Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 sep 2022 10:06

gede schreef: 27 sep 2022 09:43
Jans schreef: 27 sep 2022 09:39
gede schreef: 27 sep 2022 09:16 Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??
Misschien dat MvdP meer dan alleen zijn geluid zou gebruiken? Je hebt het echt geschreven hoor.
Ik weet niet waarom u zich alweer komt moeien...

Ik heb van in het begin geschreven dat ik ervan uitga dat er meer is gebeurd dan enkel wat 'onvriendelijk vragen' zoals MvdP beweerde. Een hotel gaat dan niet de politie erbij halen...

Dat hij een echte agressor zou zijn, neen, dat geloof ik niet en dat heb ik ook geschreven. Maar dat neemt niet weg dat er wel een duwtje of iets dergelijks aan te pas is gekomen en dat lijkt dus ook zo gebeurd te zijn.
Jij hebt het allenrecht hier??

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 sep 2022 10:13

gede schreef: 27 sep 2022 10:01
fiedoo schreef: 27 sep 2022 09:53
Waar haal jij je info eigenlijk en hoe weet je dat die juist is? Moeten ze geen straf opgelegd krijgen door justitie kan ik goed begrijpen maar een dikke schadevergoeding betalen is wel aan de orde. Ze moeten maar de gevolgen dragen van hun wangedrag . Ik vraag mij af hoe de ouders er op gereageerd hebben.
Dit had gewoon in der minne moeten opgelost worden.
En wie begrip heeft voor de kinderen die zonder reden iemands belangrijkste dag van het jaar verkloten moet zeker begrip hebben voor mathieu zijn reactie die zijn belangrijkste dag van het jaar, een hoop geld en onnoemelijk veel opoffering verkloot ziet door 2 pubers. Ik veronderstel dat hij hen toch al eerder zal om stilte gevraagd hebben?
Een dikke schadevergoeding?? Als Mathieu niet volwassener kan omgaan met belletje-trek, is hij degene met een probleem hoor.
Niet kunnen omgaan met belletje trekken? Kerel het is 22:30 uur en de dag erna heb jij je belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Je hebt al een paar keer gevraagd of het stil kan zijn. Zou jij rustig blijven vragen? Trouwens wij als gewone stervelingen kunnen ons toch niet voorstellen hoe wij zouden reageren. Veel topsporters hebben veel meer temperament en o.a. daardoor zijn ze zo ver gekomen. Ze maken in koers in split second keuzes op basis van gevoel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 27 sep 2022 10:13

Btw
De ettertjes waren al gewaarschuwd door z’n vriendin,
Quote,
van der Poel told police he was “quite frustrated” the girls continued to make noise and knock on the door despite his girlfriend asking them to stop.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 sep 2022 10:18

1094 schreef: 27 sep 2022 10:01 Ik
Ik
Ik
Ik
Bedankt voor je zinvolle reactie, ik zal er serieus op reageren.
1. Ik spreek over mezelf omdat ik niet anderen het idee wil geven dat ik hun aanspreek of erbij betrek.
2. Ik gebruik ik omdat ik zeer zeker niet en nooit wegloop voor mijn verantwoordelijkheid.
Niet in het zakenleven.
Niet in mijn gezin, niet in mijn familie.
Niet tijdens het fietsen.
Niet tijdens mijn vrije tijd.

Mensen die mij kennen weten ook dat zo is en daarom heb ik best een druk leventje.

Ik kies er soms wel voor om even bewust wat afstand te nemen om geen problemen te krijgen.
Ik wens je en de rest hier een fijne dag, maar ik ga wat nuttigs doen. Kusje

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 10:22

fiedoo schreef: 27 sep 2022 09:53
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:43
rob74 schreef: 27 sep 2022 09:18 Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Wat voor strafmaat zou je voorstellen om op belletje trekken te zetten?

Het laten schrikken was al genoeg straf.
Iemand anders hotelkamer betreden en iets te hardhandig omgaan met kinderen was er al over.

Dat het uit de klauwen loopt en iemand zijn eigen WK verkloot, is zijn eigen probleem.
Waar haal jij je info eigenlijk en hoe weet je dat die juist is? Moeten ze geen straf opgelegd krijgen door justitie kan ik goed begrijpen maar een dikke schadevergoeding betalen is wel aan de orde. Ze moeten maar de gevolgen dragen van hun wangedrag . Ik vraag mij af hoe de ouders er op gereageerd hebben.
Dit had gewoon in der minne moeten opgelost worden.
En wie begrip heeft voor de kinderen die zonder reden iemands belangrijkste dag van het jaar verkloten moet zeker begrip hebben voor mathieu zijn reactie die zijn belangrijkste dag van het jaar, een hoop geld en onnoemelijk veel opoffering verkloot ziet door 2 pubers. Ik veronderstel dat hij hen toch al eerder zal om stilte gevraagd hebben?
Je hebt de gedachtenkronkel dat de meisjes er weet van zouden hebben dat:
-Er überhaupt mensen zijn waardoor er zo'n belangrijke dag in de carrière bestaat.
-Vd Poel er zo eentje is.
-Dit toevallig de vooravond van zo'n dag was
-dat het dermate zou escaleren dat hij geen uurtje slaap tekort zou komen maar een hele nacht.

Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Campagnolo Ultra Dork

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 27 sep 2022 10:26

hopjes schreef: 27 sep 2022 09:51 Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets
Je bent tegen fysiek geweld behalve als het u uitkomt dus.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2423
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 27 sep 2022 10:30

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
...
Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Volgens Adrie, had zijn zoon, ook kunnen winnen, indien die in de groep van Evenepoel had gezeten ...

1094
Forum-lid
Berichten: 1575
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 27 sep 2022 10:31

hopjes schreef: 27 sep 2022 10:18
1094 schreef: 27 sep 2022 10:01 Ik
Ik
Ik
Ik
Bedankt voor je zinvolle reactie, ik zal er serieus op reageren.
1. Ik spreek over mezelf omdat ik niet anderen het idee wil geven dat ik hun aanspreek of erbij betrek.
2. Ik gebruik ik omdat ik zeer zeker niet en nooit wegloop voor mijn verantwoordelijkheid.
Niet in het zakenleven.
Niet in mijn gezin, niet in mijn familie.
Niet tijdens het fietsen.
Niet tijdens mijn vrije tijd.

Mensen die mij kennen weten ook dat zo is en daarom heb ik best een druk leventje.

Ik kies er soms wel voor om even bewust wat afstand te nemen om geen problemen te krijgen.
Ik wens je en de rest hier een fijne dag, maar ik ga wat nuttigs doen. Kusje
Misschien moet je je blik wat vergroten dan had je gelezen dat best veel mensen hier je mening delen.
Tevens had je dan kennis kunnen nemen van het feit dat kinderen slaan verboden is en wel degelijk impact heeft op een kind, ondanks dat er met jou niks mis is. Veel leesplezier

https://www.quest.nl/mens/psychologie/a ... -gevolgen/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5628
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 10:34

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
fiedoo schreef: 27 sep 2022 09:53
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:43

Wat voor strafmaat zou je voorstellen om op belletje trekken te zetten?

Het laten schrikken was al genoeg straf.
Iemand anders hotelkamer betreden en iets te hardhandig omgaan met kinderen was er al over.

Dat het uit de klauwen loopt en iemand zijn eigen WK verkloot, is zijn eigen probleem.
Waar haal jij je info eigenlijk en hoe weet je dat die juist is? Moeten ze geen straf opgelegd krijgen door justitie kan ik goed begrijpen maar een dikke schadevergoeding betalen is wel aan de orde. Ze moeten maar de gevolgen dragen van hun wangedrag . Ik vraag mij af hoe de ouders er op gereageerd hebben.
Dit had gewoon in der minne moeten opgelost worden.
En wie begrip heeft voor de kinderen die zonder reden iemands belangrijkste dag van het jaar verkloten moet zeker begrip hebben voor mathieu zijn reactie die zijn belangrijkste dag van het jaar, een hoop geld en onnoemelijk veel opoffering verkloot ziet door 2 pubers. Ik veronderstel dat hij hen toch al eerder zal om stilte gevraagd hebben?
ik veronderstel dat 2 meisjespubers er wel weet zouden van kunnen hebben dat er een heel belangrijke knappe gast in hun nabijheid verblijft? Of heeft de nederlandse ploeg telkens via de achterdeur en zonder fietsen e.d. het hotel binnengeslopen?
Je hebt de gedachtenkronkel dat de meisjes er weet van zouden hebben dat:
-Er überhaupt mensen zijn waardoor er zo'n belangrijke dag in de carrière bestaat.
-Vd Poel er zo eentje is.
-Dit toevallig de vooravond van zo'n dag was
-dat het dermate zou escaleren dat hij geen uurtje slaap tekort zou komen maar een hele nacht.

Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 10:40

Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 10:30
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
...
Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Volgens Adrie, had zijn zoon, ook kunnen winnen, indien die in de groep van Evenepoel had gezeten ...
Die quote van de ouwe las ik ook, had hem hier nog niet gezet omdat het weer zo lachwekkend was. 'Stel dat hij in de groep van Evenepoel zat, jij dan had hij ook goud kunnen winnen.'

Ja, zo kan ik het ook uitleggen hoor ouwe :-) :-)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2307
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 sep 2022 10:42

Nou, komt ie, er is blijkbaar beeld: https://www.geenstijl.nl/5167054/hup-mathieu/

Zegt nog steeds niks, maar er schijnt meer beeldmateriaal te zijn volgens Geenstijl.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 10:44

Kiekeboe schreef: 27 sep 2022 10:30
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 10:22
...
Bovendien moet je daarna nog maar zien te bewijzen dat hij daadwerkelijk kans had op de wereldtitel. Gezien het koersverloop is de aanspraak daarop niet heel plausibel. Ook gaf hij in het NOS interview voor de start aan dat hij vroeg naar bed wilde om slaap in te halen en heeft hij verklaard dat hij op die kamer lag vanwege een verkoudheid.

Een verkouden vd Poel die de avond van tevoren nog last had van een jetlag? Zelfs ik durf niet te beweren dat hij kans had om Evenepoel te volgen.
Volgens Adrie, had zijn zoon, ook kunnen winnen, indien die in de groep van Evenepoel had gezeten ...
En mijn kind kan volgens mij hersenchirurg worden. De DCD moeten de patiënten dan maar voor lief nemen...

Overigens denk dat een goede vd Poel dat echt wel gekund had. De vraag is alleen of hij goed was en of hij in dat deel van het peloton zou hebben gezeten. Dat zijn nogal wat mitsen en maren waar je een rechter in mee moet krijgen om een schadevergoeding te kunnen krijgen
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie