Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 27 sep 2022 13:44

gede schreef: 27 sep 2022 11:34
RobertvD schreef: 27 sep 2022 11:30
gede schreef: 27 sep 2022 11:21

Gepost door de meisjes uiteraard.... Politie/justitie houdt zich daar niet mee bezig...

Is dat vreemd dan? Ze zullen waarschijnlijk nogal wat afval over zich heen krijgen en quasi niemand zal hen geloven. Ze zullen willen aantonen dat VDP wel degelijk zijn handjes heeft gebruikt.
Nou, volgens mij heet dat schending van de privacy. En daar staan hoge boetes op in Australie.
Of dat schending van de privacy is, hoort een rechter te beoordelen. Als jij in je kamer een indringen filmt en dat post, is dat dan schending van de privacy? Dat betwijfel ik.

Verbazend hoeveel mensen de kant van VDP kiezen. Ik wil er mijn hoofd op verwedden dat de reacties TOTAAAAAL anders waren geweest als dit, pakweg, Evenepoel was geweest.
Wat mij betreft ben je nu dus je hoofd kwijt!

Boslim
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 27 sep 2022 13:47

gede schreef: 27 sep 2022 12:03
NuitKor schreef: 27 sep 2022 11:58
Je geeft aan de discussie te stoppen, maar nog wel even wat olie op het vuur... het kenmerkt je.
Nog eens nastampen op mij is ook typisch hoor... Zeg jij het dan hé: Wat heb ik dan in die opsomming geschreven wat niet klopt?? Het is toch allemaal gezegd hier hoor !!

En dat was dan in dit verband echt de laatste voor me, jij hebt verder de eer om het uit te diepen en verder uit de hand te laten lopen.
gede, je bent mijn held! De deskundige manier waarop jij, in bijna elk topic, precies weet te vertellen hoe het écht zit, vind ik zo knap en bewonderenswaardig! Ook je subtiele, niet veroordelende houding naar de 'onzin' die 'de rest' uitkraamt, is een echte gave! gede gave, mijn voorbeeld! Ik wou dat ik maar 1% van jouw kennis en verbale kwaliteiten had, dankjewel dat je dit met mij/ons wilt delen! Ik volg U!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 13:51

Dubbel
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 sep 2022 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 13:53

Ooit voetzoekers in iemand zijn bus met een paar kameraden gaan gooien. Had die ons te grazen kunnen nemen ik denk dat we toen ook een ferme bolwassing zouden gekregen hebben, en terecht. En hadden ze het thuis geweten er nog een goede bolwassing bij.
Hier lijken de ouders zelfs hun kinderen nog te steunen in hun pesterijen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 sep 2022 14:02

In mijn ogen ook interessant om te zien dat de beelden heel bewust door de bron naar specifieke Nederlandse en Vlaamse media worden gestuurd.
Ik zie bakvissen in NL of BE die zelf geen woord Engels spreken hier niet 1 2 3 uitvissen naar welke fietsmedia ze iets in Australië zouden moeten sturen.

Ik ben benieuwd of gede zich hier al op ingelezen heeft en een plausibel antwoord hierop kan geven.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 14:07

NicoNB schreef: 27 sep 2022 14:02 In mijn ogen ook interessant om te zien dat de beelden heel bewust door de bron naar specifieke Nederlandse en Vlaamse media worden gestuurd.
Ik zie bakvissen in NL of BE die zelf geen woord Engels spreken hier niet 1 2 3 uitvissen naar welke fietsmedia ze iets in Australië zouden moeten sturen.

Ik ben benieuwd of gede zich hier al op ingelezen heeft en een plausibel antwoord hierop kan geven.
Omdat dit buiten BE/NL de rest van de wereld geen reet kan schelen misschien??

Daarbij maakt u overigens juridisch alweer een fout: U spreekt over 'heel bewust door de bron naar specifieke...' Dat weet u dus helemaal niet naar wie dit allemaal gestuurd is... Het is niet omdat specifieke kanalen dit akkefietje groter maken dan het is, dat andere kanalen het niet gehad hebben.

(Voor wie gaat janken dat ik nog reageer terwijl ik al afsloot: Als men mij expliciet aanspreekt, maak ik daar een uitzondering op).

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 14:14

Ik denk dat de media in veel landen in Europa dit kan schelen. Trouwens op wat je eerder zei, schadevergoeding wordt niet op de kinderen verhaald maar op de ouders, een jurist zal u dat bevestigen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 sep 2022 14:20

gede schreef: 27 sep 2022 14:07 Daarbij maakt u overigens juridisch alweer een fout: U spreekt over 'heel bewust door de bron naar specifieke...' Dat weet u dus helemaal niet naar wie dit allemaal gestuurd is...
Ojeetje, welke juridische fout zou het dan om gaan, iets uit het burgerlijk wetboek, wetboek van strafrecht, welke juridische fout? Als ik het weet kan ik me inlezen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 14:26

fiedoo schreef: 27 sep 2022 14:14 Ik denk dat de media in veel landen in Europa dit kan schelen. Trouwens op wat je eerder zei, schadevergoeding wordt niet op de kinderen verhaald maar op de ouders, een jurist zal u dat bevestigen.
Een rechter zal niet snel overgaan tot het opleggen van een geldelijke boete aan minderjarigen. Hun minderjarigheid zal bijna steeds een verzachtende omstandigheid zijn. Laat het los mensen, VDP gaat daar echt niet aan beginnen, ook al omdat dit kansloos is. Een rechter kijkt ook niet zozeer naar het gevolg van een actie, wel naar welke wetten door de actie werden overtreden. Dat valt in dit geval nogal mee... Denk in dit verband maar even aan het 'eierschedelarrest', dat in NL nog vaak als jurisprudentie wordt gebruikt. Iemand die door een mep op zijn hoofd stierf, maar de dokters konden aantonen dat hij een 'zwakke' hersenpan had. Degene die sloeg werd niet veroordeeld voor doodslag omdat de redenering was dat deze niet kon weten dat zijn slachtoffer deze afwijking bezat. In deze VDP-zaak kan heel gemakkelijk worden geargumenteerd dat belletje-trek weliswaar stout is, maar geen inbreuk is op het strafrecht, dat is eerder iets voor het burgerlijk recht, het verstoren van de nachtrust. Voor storen van iemands nachtrust kan je geen waanzinnig hoog bedrag eisen hoor. De meiden zullen nooit veroordeeld kunnen worden voor het missen van een wereldtitel, ook al omdat dat laatste nooit kan aangetoond worden.
Laatst gewijzigd door gede op 27 sep 2022 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 14:35

fiedoo schreef: 27 sep 2022 14:14 Ik denk dat de media in veel landen in Europa dit kan schelen. Trouwens op wat je eerder zei, schadevergoeding wordt niet op de kinderen verhaald maar op de ouders, een jurist zal u dat bevestigen.
Er is geen aantoonbare schade en die meiden zijn niet verantwoordelijk voor de nachtelijke opsluiting en het niet kunnen slapen na de vrijlating.

Waar moet je ze dan nog voor aanklagen? Het beroven van 2 uurtjes slaap? Als dat een substantieel bedrag oplevert, ga ik nog rijk worden.

Het plaatsen van de video is wellicht niet handig maar als je hoort wat voor bak stront die meiden over zich heen krijgen ook wel begrijpelijk. Dan weten we tenminste een beetje waar het over gaat.

Die kinderen konden passend gestraft worden op het moment dat Mathieu, of nog liever zijn vriendin het gedrag waren gaan melden bij de receptie.

Op het moment dat je overreageert, is die kans redelijk verkeken (alhoewel het goed mogelijk is dat die kinderen thuis nog wel een gepaste straf hebben gekregen).

Dat degenen die thuis vroeger lijfstraffen hebben ondergaan ze hier ook weer prediken, zegt genoeg over de schadelijkheid ervan. Het is geen 1960 meer en als we alles wat toen normaal was nu nog zouden doen, zal de wereld er echt niet beter op worden.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 14:37

Het toeval wil dat mijn achterburen zaterdagavond én -nacht een tuinfeestje hadden. Ze hadden een tentje gezet en grote luidsprekers buiten. Ik heb er slecht van geslapen en de wekker stond om 6u om te gaan Zwiften tijdens het WK. Daardoor had ik een wat brakke zondag, waardoor een belangrijke meeting in Brussel die ik maandag had niet echt ideaal kon voorbereid worden. Ik denk dat ik ook maar eens een schadeclaim ga indienen. Toch nuttig geweest, dit forum ;-).

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 sep 2022 14:50

Mathieu is ook weer geland. Hij wil het hele gebeuren zo snel mogelijk achter zich laten. Blijkbaar krijgt hij al begeleiding van de ervaren psychoanalyticus Sigmund F. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie