Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

24-9-2022: BRM 600 Boekelo: Sauerland

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 12 sep 2022 06:53

Het 600 km brevet van Boekelo is het enige brevet vanuit deze startplek wat echt klimwerk in zich heeft. De ongeveer 4000 hoogtemeters bevinden zich hoofdzakelijk tussen 150 en 400 km. De eerste twee etappes zijn nagenoeg vlak met slechts een paar hobbels om er in te komen. Dan volgt de etappe die naar het hoogste punt van de route gaat: Winterberg. Laat je echter niet in de luren leggen. Ook al is het hoogste punt geweest, het meeste en zwaarste klimwerk moet nog komen. Pas ruim na controle C5 begint het (veelal vals plat) dalen met in Oelde de laatste controle. Onderweg is geen verzorging maar de meeste controles in de nacht zijn 24 uurs benzinestations met vaak een fastfoodrestaurant er naast. Diep in de nacht even ergens lekker warm zitten is dus wel mogelijk.

Dit brevet geldt nog als pre-kwalificatie voor Parijs-Brest-Parijs

Inschrijven & GPS Track op: https://www.randonneurs.nl/brevet/boekelo-2022-600/

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 21 sep 2022 22:20

Laatste ronde, laatste kansen. De inschrijving is nu nog open, maar niet lang meer. Twijfelaars graag inschrijven, anders kun je er volgend jaar augustus spijt van krijgen.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 27 sep 2022 13:29

Ik heb deze al jaren in m'n vizier. Vorig jaar zelf maar iets verzonnen toen ie niet doorging vanwege corona, en dit jaar kon ik uiteindelijk niet. Dan maar in 2023 :)

Ben wel benieuwd naar de verhalen van dit jaar.
Heeft iemand hier 'm nog gedaan?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 sep 2022 14:42

Ik heb hem gereden.
Had de route 4 jaar geleden al eens gereden, maar had wel weer een zin om een brm600 te fietsen.
Al was ik er na 2 eerdere (Maastricht en Boekelo) ervaringen nogsteeds niet echt over uit of het nou wel mijn ding is.
Eigenlijk neig ik nog meer naar NEE na de rit van dit weekend.
Tenminste niet op de manier dat ik hem rijd binnen 24 uur.
Nacht overslaan wat best z'n impact heeft en helft van route eigenlijk totaal niets meekrijgen van de omgeving.

Maar toch heeft het ook wel weer wat, zo lekker afzien.
Eigenlijk hele week lopen dubben of ik wel/niet/wel/niet die kant op zou gaan door de weersvoorspellingen.
Vrijdagavond nog zien dat er eerste paar uur 12mm regen zou vallen.
Plan B was dus om snel links af te gaan en naar huis te fietsen, weinig zin om uren in de regen te fietsen en dan nog de nacht in te moeten.
Uiteindelijk viel het wel mee, vanaf de start wat miezer en soms wat natte wegen maar het mocht niet echt de naam vieze miezer hebben die je soms ook wel eens hebt.
Eigenlijk maar 1 echte bui gehad en dat was tijdens de lange klim, de echte regenjas niet nodig gehad, windjackje met waterdichte voorkant was genoeg.
Overschoenen pas aangedaan na die echte bui ivm afkoelende voeten door natte sokken, door overschoenen lekker opgewarmd.

Lichaam speelde ook beetje parten, bij stop bij 370km had lichaam al niet echt zin meer om voedsel naar binnen te krijgen, nog poging gedaan... Bij km 406 kwam het er deels weer uit en ook eigenlijk zin in slaap. Zat nog wel wat energie in, maar bij stop na 530km was het echt leeg, denk laatste 100km oid echt op vet verbranding gereden, scheelt dat ik dan nog wel aardig vooruit kom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/7862695064

En dan finish je met mooie zonsopkomst en strak blauwe lucht.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 28 sep 2022 11:20

leuk verslag, bedankt!

zonder slapen is dan ook wel weer meteen over de top :o
voor mij zou ergens een uurtje (?) pitten ook wel deel zijn van de bedoeling van zo'n BRM600

volgend jaar dus!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 sep 2022 13:44

Petje af, Stefan DDX.
hun fietsen.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 12 okt 2022 07:10

Met jouw snelheid kun je prima een 600 rijden met een forse nachtrust DDX.
Vaak ligt er een hotelletje ergens rond het midden/kort over het midden. Je moet dan wel zelf boeken uiteraard ;)

Plaats reactie