Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 sep 2022 10:48

Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 10:30
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
...
Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Volgens Adrie, had zijn zoon, ook kunnen winnen, indien die in de groep van Evenepoel had gezeten ...
Ja lekker, ik had ook kunnen winnen als ik in die groep had gezeten. Maar helaas ik zat er niet. Wat is dat nou voor een redenatie? Als vdp als eerst over de finish was gekomen was ie wereldkampioen :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 sep 2022 10:51

fiedoo schreef: 27 sep 2022 09:42
rikkert schreef: 27 sep 2022 09:14 Nah, ik moeten zeggen dat we begonnen met MvdP die op onvriendelijke wijze gevraagd heeft of het wat minder kon, maar dit artikel (dat overigens in een van de eerste regels het salaris erbij haalt, alsof dat wat uitmaakt) laat er wel een iets ander licht op schijnen. Nu ik dit lees, vind ik 1500 dollar en drie jaar inreizen nog steeds wel fors. Maar "van het padje af" neem ik terug.
U leest een krantenartikel en neemt dat zomaar voor waar aan?
Hij zou ook schuldig gepleit hebben, maar schuldig aan wat? En waarom? Ergens heb ik gelezen dat hij zo snel het land zou kunnen verlaten?
Nah, volgens mij citeert dat krantenartikel stukken van de rechtbank. Het is niet zomaar de beeldvorming van een journalist. Die kan die citaten natuurlijk aangepast hebben, maar daar durf ik wel vanuit te gaan van niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 10:54

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:44

Overigens denk dat een goede vd Poel dat echt wel gekund had. De vraag is alleen of hij goed was en of hij in dat deel van het peloton zou hebben gezeten. Dat zijn nogal wat mitsen en maren waar je een rechter in mee moet krijgen om een schadevergoeding te kunnen krijgen
Kunnen we dit spoor los laten? Er is echt zero percent kans dat je een schadevergoeding kan eisen voor belletje trek. Ik zou graag de advocaat van die meiden zijn dan, snel verdiend hoor... 'Mijnheer de rechter, de meisjes waren zich van geen kwaad bewust'. 'Mijnheer de rechter, ze zijn nog nooit met het gerecht in aanraking gekomen'. 'Mijnheer de rechter, het is niet de schuld van de meiden dat de politie geweldenaar VDP tot 4u heeft vast gehouden'. Enz..

Kom nou, schadevergoeding voor een totaal utopische wereldtitel vragen aan meiden van 13 - 14 j.. Succes :-)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 27 sep 2022 11:00

gede schreef: 27 sep 2022 10:40
Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 10:30
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
...
Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Volgens Adrie, had zijn zoon, ook kunnen winnen, indien die in de groep van Evenepoel had gezeten ...
Die quote van de ouwe las ik ook, had hem hier nog niet gezet omdat het weer zo lachwekkend was. 'Stel dat hij in de groep van Evenepoel zat, jij dan had hij ook goud kunnen winnen.'

Ja, zo kan ik het ook uitleggen hoor ouwe :-) :-)
Je moet niet zo denigrerend reageren, dat is voor niks nodig ...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 11:15

Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 11:00

Je moet niet zo denigrerend reageren, dat is voor niks nodig ...
Ben ik denigrerend naar jou toe dan?

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 sep 2022 11:18

Interessant dat die video online staat. Gepost door de meisjes? Of gelekt door politie/justitie? Of een puik stukje Australische onderzoeksjournalistiek?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 11:21

RobertvD schreef: 27 sep 2022 11:18 Interessant dat die video online staat. Gepost door de meisjes? Of gelekt door politie/justitie? Of een puik stukje Australische onderzoeksjournalistiek?
Gepost door de meisjes uiteraard.... Politie/justitie houdt zich daar niet mee bezig...

Is dat vreemd dan? Ze zullen waarschijnlijk nogal wat afval over zich heen krijgen en quasi niemand zal hen geloven. Ze zullen willen aantonen dat VDP wel degelijk zijn handjes heeft gebruikt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 11:26

Gezien de kwaliteit van de beelden kan ik niet anders dan concluderen dat die meiden al het slachtoffer waren van kindermishandeling.
Een goede ouder had die kinderen minimaal een IPhone 12 gegeven...
Campagnolo Ultra Dork

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 27 sep 2022 11:30

gede schreef: 27 sep 2022 11:21
RobertvD schreef: 27 sep 2022 11:18 Interessant dat die video online staat. Gepost door de meisjes? Of gelekt door politie/justitie? Of een puik stukje Australische onderzoeksjournalistiek?
Gepost door de meisjes uiteraard.... Politie/justitie houdt zich daar niet mee bezig...

Is dat vreemd dan? Ze zullen waarschijnlijk nogal wat afval over zich heen krijgen en quasi niemand zal hen geloven. Ze zullen willen aantonen dat VDP wel degelijk zijn handjes heeft gebruikt.
Nou, volgens mij heet dat schending van de privacy. En daar staan hoge boetes op in Australie.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 sep 2022 11:30

gede schreef: 26 sep 2022 20:08 Heel erg grappig dat u dat uitgerekend tegen mij komt vertellen. Ik zou zeggen: Mis poes. :-)

Ik zat al in 2 juridische procedures: ....... Ik heb mij juridisch ingelezen, mijzelf vertegenwoordigd als raadsman en 2x probleemloos gewonnen. De 2de keer riep de rechter mij bij hem om nog wat na te kaarten en verder advies over de uitdrijving te geven.

Grappig dus dat je dat tegen mij zegt...

Dus ik herhaal: Het betalen van een boete is niet equivalent aan een schuldbekentenis.
Je maakt precies mijn punt zonder dat je het zelf doorhebt. :lol:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 27 sep 2022 11:32

gede schreef: 27 sep 2022 11:15
Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 11:00

Je moet niet zo denigrerend reageren, dat is voor niks nodig ...
Ben ik denigrerend naar jou toe dan?
Gede, ik vind dat jij jezelf ronduit belachelijk maakt op dit forum.
Je kunt het niet verdragen, dat er mensen zijn, die Evenepoel niet de hemel in prijzen, of die het gewoonweg niet eens zijn met jou ideeën.
Dus ga je nu hier tekeer en probeer je van der Poel de grond in te boren.
Misschien dat je zelf een forum op poten kan zetten, dan kun je daar je onzin gaan verkopen ...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 11:34

RobertvD schreef: 27 sep 2022 11:30
gede schreef: 27 sep 2022 11:21
RobertvD schreef: 27 sep 2022 11:18 Interessant dat die video online staat. Gepost door de meisjes? Of gelekt door politie/justitie? Of een puik stukje Australische onderzoeksjournalistiek?
Gepost door de meisjes uiteraard.... Politie/justitie houdt zich daar niet mee bezig...

Is dat vreemd dan? Ze zullen waarschijnlijk nogal wat afval over zich heen krijgen en quasi niemand zal hen geloven. Ze zullen willen aantonen dat VDP wel degelijk zijn handjes heeft gebruikt.
Nou, volgens mij heet dat schending van de privacy. En daar staan hoge boetes op in Australie.
Of dat schending van de privacy is, hoort een rechter te beoordelen. Als jij in je kamer een indringen filmt en dat post, is dat dan schending van de privacy? Dat betwijfel ik.

Verbazend hoeveel mensen de kant van VDP kiezen. Ik wil er mijn hoofd op verwedden dat de reacties TOTAAAAAL anders waren geweest als dit, pakweg, Evenepoel was geweest.

Plaats reactie