Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

iroelho
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 30 sep 2022 19:48

rene schreef: 30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beter 😀

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 7145
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 sep 2022 21:14

iroelho schreef: 30 sep 2022 19:48
rene schreef: 30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beter 😀
Als de band weer plopt is die losgekomen van de velgrand en heb je mazzel gehad dat je niet onder de sealant zit.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5148
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 okt 2022 10:31

iroelho schreef: 30 sep 2022 19:47 Ventiel naar boven / uur wachten tip heeft gewerkt, thanks!

Orlok, Schwalbe (Doc Blue) raadt 60 tot 90 ml aan voor banden 23-60 mm. Ik ben voor mijn 38 mm banden op 70 ml gaan zitten. Vind je dat te veel dan?
Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling :lol: want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
Er komt een moment dat je wind mee hebt
Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C38 Tubeless

iroelho
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 sep 2013 20:46

iroelho 01 okt 2022 12:58

Orlok schreef: 01 okt 2022 10:31
iroelho schreef: 30 sep 2022 19:47 Ventiel naar boven / uur wachten tip heeft gewerkt, thanks!

Orlok, Schwalbe (Doc Blue) raadt 60 tot 90 ml aan voor banden 23-60 mm. Ik ben voor mijn 38 mm banden op 70 ml gaan zitten. Vind je dat te veel dan?
Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling :lol: want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
Goh Orlok, wat is dit voor een ontzettend nare reactie zeg. Fijn dat jij zo ontzettend slim bent. Sorry dat er mensen zoals ik zijn die dit soort "domme vragen" stellen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 5545
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 okt 2022 14:46

iroelho schreef: 30 sep 2022 19:47 Ventiel naar boven / uur wachten tip heeft gewerkt, thanks!

Orlok, Schwalbe (Doc Blue) raadt 60 tot 90 ml aan voor banden 23-60 mm. Ik ben voor mijn 38 mm banden op 70 ml gaan zitten. Vind je dat te veel dan?
Je kan er beter iets teveel in doen dan te weinig!
Bij een eerste keer latex doe ik altijd wat meer erin dan voorgeschreven omdat er een laagje aan de binnenzijde van de buitenband komt waardoor er automatisch wat minder vloeibare latex in de band overblijft.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 01 okt 2022 16:31

iroelho schreef: 01 okt 2022 12:58
Orlok schreef: 01 okt 2022 10:31
iroelho schreef: 30 sep 2022 19:47 Ventiel naar boven / uur wachten tip heeft gewerkt, thanks!

Orlok, Schwalbe (Doc Blue) raadt 60 tot 90 ml aan voor banden 23-60 mm. Ik ben voor mijn 38 mm banden op 70 ml gaan zitten. Vind je dat te veel dan?
Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling :lol: want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
Goh Orlok, wat is dit voor een ontzettend nare reactie zeg. Fijn dat jij zo ontzettend slim bent. Sorry dat er mensen zoals ik zijn die dit soort "domme vragen" stellen.
Reageer toch niet op die Orlok. Het is een verschrikkelijk verzuurd persoon die neerkijkt op alles en iedereen en zichzelf superieur vindt.

Een beetje onbegrijpelijk dat de moderatoren nog niet ingegrepen hebben. Zo'n triest figuur moest al lang verwijderd zijn van dit forum.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5148
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 okt 2022 19:27

Hé @Drossie2 ben je weer een keer op het forum en nog steeds pissig op mijn antwoord voor als tip aan jou om "eerst de gebruiksaanwijzing daarover te lezen"? :lol: :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt
Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C38 Tubeless

Gebruikersavatar
senior
Forum-lid
Berichten: 1940
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

Gebruikersavatar senior 01 okt 2022 19:38

Handleiding? Een echte techneut gaat toch geen handleiding lezen. :roll:

DrvC
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 02 okt 2022 09:45

Ik was eigenlijk van plan de Dynaplug aan te schaffen en toen kwam ik iets van Muc Off tegen… Zijn er mensen met ervaringen met de “muc off stealth tubeless puncture plug”.

Ik vind het wel een mooie oplossing voor in m’n stuur, prijs is te overzien.

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 03 okt 2022 06:31

Wordt sealant slecht als het al langs staat? Ik heb nog een bus sealant staan van toen ik mijn mtb banden tubeless maakte, staat er nu al een jaar. Kan ik die nog gebruiken om men race wielen tubeless te maken en het bijvullen van sealant in de mtb wielen?
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5229
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 okt 2022 06:46

Yup, als ie nog vloeibaar is wel. Even schudden voor gebruik.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :lol:

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 10 okt 2022 09:26

Gister voor de 1ste keer lek gereden met een tubeless setup, tijdens de Bart Brentjens Challenge.
Op een steen gereden en toen zat er een gaatje in van 3-4 mm in het loopvlak tussen de noppen.
Een dynaplug erin geduwd en toen was het dicht! (gelukkig)
Kan ik deze laten zitten, of een plakker aan de binnenkant doen?

Plaats reactie