar je fiets kijkt.

JevdB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2022 13:06

JevdB 16 okt 2022 12:44

Critic schreef: ↑15 okt 2022 20:37 Podcast ep 15 al geluisterd? Denk dat ie nuttig is voor je in deze situatie
Nee nog niet ik zal deze is beluisterenπŸ‘πŸΌ

JevdB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2022 13:06

JevdB 16 okt 2022 12:52

Juppehup schreef: ↑16 okt 2022 08:27 Hier:

https://join.cc/nl/training-tips/core-s ... ZsQAvD_BwE

het bijbehorende naslagwerk.
Het ging mij meer om echte kracht training, zeg maar de compound oefeningen zoals Squats.

Zou ideaal zijn als je dit in kom geven in Join zodat hij dit herkend als kracht blokken op RPE basis.
Na een flinke kracht training en de bijhorende spierpijn zullen de fiets trainingen de dagen erna niet even soepel gaan😁

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 16 okt 2022 18:34

JevdB schreef: ↑16 okt 2022 12:52
Juppehup schreef: ↑16 okt 2022 08:27 Hier:

https://join.cc/nl/training-tips/core-s ... ZsQAvD_BwE

het bijbehorende naslagwerk.
Het ging mij meer om echte kracht training, zeg maar de compound oefeningen zoals Squats.

Zou ideaal zijn als je dit in kom geven in Join zodat hij dit herkend als kracht blokken op RPE basis.
Na een flinke kracht training en de bijhorende spierpijn zullen de fiets trainingen de dagen erna niet even soepel gaan😁
Dat kan ook. Vul dit bijvoorbeeld in via Strava en je kan een RPE invullen voor de training in join.

Frigide
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25

Frigide 19 okt 2022 21:38

Na de laatste podcast heb ik een kijkje genomen naar intervals.icu. Ben het verre van een goed getrainde fietser maar ben gek op data. :winkthumb:

Het valt op dat veel Join trainingen in intervals.icu bestempeld worden als "drempel" of "Piramidaal" training. Gaat hier wat fout?

Wellicht Join.cc een eigen vermogen en hartslag zone lijst kan toevoegen zodat we appels met appels kunne vergelijken.
Maar dan nog is een mededeel van de join trainen niet Gepolariseerd, aldus intervals.icu.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 okt 2022 21:44

Frigide schreef: ↑19 okt 2022 21:38 Na de laatste podcast heb ik een kijkje genomen naar intervals.icu. Ben het verre van een goed getrainde fietser maar ben gek op data. :winkthumb:

Het valt op dat veel Join trainingen in intervals.icu bestempeld worden als "drempel" of "Piramidaal" training. Gaat hier wat fout?

Wellicht Join.cc een eigen vermogen en hartslag zone lijst kan toevoegen zodat we appels met appels kunne vergelijken.
Maar dan nog is een mededeel van de join trainen niet Gepolariseerd, aldus intervals.icu.
Heb je bij settings je FTP etc wel goed ingevuld?

Frigide
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25

Frigide 19 okt 2022 22:03

NuitKor schreef: ↑19 okt 2022 21:44
Frigide schreef: ↑19 okt 2022 21:38 Na de laatste podcast heb ik een kijkje genomen naar intervals.icu. Ben het verre van een goed getrainde fietser maar ben gek op data. :winkthumb:

Het valt op dat veel Join trainingen in intervals.icu bestempeld worden als "drempel" of "Piramidaal" training. Gaat hier wat fout?

Wellicht Join.cc een eigen vermogen en hartslag zone lijst kan toevoegen zodat we appels met appels kunne vergelijken.
Maar dan nog is een mededeel van de join trainen niet Gepolariseerd, aldus intervals.icu.
Heb je bij settings je FTP etc wel goed ingevuld?

Jawel

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 20 okt 2022 09:57

Het gaat bij polarized ook niet zozeer om het polarized zijn van de afzonderlijke trainingen, maar om je gehele trainingsprogramma. Als je in intervals.icu kijkt bij totals dan zie je daar een overzicht van je zones over de afgelopen tijd (je kunt zelf aangeven over welk bereik van data je dit wilt doen).
Als je in dat overzicht pyramidal ziet staan, dan is het ook niet gelijk een issue. Dat zie je vaker als je "minder" traint dan een uur of 15 in de week. Zeker de wat kortere midweekse trainingen zullen wat vaker in de tempo/drempel range vallen omdat je nog wel voldoende belasting wilt halen.
Mocht je in het 'totals' overzicht van intervals.icu zien staan dat je drempel traint, dan is er wel wat verkeerd.

Frigide
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:25

Frigide 20 okt 2022 20:22

ibooij schreef: ↑20 okt 2022 09:57 Het gaat bij polarized ook niet zozeer om het polarized zijn van de afzonderlijke trainingen, maar om je gehele trainingsprogramma. Als je in intervals.icu kijkt bij totals dan zie je daar een overzicht van je zones over de afgelopen tijd (je kunt zelf aangeven over welk bereik van data je dit wilt doen).
Als je in dat overzicht pyramidal ziet staan, dan is het ook niet gelijk een issue. Dat zie je vaker als je "minder" traint dan een uur of 15 in de week. Zeker de wat kortere midweekse trainingen zullen wat vaker in de tempo/drempel range vallen omdat je nog wel voldoende belasting wilt halen.
Mocht je in het 'totals' overzicht van intervals.icu zien staan dat je drempel traint, dan is er wel wat verkeerd.
Dank voor de uitleg. Het lijkt er ook op dat sommige trainingen anders uitvallen als deze buiten uitgevoerd worden. Met wind, heuvels, bochten en dergelijke is het lastig (niet leuk om te fietsen) om laag in de zones te blijven wat resulteer in een pyramidal training omdat je vaak net even teveel vermogen aan tikt.

Plaats reactie