Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Absolute Black remblokken zin of onzin?

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 30 sep 2022 10:36

thestudent schreef: 29 sep 2022 12:49 Vrijwel alles van absolute black is grote onzin.
Dat is wel heel kort door de bocht ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2022 10:45

Er zit anders best iets in.

Absolute Bullshit is een betere naam.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 sep 2022 12:15

Ovale bladen doen niet heel veel. Verder lijken ze hierin vooral een leuk ontwerp gekozen te hebben. Hun smeermiddelen, derailleurkooien(meuk product) en blokken zijn gewoon achterlijk duur.
Die blokken zullen heus wel remmen, daar niet van. Net zoals dat je met hun kettingbladen inderdaad prima kan fietsen.

Alleen hun producten zijn vooral marketing bullshit en maken weinig tot geen verschil tov goedkopere alternatieven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 05 okt 2022 08:37

thestudent schreef: 30 sep 2022 12:15 Ovale bladen doen niet heel veel. Verder lijken ze hierin vooral een leuk ontwerp gekozen te hebben. Hun smeermiddelen, derailleurkooien(meuk product) en blokken zijn gewoon achterlijk duur.
Die blokken zullen heus wel remmen, daar niet van. Net zoals dat je met hun kettingbladen inderdaad prima kan fietsen.

Alleen hun producten zijn vooral marketing bullshit en maken weinig tot geen verschil tov goedkopere alternatieven.
Ovale bladen, je moet er in geloven. Ik vind het prima rijden en bij AB zijn de looks ook ok. De overige producten ken ik niet, maar vind alles wel achterlijk duur. Al is dat bij Ceramicspeed hetzelfde.

De remblokken zullen inderdaad in de categorie marketing vallen, net als fancy roze spray flacons om je fiets te reinigen, oversized pulley wheels en ga zo maar door.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 05 okt 2022 19:48

Ik vraag me toch echt af of de reaguurders die zo negatief zijn ook echt ervaring hebben of alleen maar anderen na roeptoeteren! Ik heb gefietst met de ovalen bladen van Absolute Black. Die waren gewoon goed en gingen lang mee. Daarnaast zijn de looks goed voor elkaar. Belangrijkste reden voor mij was dat ik veel last van kramp heb gehad en ovalen bladen zouden kunnen helpen dat te voorkomen. Sinds ik er mee fiets heb ik bijna geen kramp meer gehad. Van mij krijgen ze dus een :like:

Ik ben ook een van de fietsers met een hollowcage. Niet omdat ik denk dat ik er ook maar een beetje harder door gaan fietsen, maar omdat ik het gewoon heul erg mooi vind en het bedrag er voor over heb. Die keuze kan ik gewoon zelf maken. Het voordeel wat mij wel aanspreekt is dat de ketting ongelooflijk stil loopt. En dan spreek ik dus ook vanuit mijn eigen ervaring. Ook hier dus een :like:

Voor beiden geldt dat het geen 13 in een dozijn producten zijn en dat heeft ook wel wat. Ik fiets liever niet met een (mat)zwarte fiets met allemaal standaard onderdelen.

Zit er marketing in? Natuurlijk is dat zo, maar dat hoort bij ieder product. Wat dacht je van alle reclame van alle grote merken. Is dat dan geen marketing? En die geven er nog wel meer geld aan uit dan Absolute Black als ik alle reviews, tests, video's, etc lees en bekijk als ze weer wat nieuws hebben bedacht. Wat daar allemaal beweerd wordt kun je ook je vraagtekens bij zetten.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 06 okt 2022 09:39

Met De ovalen bladen van AB heb ik echt hele goede ervaringen. Zelf merk ik zeker op de mtb een positief verschil tov de normale bladen. Ik heb het 1x voorblad zowel op de mtb als op mijn slecht weer fiets zitten en die zijn duurzaam en betrouwbaar.

Ik heb geen idee of de overige producten van hun iets toevoegen. De reviews zijn erg positief.
Ze hebben richten zich op een bepaalde groep fietsers die geld genoeg hebben en het geen probleem vinden om 0,04 sworks te betalen voor een paar derailleur wieltjes.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15824
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 okt 2022 10:01

Ik heb enkele jaren met de ovalen AB bladen gereden op mijn Sram Red Etap afgemonteerde fiets.
Reed het beter? Geen idee het reed zeker niet slechter en de bladen zagen er mooier uit dan de originele Red bladen. :)
Nu heb ik een 36T ovalen blad op mijn 1x12 XT afgemonteerde MTB. Een ovalen 36T rijdt als een ronde 38 T maar een 38T XT blad is niet te krijgen. Daarom het AB blad en dat rijdt ook gewoon goed.
Op mijn Force AS afgemonteerde racefiets heb ik geen ovalen bladen, de hoofdreden is dat ze er gewoon niet zijn. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 07 okt 2022 10:53

Lcsmet schreef: 06 okt 2022 10:01 Ik heb enkele jaren met de ovalen AB bladen gereden op mijn Sram Red Etap afgemonteerde fiets.
Reed het beter? Geen idee het reed zeker niet slechter en de bladen zagen er mooier uit dan de originele Red bladen. :)
Nu heb ik een 36T ovalen blad op mijn 1x12 XT afgemonteerde MTB. Een ovalen 36T rijdt als een ronde 38 T maar een 38T XT blad is niet te krijgen. Daarom het AB blad en dat rijdt ook gewoon goed.
Op mijn Force AS afgemonteerde racefiets heb ik geen ovalen bladen, de hoofdreden is dat ze er gewoon niet zijn. :)
Ik heb ook ovaal van AB, hiervoor Rotor. Werking is hetzelfde, looks zijn beter. Maar wat bedoel je exact met 36T rijdt als een ronde 38T? Je zou verwachten dat een groter ovaal makkelijker trapt of begrijp ik je hierin niet goed?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 okt 2022 11:02

Ja het is inderdaad omgekeerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 07 okt 2022 11:07

asmeets schreef: 05 okt 2022 19:48 Ik vraag me toch echt af of de reaguurders die zo negatief zijn ook echt ervaring hebben of alleen maar anderen na roeptoeteren! Ik heb gefietst met de ovalen bladen van Absolute Black. Die waren gewoon goed en gingen lang mee. Daarnaast zijn de looks goed voor elkaar. Belangrijkste reden voor mij was dat ik veel last van kramp heb gehad en ovalen bladen zouden kunnen helpen dat te voorkomen. Sinds ik er mee fiets heb ik bijna geen kramp meer gehad. Van mij krijgen ze dus een :like:

Ik ben ook een van de fietsers met een hollowcage. Niet omdat ik denk dat ik er ook maar een beetje harder door gaan fietsen, maar omdat ik het gewoon heul erg mooi vind en het bedrag er voor over heb. Die keuze kan ik gewoon zelf maken. Het voordeel wat mij wel aanspreekt is dat de ketting ongelooflijk stil loopt. En dan spreek ik dus ook vanuit mijn eigen ervaring. Ook hier dus een :like:

Voor beiden geldt dat het geen 13 in een dozijn producten zijn en dat heeft ook wel wat. Ik fiets liever niet met een (mat)zwarte fiets met allemaal standaard onderdelen.

Zit er marketing in? Natuurlijk is dat zo, maar dat hoort bij ieder product. Wat dacht je van alle reclame van alle grote merken. Is dat dan geen marketing? En die geven er nog wel meer geld aan uit dan Absolute Black als ik alle reviews, tests, video's, etc lees en bekijk als ze weer wat nieuws hebben bedacht. Wat daar allemaal beweerd wordt kun je ook je vraagtekens bij zetten.
Is het verschil echt merkbaar bij de hollowcage? Ik vind het er echt gaaf uitzien, echter wil ik ook echt wel een upgrade in functionaliteit voor dat geld.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15824
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 okt 2022 14:29

tornadotom schreef: 07 okt 2022 10:53
Lcsmet schreef: 06 okt 2022 10:01 ........ Een ovalen 36T rijdt als een ronde 38 T ............
.......... Je zou verwachten dat een groter ovaal makkelijker trapt of begrijp ik je hierin niet goed?
raven14 schreef: 07 okt 2022 11:02 Ja het is inderdaad omgekeerd.
Je trapt alsof het een ronde 38T is. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 08 okt 2022 07:34

tornadotom schreef: 07 okt 2022 11:07 Is het verschil echt merkbaar bij de hollowcage? Ik vind het er echt gaaf uitzien, echter wil ik ook echt wel een upgrade in functionaliteit voor dat geld.
Dat ligt er aan wat je beschouwt als een upgrade in functionaliteit.
  • Schakelen werkt vergelijkbaar met de originele cage van SRAM. Dus prima.
  • Vermogensverschil zal, als het er al is, marginaal zijn.
  • Onderhoud weet ik nog niet daarvoor heb ik de cage te kort.
  • Blijft over het geluidsverschil, en dat is merkbaar. Als je zoekt op hollowcage op youtube is er ook een review waar dat wordt gemeten.
Voor mij waren de looks de belangrijkste reden voor aanschaf. Het voegt iets extra toe aan het complete plaatje van de fiets.

Back on topic, de remblokken van AB zal ik waarschijnlijk niet aanschaffen. Van wat ik tot nu toe heb gezien vind ik het (nog) niet mooi. Wel heb ik een review op Youtube gezien waar wordt geclaimd dat ze heel stil zijn.

Plaats reactie