Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 sep 2022 18:55

Klein_Verzet schreef: 29 sep 2022 17:28 Ongewild kwam de schaduwzijde van Lefevere in de documentaire Het Scheldepeloton aan het licht. Dat hij nu met een zweem van zelfgenoegzaamheid een ontvangen app-bericht "Patrick, congrats, what a rider! If you want to sell him, call me" van David Brailsford in Het Nieuwsblad laat optekenen kan op verschillende manieren uitgelegd worden.
1. Wij van QSA hebben een ronderenner die zelfs door Ineos gewild is.
2. De aandacht voor de nationale vedette blijft op deze manier in de schijnwerpers
3. Het ego van die vedette krijgt een nog dikkere laag vernis (op z'n Akkermans "Ja, mijn naam wordt genoemd ja.")
4. De sponsorcontracten gaan wellicht een nieuwe ronde in.
5. De QSA-baas is sowieso net zo mediageil als zijn poulain: als er maar over ons gepraat wordt ...
Ik mis GEDE nu al!! Wat een volstrekte vooringenomenheid zeg!!
Do or don’t, there is no try

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 29 sep 2022 19:42

Tja Gede heeft een ban gekregen.
Er zijn er nog wel een paar die dat verdienen.

i-mac

i-mac 29 sep 2022 20:15

galileo2 schreef: 29 sep 2022 19:42 Tja Gede heeft een ban gekregen.
Er zijn er nog wel een paar die dat verdienen.
Is dat zo? Wordt dit ergens vermeld? Sommige fora delen dit mee aan de rest van het forum.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 sep 2022 20:20

dwangarbeider schreef: 29 sep 2022 16:04
mao schreef: 29 sep 2022 14:23
Tegenwoordig wil zowat elke zichzelf respecterende profploeg al een vinger in de pap hebben bij de junioren.

Quick step heeft nu een samenwerking opgezet met Acrog Tormans, dit was al een behoorlijke juniorenploeg maar nu krijgen ze nog wat meer armslag, ondersteuning met materiaal/ personeel en startgelegenheid in heel veel leuke buitenlandse koersen.
Ook is er een soort van opvolging met o.m. tests en ze stippelen ook voor iedere renner een programma en seizoensindeling uit.

Er zijn ondertussen al veel van dergelijke sattelietploegen bij het internationale juniorenpeloton :

AG2R
EOLO
Auto Eder (=Bora)
Uno X
Toitures Crabbé = vanaf volgend jaar verbonden met Lotto Dstny.
Team Cannibal = wordt opleidingsploeg Bahrein
FdJ, is geen ploeg maar ondersteunen individuele renners met materiaal.
Total Energies
Dan is dat in België stukke beter geregeld dan in Nederland,
Onder de beloften word nauwelijks ( eigenlijk niets zover ik weet ) wat door DSM of Jumbo gesponsord.

i-mac

i-mac 29 sep 2022 20:22

PL aan het woord in HLN.


Remco is niet te koop. Maar mocht Ineos interesse hebben in het volledige team kan er gepraat worden.


https://www.hln.be/wielrennen/patrick-l ... ~a6e0aeab/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 sep 2022 20:23

i-mac schreef: 29 sep 2022 20:15
galileo2 schreef: 29 sep 2022 19:42 Tja Gede heeft een ban gekregen.
Er zijn er nog wel een paar die dat verdienen.
Is dat zo? Wordt dit ergens vermeld? Sommige fora delen dit mee aan de rest van het forum.
Gede heeft de eer aan zichzelf gehouden en zich “vrijwillig “ terug getrokken.
Nadat hij was ingelicht dat hij en ban zou krijgen.
Volgens mij staat dat in het draadje wk

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 29 sep 2022 21:57

mao schreef: 29 sep 2022 20:20
dwangarbeider schreef: 29 sep 2022 16:04
mao schreef: 29 sep 2022 14:23
Tegenwoordig wil zowat elke zichzelf respecterende profploeg al een vinger in de pap hebben bij de junioren.

Quick step heeft nu een samenwerking opgezet met Acrog Tormans, dit was al een behoorlijke juniorenploeg maar nu krijgen ze nog wat meer armslag, ondersteuning met materiaal/ personeel en startgelegenheid in heel veel leuke buitenlandse koersen.
Ook is er een soort van opvolging met o.m. tests en ze stippelen ook voor iedere renner een programma en seizoensindeling uit.

Er zijn ondertussen al veel van dergelijke sattelietploegen bij het internationale juniorenpeloton :

AG2R
EOLO
Auto Eder (=Bora)
Uno X
Toitures Crabbé = vanaf volgend jaar verbonden met Lotto Dstny.
Team Cannibal = wordt opleidingsploeg Bahrein
FdJ, is geen ploeg maar ondersteunen individuele renners met materiaal.
Total Energies
Dan is dat in België stukke beter geregeld dan in Nederland,
Onder de beloften word nauwelijks ( eigenlijk niets zover ik weet ) wat door DSM of Jumbo gesponsord.
DSM en Jumbo hebben heel professionele beloftenteams hoor. Juniorenploeg hebben ze (nog) niet. Er wordt wel veel info verzameld over de betere junioren : uitslagen worden opgevolgd en vermogenswaarden worden opgevraagd bij trainers.
Dat het in België beter geregeld is, is in feite ook pas vanaf volgend jaar met Quickstep en Lotto.
In Frankrijk werkt men al langer zo.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 sep 2022 22:12

Beloften zie ik niet als jeugd,
Dat DSM en Jumbo tegenwoordig professionele beloften (opleiding) teams hebben klopt.. maar dat is ook wel een beetje in eigenbelang.
Het zal ze sieren als ze wat meer voor de nieuwelingen en junioren zouden doen. ( en misschien zelfs jonger )

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 sep 2022 22:58

i-mac schreef: 29 sep 2022 20:15
galileo2 schreef: 29 sep 2022 19:42 Tja Gede heeft een ban gekregen.
Er zijn er nog wel een paar die dat verdienen.
Is dat zo? Wordt dit ergens vermeld? Sommige fora delen dit mee aan de rest van het forum.
GEDE zelf schreef hierover het volgende:
gede schreef: 27 sep 2022 22:39 Zo, jullie krijgen eindelijk je zin...

Zo dadelijk krijg ik een ban van een maand is mij meegedeeld. Omdat ik geen ban accepteer, neem ik bij deze definitief afscheid van het forum. Ik hoop dat een aantal van jullie tot het inzicht komt dat ik niet anders heb getracht dan op een, zij het prikkelde manier, aan te geven dat ik de houding t.o.v. Evenepoel vaak onsportief vind.

Het ga jullie goed. Fiets ze en blijf gezond.


Ik vind dit echt stuitend! Blijkbaar is er door moderatoren gedreigd met een ban via een privé bericht aan GEDE. Terwijl er in het topic zelf op geen enkele wijze gepoogd is om de boel te sussen of te deëscaleren.

GEDE was bepaald niet de enige die maar door bleef zagen; sterker nog, hij werd van alle kanten telkens weer uitgedaagd om te reageren.
Ik begrijp echt niets van de moderatie op dit forum en voor mij is de lol er óók wel een beetje van af na deze geschiedenis.
Ik kan heel slecht tegen onrechtvaardigheid en in mijn ogen is deze hele gang van zaken zeer onrechtvaardig
Do or don’t, there is no try

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 sep 2022 23:50

Gede maakte de fout er met grof geschut tegenaan te gaan en op een fanatieke wijze.zijn standpunt (zaak)als hij vond wanneer er een prestatie niet de erkenning kreeg die het verdiende en daar reageerde hij daar nogal cru op
Zijn tegenstrevers waren slimmer hun replieken waren beter ingekleed (voorzichtiger), maar in feite deden ze hetzelfde als gede , weliswaar op een meer verbogen en. verkapte manier. Het anti Rev gevoel haal je er wel uit, zelfs als het verdekt verwoord is en sterker nog als altijd op hetzelfde onderwerp, tot den treure toe, wordt gehamerd. = aanvoelend lezen (=tussen de lijnen lezen = ontdekken wat ze met deze methode eigenlijk we willen aanbrengen maar niet vlakaf durven te schrijven.
Onze barricademan is dus weg.Soms was ik het er mee soms minder of niet maar hij wel veel nagels met koppen geslagen, die anderen niet durfden ten berde brengen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2022 09:54

Het spijtige bij Gede was dat hij nogal fel de man speelt vooraleer hij zijn punt maakte. Hier had een moderator kunnen ingrijpen. Ik maakte hem duidelijk of probeerde toch dat dit voor niets nodig was maar blijkbaar drong het niet door. Ikzelf heb er geen last van gehad. Misschien omdat ik ook omzeggens nooit het persoonlijk speel?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 sep 2022 10:06

Gede was het gewoon systematisch oneens. Ik heb niet het idee hij voor iemand anders dan voor zijn eigen ego op de barricades stond.
Hij genoot van de discussie en anderen van de discussie met hem. De irritatie die dat opwekte in bepaalde topics, ondanks dat het eigenlijk gewoon netjes bleef, is begrijpelijk, een ban echter niet.
Had gewoon een topic in het fietscafe aangemaakt genaamd "oeverloze discussies " en in topics waar het uit hand liep de verdere discussies daarheen gemodereerd.
Alles compleet uit de hand laten lopen en dan zonder waarschuwing met een eenzijdige ban komen is gewoon wanbeleid.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 30 sep 2022 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie