Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 sep 2022 12:42

Ernie C. schreef: 28 sep 2022 11:53 Wel een realistische kijk vind ik. Toch vind ik het vreemd dat het verhaal zoals bij de rechter vertelt nu ook van hun kant wat afgezwakt is. Toen werden ze nog beiden vastgepakt en nu maar eentje.

Bovendien lijkt het filmende meisje al te vallen voordat Mathieu zijn eigen kamer heeft verlaten. Als die val het schaaf/brandwondje heeft veroorzaakt, is dat de eigen schuld.

Al met al lijkt mij de straf wat aan de hoge kant en is het vooral zuur dat deze redelijkheid er niet meteen was. Dan had Mathieu hooguit een paar uurtjes slaap gemist om het even uit te praten.
Overigens vind ik het wel netjes dat de politie Mathieu netjes op zijn beurt heeft laten wachten en geen voorrang heeft gegeven vanwege zijn status.

En laten we wel wezen: als hij geen beroemdheid was geweest, dan hadden we in de krant gelezen: "Nederlander gearresteerd in Australië omdat hij minderjarige meisjes in zijn onderbroek achtervolgde in hun hotelkamer".
Dan had iedereen moord en brand geroepen dat hij er met slechts een boete vanaf kwam.
De ene keer lees ik "in bijzijn van de ouders" en later"de vader heeft het pas 's morgens vernomen" en dan nog ergens " dat de vader niet aanwezig was en de moeder met een vriendin op stap was". Een hele soap dus.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 sep 2022 12:53

Theo V schreef: 28 sep 2022 11:52
raven14 schreef: 28 sep 2022 09:29 Ik denk persoonlijk dat hij in Lombardije (als kopman) niet veel kan gaan zoeken, maar ik laat me graag verrassen.
Tijdens zijn (volgens mij) enige deelname werd hij tiende.
Dus wie weet kan hij verrassen.
Ik zou kiezen of voor het Itaiaanse drieluik en de RVL met het risico dat hij in de RVL faalt en dus weer een ontgoocheling oploopt of het drieluik binche-chimay-binche, parijs-bourges en parijs-tours waarvan de wedstrijden hem perfect zouden moeten liggen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 28 sep 2022 13:10

Die vader had dat relativeringsvermogen kunnen (nee, moeten) inzetten om in aanwezigheid van de politie in het hotel de situatie te deëscaleren: in der minne schikken heet zo iets geloof ik, oftewel met de mantel der liefde bedekken. "Het is tijd om de tijd te veranderen."

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5195
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 sep 2022 14:12

Klein_Verzet schreef: 28 sep 2022 13:10 Die vader had dat relativeringsvermogen kunnen (nee, moeten) inzetten om in aanwezigheid van de politie in het hotel de situatie te deëscaleren: in der minne schikken heet zo iets geloof ik, oftewel met de mantel der liefde bedekken. "Het is tijd om de tijd te veranderen."
Precies. Zo kijk ik er ook naar.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 sep 2022 16:01

rene schreef: 27 sep 2022 21:48
53x11 schreef: 27 sep 2022 21:00 Pfff, een knieval voor een tweetal strontvervelende tiktok mutsen. Het enige dat VDP echt verkeerd gedaan heeft is dat hij niet een verzorger uit het team die meiden de gang af heeft laten trappen. Soort van letterlijk. :twisted:
Ik vind het ook erg bizar dat een oudere zus het voorval filmt ( erg toevallig ), of zou er opzet in het spel zijn. Kijken hoe MvdP reageert ( of iemand anders mocht die in de kamer hebben geslapen ). De meiden wisten waarschijnlijk niet dat het ging om een kanshebber van het WK.
Of misschien juist wel en waren het fans van Remco Evenepoel en was het een doelbewuste actie om een van zijn belangrijkste concurrenten te 'pesten'. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 28 sep 2022 16:21

Orlok schreef: 28 sep 2022 16:01
rene schreef: 27 sep 2022 21:48
53x11 schreef: 27 sep 2022 21:00 Pfff, een knieval voor een tweetal strontvervelende tiktok mutsen. Het enige dat VDP echt verkeerd gedaan heeft is dat hij niet een verzorger uit het team die meiden de gang af heeft laten trappen. Soort van letterlijk. :twisted:
Ik vind het ook erg bizar dat een oudere zus het voorval filmt ( erg toevallig ), of zou er opzet in het spel zijn. Kijken hoe MvdP reageert ( of iemand anders mocht die in de kamer hebben geslapen ). De meiden wisten waarschijnlijk niet dat het ging om een kanshebber van het WK.
Of misschien juist wel en waren het fans van Remco Evenepoel en was het een doelbewuste actie om een van zijn belangrijkste concurrenten te 'pesten'. ;)
Ik vrees dat het aan de huidige generatie ligt, blijkbaar één of andere debiele trend op TikTok.

https://www.tiktok.com/discover/knock-a ... hotel-room

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 sep 2022 17:25

zeddleppelin schreef: 28 sep 2022 16:21
Orlok schreef: 28 sep 2022 16:01
rene schreef: 27 sep 2022 21:48

Ik vind het ook erg bizar dat een oudere zus het voorval filmt ( erg toevallig ), of zou er opzet in het spel zijn. Kijken hoe MvdP reageert ( of iemand anders mocht die in de kamer hebben geslapen ). De meiden wisten waarschijnlijk niet dat het ging om een kanshebber van het WK.
Of misschien juist wel en waren het fans van Remco Evenepoel en was het een doelbewuste actie om een van zijn belangrijkste concurrenten te 'pesten'. ;)
Ik vrees dat het aan de huidige generatie ligt, blijkbaar één of andere debiele trend op TikTok.

https://www.tiktok.com/discover/knock-a ... hotel-room
Tering idd TikTok...
Ik denk ook niet dat de meisjes het eerlijke verhaal hebben vertelt bij de politie..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 sep 2022 18:50

Dat maakt al veel duidelijk.
Mathieu is dus wel degelijk een slachtoffer.

Het zou mij verbazen mochten er ook geen filmpjes rondgaan van daders die een pak rammel hebben gekregen. Ik neem even aan dat de "meisjes" deze filmpjes ook al hadden gezien en er toch voor kozen om het risico te nemen. Wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Het is dus niet zo'n onschuldig spelletje als sommigen willen voorstellen.
Maar die "meisjes" zullen tegen hun ouders en de politie wel een ander verhaal hebben opgehangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2022 19:22

Voor mij blijft het vreemd dat de boete zo snel bepaald is.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 sep 2022 19:28

Nou nee, want Mathieu heeft meteen schuld bekend, daarmee verdere procesgang voorkomen en heeft dus een uitspraak geforceerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 sep 2022 20:15

Ik blijf me wel verbazen over deze rechtsgang.
Deze meisjes zijn wel heel erg beschermd door de rechter.
Kennelijk is Australië echt een heel ander land dan Nederland.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 28 sep 2022 20:21

bakboord1 schreef: 28 sep 2022 20:15 Ik blijf me wel verbazen over deze rechtsgang.
Deze meisjes zijn wel heel erg beschermd door de rechter.
Kennelijk is Australië echt een heel ander land dan Nederland.
+1

Heel bijzonder dit. Wmb moeten vooral die ouders zich diep schamen.

En MvdP moet eens goed nadenken hoe hij voortaan dit soort situaties kan voorkomen.

Plaats reactie