Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 okt 2022 14:53

scepticus schreef: 11 okt 2022 12:38 Prijzen voor een eenmalig kaartje voor een aantal ijsbanen...

Jaap Edenbaan € 9,-
IJbaan Haarlem € 7,70
Vechtsebanen Utrecht € 11,00
Thialf € 12,50
Enschede € 8,25
Je kunt een ijsbaan en een MTB route toch niet met elkaar vergelijken...bij een ijsbaan zijn de kosten een veelvoud van een MTB route.

Ik ben het wel eens met scottwilko, als je meerdere keren per jaar een route rijdt is 7,50 een schijntje, maar voor één keer per jaar is t erg duur, vind ik.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 okt 2022 15:50

SiO2 schreef: 11 okt 2022 14:53
scepticus schreef: 11 okt 2022 12:38 Prijzen voor een eenmalig kaartje voor een aantal ijsbanen...

Jaap Edenbaan € 9,-
IJbaan Haarlem € 7,70
Vechtsebanen Utrecht € 11,00
Thialf € 12,50
Enschede € 8,25
Je kunt een ijsbaan en een MTB route toch niet met elkaar vergelijken...bij een ijsbaan zijn de kosten een veelvoud van een MTB route.

Ik ben het wel eens met scottwilko, als je meerdere keren per jaar een route rijdt is 7,50 een schijntje, maar voor één keer per jaar is t erg duur, vind ik.
Daarom kost een seizoenskaart voor een ijsbaan dan ook een veelvoud van 7.50 ;-)
En eigenlijk is het daar zo, hoe meer je schaatst, hoe meer geld het kost.

De vergelijking is, diegene die sporadisch (1x) gaat mountainbiken en dan kiest voor de Utrechtse Heuvelrug ipv een vignet vrije route. In vergelijking met iemand die eens een keer naar de ijsbaan gaat. De kosten voor je eenmalige uitje voor jou als persoon. (niet de kosten van de kant van de aanbieder, zogezegd).
En of een eenmalige schaatser er nog voor 15 euro een paar schaatsen bij moet huren. Of een eenmalige boswielrenner/mountainbiker nog een fiets ergens moet huren voor zo'n soort bedrag .., is dan ook vergelijkbaar. Alleen krijg je bij die huurmountainbike dat vignet er vaak nog bij ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 11 okt 2022 15:50

Op en rond de MTB-route Austerlitz en de Kinderroute Austerlitz hebben we afgelopen zondag 9 oktober de tweede MTB Kinderdag georganiseerd. Na twee jaren met Corona kon en mocht het nu weer.


Afbeelding

We vonden het zelf ook heel erg leuk en we denken dat het supergeslaagd was. Volgend jaar weer?

Mede mogelijk gemaakt door:
Gemeente Zeist, Staatsbosbeheer, Beauforthuis, Toyota Van Gent en de vrijwilligers van MTB Heuvelrug

Kinderen buiten in beweging samen met ouders en andere kinderen. Promotie voor de buitensport, promotie voor de mountainbikesport.

Afbeelding

Na afloop een medaille voor iedereen, want iedereen heeft gewonnen.

Afbeelding

En tot slot een zakje frieten van FranklinFriet

Afbeelding

Foto's door Bas de Meijer.
Financieel mogelijk gemaakt door de vignethouders van UHR. Door jullie dus.
link: Website

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 11 okt 2022 15:54

Qua routes en kosten het volgende:

Een dagkaart voor de UHR bestaat niet en komt er ook niet. De marginale opbrengsten zijn veel lager dan de marginale kosten. Als een jaarkaart 7,50 kost, wat zou de prijs van een dagkaart dan moeten zijn?

Een dagkaart voor Den Treek kost 5,- euro. Een jaarkaart bij hen 25,00
De routes rond Ede, Lunteren en Ottelo zijn zwaar ondergewaardeerd, net zo mooi als de UHR (ook op een stuwwal) en liggen allemaal op het terrein van de Gemeente Ede. Ze zijn het hele jaar door gratis toegankelijk.
link: Website

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 okt 2022 15:57

Ik snap dat zeuren over die 7,50 echt niet. Er zit een bak werk in om die MTB-routes te onderhouden, de landeigenaren te vriend te houden en wat nog niet meer. Dat gebeurt met vrijwilligers, maar materialen e.d. moeten toch ook betaald.
7,50 voor een uurtje pret (of desnoods meer pret, als je routes aan elkaar knoopt, of 2 keer rijdt) is m.i. een voordelig uitje!

Ps. Ik heb zelf twee vignetten voor de UHR. Eéntje voor het geval ik als gravellaar per ongeluk eens op het parcours terecht kom, en eentje voor een eventuele gast. (O ja, en ook uit een soort van solidariteit)

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2022 18:58

MTB Heuvelrug schreef: 11 okt 2022 15:50 Financieel mogelijk gemaakt door de vignethouders van UHR. Door jullie dus.
Denk je dat je met je vignet betaalt voor het onderhouden van de route, mmar blijk je ook te betalen voor het speelkwartier van andermans oogappeltjes :twisted:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 okt 2022 20:57

Tussendoor schreef: 11 okt 2022 18:58
MTB Heuvelrug schreef: 11 okt 2022 15:50 Financieel mogelijk gemaakt door de vignethouders van UHR. Door jullie dus.
Denk je dat je met je vignet betaalt voor het onderhouden van de route, mmar blijk je ook te betalen voor het speelkwartier van andermans oogappeltjes :twisted:
Mag oprecht hopen dat je dat je perongeluk een verkeerde smilie hebt gekozen. Anders is het wel heel erg triest zo’n reactie / mening.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2022 21:37

Tussendoor schreef: 11 okt 2022 18:58
MTB Heuvelrug schreef: 11 okt 2022 15:50 Financieel mogelijk gemaakt door de vignethouders van UHR. Door jullie dus.
Denk je dat je met je vignet betaalt voor het onderhouden van de route, mmar blijk je ook te betalen voor het speelkwartier van andermans oogappeltjes :twisted:
En, geeft een goed gevoel toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2022 21:49

Ik snap alleen niet dat het met een fysiek tastbaar stickertje moet. Wat dan op random verkooppunten te krijgen is. Waarbij je dus eerst als onbekende moet zoeken waar die zijn en wanneer die open zijn.

Maak een website en genereer een QR na betaling. Sla die QR op op je telefoon. Kan ik op elk moment van de dag, zelfs als ik al op de parkeerplaats aan de route sta nog een vignet kopen. Scanapp ontwikkelen voor controleurs. Veel makkelijker.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 11 okt 2022 21:54

Kom op, de ironie druipt er toch van af?!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 okt 2022 21:57

Haha nee ik ben serieus. Ik vind t bloedirritant als ik naar een plaats moet om iets te kopen waar ik anders niet hoef te zijn. En dat domme stickertje raak ik dan weer kwijt. En nee die ongein plak ik niet op mijn mtb of helm.

De prijs is meer dan prima. Ik zou er zelfs 2.50 servicekosten voor over hebben als t online kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 okt 2022 06:46

thestudent schreef: 11 okt 2022 21:57 Haha nee ik ben serieus. Ik vind t bloedirritant als ik naar een plaats moet om iets te kopen waar ik anders niet hoef te zijn. En dat domme stickertje raak ik dan weer kwijt. En nee die ongein plak ik niet op mijn mtb of helm.

De prijs is meer dan prima. Ik zou er zelfs 2.50 servicekosten voor over hebben als t online kan.
Check https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/wp ... tijden.pdf
In die lijst staan aantal regels met “verkoop via webshop”, duszzzzzzzz.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie