Het "nieuwe" Puck Moonen topic
Klopt, DCRainmaker heeft een heel andere insteek. Im weet ook niet of hij betaald wordt, of alleen gratis spullen krijgt. En af en toe vind ie iets waardeloos en zegt dat ook. Ik zeg niet dat ie 100 procent onafhankelijk is en altijd geloofwaardig, maar wekt in ieder geval meer die indruk dan Puckie en JapkeJanneke.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
DC Rainmaker zegt daar zelf onder "Advertise" het een en ander over waardoor je wel kunt afleiden hoe hij zijn blog financiert.
DCR haalt de meeste inkomsten uit affiliate (bijv. Clever Training) en vooral het YouTube advertising programma. Dat laatste wordt steeds groter voor hem en vandaar dat je ook ziet dat hij steeds meer richting YouTube gaat. Zijn overige inkomsten
- advertenties op zijn site (deels geautomatiseerd)
- membership (zijn er niet zoveel geloof ik)
- give aways
Verder is hij vrij streng in de leer. Hij stuurt reviewproducten altijd terug naar de afzender en neemt sowieso geen geld voor het schrijven van reviews. Hij neemt zelfs geen geld aan voor reiskosten naar bijvoorbeeld een productlancering.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het affiliatemodel nog altijd een enigszins perverse prikkel kent. Positievere review = meer geld door affiliate. Wat niet wegneemt dat zijn reviews meestal wel kritisch zijn.
- advertenties op zijn site (deels geautomatiseerd)
- membership (zijn er niet zoveel geloof ik)
- give aways
Verder is hij vrij streng in de leer. Hij stuurt reviewproducten altijd terug naar de afzender en neemt sowieso geen geld voor het schrijven van reviews. Hij neemt zelfs geen geld aan voor reiskosten naar bijvoorbeeld een productlancering.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het affiliatemodel nog altijd een enigszins perverse prikkel kent. Positievere review = meer geld door affiliate. Wat niet wegneemt dat zijn reviews meestal wel kritisch zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voor de geïnteresseerden: er is best wat onderzoek beschikbaar over Insta gebruikers. Heb er een tijdje terug voor de zaak ook al eens naar gekeken.daniel1975 schreef: ↑10 okt 2022 12:55 Ik volg ze ook niet, maar zit mij er wel over te verbazen hoeveel domme mensen er zijn die daar zo in mee gaan en zich laten beinvloeden door een graatmager egocentrisch poppetje waar de reclame vanaf druipt.
doe mij dan maar een dcrainmaker, daar hebben de reviews tenmiste nog inhoud.
De meeste zijn redelijk jong, goed opgeleid en komen uit de wat hogere inkomensgroepen https://blog.hootsuite.com/instagram-demographics/. Dik 60% zit in de 18-34 jaar. Dus een hoop jong volwassenen die nog erg beïnvloedbaar zijn en wat te besteden hebben. De millenials en generatie Z. De ideale doelgroep van onze fietsfluencers...
Het is hier al meer aangehaald, maar ik moet ook zeggen dat ik het zo zachtjes aan lachwekkend vind worden. Allemaal zo doorzichtig. En dat gezever hoe moeilijk ze het allemaal niet hebben, zoals J Janneke dat beschrijft. Jutta, Puck en tegenwoordig ook Irene Schouten die volgens mij de pot met geld op Insta heeft gevonden. Een tijdlijn vol met foto's van jezelf + een product van de sponsor op de achtergrond, in je handen of om je k*nt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ondanks dat Jutta absoluut mijn type niet is, heb ik wel respect voor haar;
- is absolute topsporter met een drive en doorzettingsvermogen waar velen van kunnen leren
- trainingsbeest
- commercieel erg slim: doet geen frutseltjes voor allerhande zooi, maar pakt gewoon een paar grote, duidelijke sponsordeals
- heel veel echte sportfotos (trainingen, wedstrijden)
- heel veel posts zonder uberhaupt reclame-tags
- is absolute topsporter met een drive en doorzettingsvermogen waar velen van kunnen leren
- trainingsbeest
- commercieel erg slim: doet geen frutseltjes voor allerhande zooi, maar pakt gewoon een paar grote, duidelijke sponsordeals
- heel veel echte sportfotos (trainingen, wedstrijden)
- heel veel posts zonder uberhaupt reclame-tags
Less is bore
ik kan het allerlei sporters echt niet kwalijk nemen dat ze op de socials wat bijbeunen. Topsporter is een risico beroep....morgen lig je er uit (te oud, blessure, voorbij gestreefd) en het sporten gaat vrijwel altijd ten koste van je overige carrière pad. Het is een enkeling (de allergrootsten) die in een gespreid bedje terecht komt na zijn sport carrière. Ook voor een minder geslaagde topsporter die gekatapulteerd is tot bekendheid (om wat voor reden dan ook) vind ik het een logische stap.
Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.
Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.
Is dit zo anders als de jeugd die vroeger maar prof-voetballer of popzanger (-es) wilde worden? Het gaat er m.i. vooral om dat ze op tijd wakker worden.
Waarom bespreken we hier dan ook niet de Van Aerts van deze wereld? Van Aert die best wel een flinke cent van Red Bull krigt, alhoewel ik serieus betwijfel of hij het ooit zelf drinkt.
En dat terwijl hij met JV al een 2 miljoen verdient.
Ik heb er niets op tegen, maar dan kan je kleinere sporters ook niet kwalijk nemen dat ze zo iets bijverdienen.
Ik ben zelf ambassadeur van Naroo Mask en nu ook van Erstwhile. Beide fijne merken. Ik krijg een paar producten gratis meer niet.
Bij Naroo heb ik na twee jaar zowat 200 euro gekregen in cash.
Dat is fijn, maar als ik het een rotproduct vond, zou ik het niet aanprijzen. Ik ga er van uit dat iedereen genoeg gezond verstand heeft om te oordelen of het z'n geld waard is. Meteen maak ik dan de bedenking dat het voor jongeren een andere zaak is. Maar dat is nu ook eenmaal de consumptiemaatschappij waarin we leven.
En dat terwijl hij met JV al een 2 miljoen verdient.
Ik heb er niets op tegen, maar dan kan je kleinere sporters ook niet kwalijk nemen dat ze zo iets bijverdienen.
Ik ben zelf ambassadeur van Naroo Mask en nu ook van Erstwhile. Beide fijne merken. Ik krijg een paar producten gratis meer niet.
Bij Naroo heb ik na twee jaar zowat 200 euro gekregen in cash.
Dat is fijn, maar als ik het een rotproduct vond, zou ik het niet aanprijzen. Ik ga er van uit dat iedereen genoeg gezond verstand heeft om te oordelen of het z'n geld waard is. Meteen maak ik dan de bedenking dat het voor jongeren een andere zaak is. Maar dat is nu ook eenmaal de consumptiemaatschappij waarin we leven.
Als ze niet rond kunnen komen van hun insta account, kunnen ze altijd nog bijbeunen als topsporter .Sulla schreef: ↑10 okt 2022 19:06 ik kan het allerlei sporters echt niet kwalijk nemen dat ze op de socials wat bijbeunen. Topsporter is een risico beroep....morgen lig je er uit (te oud, blessure, voorbij gestreefd) en het sporten gaat vrijwel altijd ten koste van je overige carrière pad. Het is een enkeling (de allergrootsten) die in een gespreid bedje terecht komt na zijn sport carrière. Ook voor een minder geslaagde topsporter die gekatapulteerd is tot bekendheid (om wat voor reden dan ook) vind ik het een logische stap.
Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.
Ik geef iedereen groot gelijk om van die bedrijven te pakken wat er te pakken is. Nu is het tijdperk de bedrijven over elkaar heen buitelen voor een beetje zichtbaarheid op social media. Wat het kost, wat het oplevert en hoe goed de content is, het doet er niet toe, als je maar het idee hebt dat je gezien wordt.
Over een paar jaar zal dat allemaal wel wat kritischer worden.
Ondertussen mag ik hopelijk een beetje lachen en/of mijzelf een tikje masochistisch lopen ergeren aan de oppervlakkige, doorzichtige, amateuristische reclameteksten als ik eens een keer (via dit forum) Een kijkje neem op die socials.
Campagnolo Ultra Dork
Daar twijfel ik niet aan, wel integendeel. Maar toch merk ik op, dat met ouder te worden, bepaalde reclame spots bij mij het tegenovergestelde effect krijgen. Ik zeg hiermee niet dat meek x of y slecht is, dat is weer een ander punt. Maar ik ben kritischer geworden, en laat me niet alles klakkeloos op de mouw spellen.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat reclame ervoor zorgt dat je onbewust naar een bepaald product gaat kijken.