Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR, Rouvy, Fulgaz, of....?

Ridley88
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2019 00:18

Ridley88 29 sep 2022 18:50

Soms de welbekende YouTube. Alleen voor het vlakke
Lekker rouleren. Of een gewoon lekker ronddraaien met een tour etappe :like:

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 30 sep 2022 04:53

Oppbogga schreef: 27 sep 2022 12:21 Heb in het verleden wel eens geprobeerd een eigen .GPX route te rijden op de Kickr maar dat was geen succes.
Het verloop/zwaarte van route met name wanneer het iets oploopt als je bijvoorbeeld door een tunneltje rijdt neemt zo abrupt toe in een keer dat je de pedalen nauwelijks nog rond krijgt. Dat komt in mijn beleving niet overeen met de werkelijkheid. Normaal gesproken is dat een piece of cake...
Heb je de ervaring dat het nu nog zo is?
Ik merkte dat dit vooral komt doordat je visueel de stimulans niet krijgt dat het plots omhoog zal gaan.
Heb dit zelf opgelost door op mijn Wahoo het scherm met summit climbing feature in te stellen, zo zie ik toch wanneer er ongeveer een klim in komt (al overvalt het mij nog soms want ik zit intussen een serie te kijken vaak).

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 02 okt 2022 13:25

Welke Wahoo bedoel je hiermee?
Zit al een tijdje naar die optie te zoeken, zonder resultaat.
...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 okt 2022 14:12

Bij mij gaat een GPX file narijden gewoon goed, ook de klimmetjes gaan perfect - Tip : Upload de rit via Komoot naar de Wahoo Roam/Bolt en dan gaat het perfect. Ik rij ze na op een Wahoo Kickr Core, geen problemen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 03 okt 2022 10:15

Maar wat doet Komoot er dan mee?
Veranderd deze dan de route in een "gelijkmatigere" versie?
Ik gebruik een van de gereden routes die ik vanuit de Elemnt rechtstreek klaar zet om te rijden.
Zou daar dan het verschil zitten?
...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 okt 2022 12:18

Ik weet niet Komoot er me doet, maar ik heb dezelfde rit uit Frankrijk eerst via Strava ingeladen als GPX bestand. Maar toen bakte de Wahoo er niet veel van :?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 15 okt 2022 13:23

Ik heb sinds kort een refurbished Kickr Core. Bevalt heel goed. Heb uiteindelijk voor Fulgaz gekozen in plaats van BigRingVR. Uiteindelijk gaf voor mij de doorslag dat je Fulgaz op veel verschillende systemen kunt gebruiken (tablet, laptop en telefoon), in tegenstelling tot BigRingVR.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 16 okt 2022 21:52

Ik gebruik Zwift al tijdje omdat deze de meeste opties had voor workouts. Vond Rouvy wel leuker merk ik.

Hoe zit het inmiddels met workout mogelijkheden van Rouvy (of vergelijkbare app)

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 16 okt 2022 23:43

Ik gebruik gewoon mijn Join work-outs in Fulgaz, maar dat kan ook vast met alle andere apps.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 okt 2022 12:41

Nee hoor, niet zomaar in Bkool. Daar kan je wel een eigen workout doen, maar dan zonder video.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 17 okt 2022 12:54

Ik train het liefst met de Tacx app. Mooie films en heel veel keus. Van super steile klimmen tot vlakke ritjes over de heel de wereld. Fiets voor het televisiescherm en genieten. Ik maak ook mijn eigen workouts aan op basis van mijn trainingschema's en dan ook op de achtergrond een film. Dan uiteraard in ERG-mode.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 okt 2022 13:34

Vraagje aan de kenners hier:
Hopelijk binnenkort weer voorzichtig wat indoor trappen en wil eigenlijk wat anders dan Zwift.
Heb nu nog tijdelijk abbo omdat ik dat kon gebruiken voor operatie.
Vorig jaar me vermaakt met Kinomap met leuke routes maar grote twijfel ook de mate van echtheid, weerstand bij klim amper voelbaar. Hooguit dat de snelheid afnam, maar amper meer weerstand.
Rouvy ooit geprobeerd, vond ik niet bijzonder.
Dan heb ik recentelijk Tacx even op mijn Ipad Pro gezet, maar blijft hangen op connectie en extreem traag bij opstarten.
Nu lijkt Fulgaz misschien wat.
Dus aan de gebruikers: Biedt Fulgaz beetje redelijk echtheid qua rijden (voelbare weerstand etc.) en kan je naast real live video’s ook bijvoorbeeld een bepaalde periode op bepaald wattage rijden?
Daarnaast ervaringen met deze op een Ipad?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie