Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2022

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2022 17:12

Ernie C. schreef: 06 okt 2022 16:53 Tubeless bandjes? Ik werd altijd helemaal gek van die cactusprikkers daar.

Ik mis de klim naar Seru Largu wel op deze foto's. Dat is een verplicht nummer eigenlijk.
Nee binnenbandjes. 1 keer lek op 8 ritten waarvan 5 vooral onverhard. Stond voorwiel sóchtends lek. Bellen en ik had binnen kwartier een nieuwe fiets :D Service van die verhuurder. Behoorlijke fiets voor 135 dollar voor 10 dagen. Kwamen ze aan hotel brengen en ophalen.

Die klim wel gedaan maar bij vorige gelegenheid dat ik daar was al foto;s gemaakt. Plus dat het die klim piste (gewoon stortvloed) van de regen :mrgreen: Was echt snel naar boven en terug. Oostkant omhoog en die relaxe route terug. Weg bij Belnem (zuid dus) waar we zaten stond van huizen aan de ene kant tot huizen aan de andere kant blank., Die dag waren er ook in Rincon overstromingen.
Omdat het niet koud is maakt het met fietsen niet veel uit maar als je door 20-30cm water moet rijden vind ik dat daar met al die gaten in de weg toch link.

Stancke
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 07 okt 2022 11:07

Gisteren nog wat vitamine D opgedaan, de heenrit enkel wind tegen gehad. De terugrit was 40km/u gemiddeld (bij wijze van spreken) zonder moeite, ook maar stom eigenlijk :lol: De laatste 10km wat gem. wattage/snelheid verloren omdat ik mijn vrouw ben tegengekomen en ben dan maar braaf naar huis meegereden :P

Afbeelding
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 09 okt 2022 14:31

Vanmorgen de keuze of alsnog naar de Hifi beurs in Veldhoven of nog even op de fiets stappen. Gezien weinig wind en strak blauwe lucht voor het laatste gekozen. Met de geleende vriendin van een vriend nog een klein rondje gefietst…gepeddeld…en nog even onderweg een kop koffie gedronken bij de Bokkerijder in Sweikhuizen, even wat zon opgezogen en vervolgens weer naar huis, heerlijke ochtend zo.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2022 14:48

0475 schreef: 09 okt 2022 14:31 Vanmorgen de keuze of alsnog naar de Hifi beurs in Veldhoven of nog even op de fiets stappen. Gezien weinig wind en strak blauwe lucht voor het laatste gekozen. Met de geleende vriendin van een vriend nog een klein rondje gefietst…gepeddeld…en nog even onderweg een kop koffie gedronken bij de Bokkerijder in Sweikhuizen, even wat zon opgezogen en vervolgens weer naar huis, heerlijke ochtend zo.
Grappig. Ik heb wandelen (net terug) met m'n lief verkozen boven binnen met nerds :mrgreen:
Deze stond wel in m'n agenda maar ga volgende week ook al naar een platenbeurs en buitenspelen is - zeker met dit weer - sowieso een beter idee :winkthumb:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 okt 2022 19:16

Waarschijnlijk vandaag het laatste ritje van 100 km + dit jaar met de wetenschap dat Fredje overmorgen een verse knie krijgt.
Dus het vandaag maar even van genomen op de racefiets. Alleen tegen mijn gewoonte in pas rond 11:00u vertrokken omdat het ervoor nog (te) koud was en geen zin had in verkleedpartij. Alleen dat later starten is niet mijn ding. Voor die tijd doe je soort van niks en je wilt ook weer niet te lang onderweg zijn want nog effe lekker op eigen terras thuis in zonnetje is ook lekker. Daarnaast de motivatie om echt lang te gaan is/was er niet meer.
Maar de 4 uur dat ik getrapt heb was heerlijk ondanks meer wind in de polder dan verwacht. Weet dan ook weer waarom daar zoveel windmolens staan om al die Tesla's op gang te houden :D

Afbeelding

Fietsen in de polder(s) was lekker rustig, maar vlak bij huis in de buurt Eemnes, Baarn, Lage Vuursche echt druk en voelde me daar niet op gemak met zoveel andere weggebruikers. Extreem defensief rijden, want vallen etc. en knie openhalen is opschuiven operatie. Gelukkig niks gebeurt maar weet weer dat ik op "prime time" aantal plekken moet vermijden.
Uiteindelijk na iets meer dan 4 uur terug met 117 km op de teller https://www.strava.com/activities/7936298454
Na afloop fiets schoon maken en verhuisd naar mijn Elite indoortrainer om op mijn Addict te kunnen revalideren op moment dat de fysio groen licht geeft.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 09 okt 2022 22:40

Gravelbike ingepakt voor weekje zakenreis, kan ik na werk tenminste nog een rondje fietsen.
Na gedane zaken omkleden en nog eventjes twee uurtjes het heuvelland in, 56km en 530hm.
Grappig, al een route uitgezet vanuit Lunteren, 54km en 78hm. Wat een verschil.

En het was heerlijk weer, niet te gék veel wind, niet overdreven veel verkeer op weg. De toeristen zitten alweer thuis (allang) dus het heuvelland is weer voor de locals (en de derde leeftijd op ebikes.....).

Rondje Amersfoort gedaan deze week, 64km. Rondje in de buurt 35km.
Ook nog middelpunt Nederland geweest, klein rondje in de buurt.
Viel erg tegen, het middelpunt....zelfs geen bordje. Alleen een uitkijktorentje.
Of ik ben op de verkeerde plek geweest.
IMG_20221013_174814.jpg
Dogma F

hayes

hayes 14 okt 2022 17:04

Covid ritje.
Drie dagen op de slaapkamer is echt genoeg. Moest even naar buiten.
Weinig last van virus, maar toch rustig gereden.

Afbeelding

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 15 okt 2022 22:07

Vanmorgen grote twijfel, should I go or should I stay. Motregen vanmorgen. Toch maar even voor half-twee naar het verzamelpunt gereden want het was droog geworden. Nog geen 800mtr met de club op pad en al weer motregen maar niet voor heel lang. Natte wegen en dus na een km of 20 al lekker bruin gekleurd. Halverwege lek gereden. We zagen de bui al letterlijk hangen en op 2/3 van de rit zaten we er in en niet veel later gingen de hemelsluizen echt helemaal open, striemende regen, zeik en zeiknat geworden. Had ik al geschreven dat we zeiknat zijn geworden? Nou we zijn zeiknat geworden! Voelde het water door de schoenen lopen. Dan denk je even: was ik maar thuis gebleven gevolgd door enkele binnensmondse vloeken. De fiets was toe aan een poetsbeurt waarbij ik zag de buitenband waarmee ik lek gereden had toch wel doorgesneden was tot binnenin. Kliko in dus, maar geen ramp, die was toch aan vervanging toe over niet al te lange tijd.
37DEB1CE-F0F0-4DBB-8B64-E1BF93F6C04B.jpeg

kurvenmeister
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02

kurvenmeister 16 okt 2022 19:28

Ramon73 schreef: 09 okt 2022 22:40 (...)
Ook nog middelpunt Nederland geweest, klein rondje in de buurt.
Viel erg tegen, het middelpunt....zelfs geen bordje. Alleen een uitkijktorentje.
Of ik ben op de verkeerde plek geweest.

IMG_20221013_174814.jpg
Je stond bovenaan de Goudsberg, naast de Hessenweg zo te zien, dus inderdaad niet op het middelpunt. Dat ligt een stukje verder het bos in. De mtb-route komt daar wel bijna langs (je gaat in een bocht van een breed pad naar rechts een singletrack op - als je dat brede pad zou volgen is het 100meter verder) maar volgens mij willen ze fietsers daar sowieso weren en juist voor wandelaars promoten.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 okt 2022 19:46

Geweldig weer vandaag! Met opzet niet op zaterdag gegaan, want te nat. Wilde persé met de zomerfiets gaan, winterfiets zit nog in de reisverpakking en die gaat dinsdag weer mee, beetje toeren rondom Hengelo. 112km gereden, flink wat wind tegen maar met de nieuwe fiets voelde het minder zwaar (zal wel tussen de oren zitten).
Garmin vond het gepast om een hogere FTP toe te kennen, en dat is een fijn gevoel.
Vertrokken in kort/kort met armstukken, kom je onderweg mensen tegen in poolkleding (E-Bike Terroristen) en lang/lang met jasje en overschoenen (wielrenners en mountainbikers).
Benieuwd wat die mensen doen als het kouder wordt dan 5 graden of zelfs vriest?
Dogma F

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 okt 2022 16:41

Eigenlijk een werkdag maar ben toch mooi even een paar uur de polder ingegaan. Lopikerwaard en Krimpenerwaard.
Lekker in kort-kort en dat was prima te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hayes

hayes 18 okt 2022 19:23

Weer woonwerk na een weekje quarantaine.
Mistig maar mooi.

Afbeelding

Plaats reactie