Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 4982
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 sep 2022 09:10

uninvitedguest schreef: 27 sep 2022 09:06
arnold schreef: 27 sep 2022 05:54
Ook bij je eigen kinderen gebruik je geen fysiek geweld. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen nog nooit met een vinger aangeraakt, wat ze ook uit hadden uit gespookt. Ik ben zelf ook nooit door mijn ouders met een vinger aangeraakt.
Nou, weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 60. Heb van mijn ouders wel eens een draai om mijn oren gehad en ook wel eens een schop onder mijn kont. Was in die tijd waar ik opgroeide niet ongewoon. Sterker nog, wanneer door een buurtouder iets geconstateerd werd wat niet door de beugel kon, en ouders waren er niet, dan kregen we als buurtkinderen wel eens een draai om de oren van de buurtouder.En dat was gewoon in een stad in NL.
Meestal begreep ik het dan ook nog wel.
Moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er nooit slechter van geworden ben en heb er ook geen trauma aan over gehouden.

Als ik dan nu zie hoe de prinsjes en prinsesjes reageren wanneer ze ook maar denken dat hen een strobreed in de weg gelegd word of wanneer het niet exact zo gaat als dat ze wensen, en wat voor een ongelofelijke muil ze dan maar denken open te moeten scheuren, dan blijf ik van mening dat die draai om de oren zo slecht nog niet was.

Let wel, daarmee bedoel ik niet dat je je (eigen) kinderen maar af moet ranselen, daar zit wel enige nuance in.
+1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 09:13

gede schreef: 27 sep 2022 09:00
rikkert schreef: 27 sep 2022 07:51 Als ik er nu op terug lees, gaat het hier maximaal over een schaafwond, wat verbaal gedoe en dat is het. Hartstikke fout, geen discussie mogelijk. Maar 1500 dollar boete en 3 jaar inreisverbod? Ik moet zeggen dat ze daar in Australië ook wel een beetje van het padje zijn. Er zijn waarvoor je daarvoor bijkant iemand om moet leggen.
Australië is nu eenmaal zeer streng voor 'bezoekers' die buiten de lijntjes kleuren. Nul-tolerantie beleid. Dat is algemeen geweten...

En 'van het padje' vind ik het niet. Als men het bewezen acht dat hij fysiek agressief geweest is, dan vind ik de straf niet ongepast. En blijkbaar had de rechter argumenten om dit bewezen te achten.

De website van het hotel wordt intussen blijkbaar overdonderd door scheldgedrag van Nederlanders. Maar dat chauvinisme meespeelt in het wielrennen, dat mag ik nooit zeggen. Nee, enkel Belgen doen aan verafgoding...

PS: Als The Australian dit uit goede bron heeft, is hij terecht veroordeeld:

“He waited for the victims to knock on his door and chased them into their hotel room, following close behind them,” court documents state.

Van der Poel chased the girls, causing one of them to run into a corner and crouch down while covering her face.

The cyclist ran up to her and grabbed her by both arms, squeezing them and pushing her against a wall while yelling at her, causing her to suffer a minor carpet burn graze to her right elbow and redness to her left forearm.

van der Poel noticed the second girl trying to leave the room and pushed her against a wall using both hands.

“The girl fell to the ground and the accused left the room and went to his hotel room,” court documents said.
"NSW Police took his passport and issued him a notice to face Sutherland Local Court on Tuesday, but sensationally pleaded guilty on Monday before Magistrate Hugh Donnelly"

Dat stukje vergeet je te quoten omdat daar instaat wat ik en NicoNB al zeiden en wat jij voor onmogelijk hield?
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3485
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 sep 2022 09:14

Nah, ik moeten zeggen dat we begonnen met MvdP die op onvriendelijke wijze gevraagd heeft of het wat minder kon, maar dit artikel (dat overigens in een van de eerste regels het salaris erbij haalt, alsof dat wat uitmaakt) laat er wel een iets ander licht op schijnen. Nu ik dit lees, vind ik 1500 dollar en drie jaar inreizen nog steeds wel fors. Maar "van het padje af" neem ik terug.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:16

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:13

"NSW Police took his passport and issued him a notice to face Sutherland Local Court on Tuesday, but sensationally pleaded guilty on Monday before Magistrate Hugh Donnelly"

Dat stukje vergeet je te quoten omdat daar instaat wat ik en NicoNB al zeiden en wat jij voor onmogelijk hield?
Ik heb enkel het stuk gekopieerd waar zijn vermeende acties werden beschreven. Ik vind het enorm storend wanneer teksten hier kilometers lang worden.

Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 sep 2022 09:17

Ja dat vernoemen van het salaris is voor mij nog de meest verzachtende omstandigheid :) Als je dat als journalist moet aaanhalen om je verhaal kracht bij te zetten...

Maar als het inderdaad zo gebeurd is, moet Matje toch eens in de spiegel kijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 sep 2022 09:18

Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Live fast; die young. mijn blog

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:20

rob74 schreef: 27 sep 2022 09:18 Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Lijkt me een nutteloze vraag. Aangezien ze door niemand werden aangeklaagd, krijgen ze geen officiële straf. Alles wat inofficieel is, gaan u en ik niet te weten komen.

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 27 sep 2022 09:22

gede schreef: 27 sep 2022 09:20
rob74 schreef: 27 sep 2022 09:18 Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Lijkt me een nutteloze vraag. Aangezien ze door niemand werden aangeklaagd, krijgen ze geen officiële straf. Alles wat inofficieel is, gaan u en ik niet te weten komen.
Officieus

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 09:36

gede schreef: 27 sep 2022 09:16
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:13

"NSW Police took his passport and issued him a notice to face Sutherland Local Court on Tuesday, but sensationally pleaded guilty on Monday before Magistrate Hugh Donnelly"

Dat stukje vergeet je te quoten omdat daar instaat wat ik en NicoNB al zeiden en wat jij voor onmogelijk hield?
Ik heb enkel het stuk gekopieerd waar zijn vermeende acties werden beschreven. Ik vind het enorm storend wanneer teksten hier kilometers lang worden.

Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??

"Sorry hoor, maar op welke planeet leeft u?

1) Een boete aannemen is niet hetzelfde als bekennen. Overigens, het is al lang in de media bekend dat zijn advocaat in beroep gaat."
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 sep 2022 09:39

gede schreef: 27 sep 2022 09:16 Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??
Misschien dat MvdP meer dan alleen zijn geluid zou gebruiken? Je hebt het echt geschreven hoor.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 sep 2022 09:40

Er staat trouwens al een filmpje op YT van de eerste secondes van het incident.
Afbeelding

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:41

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:36
gede schreef: 27 sep 2022 09:16
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:13

"NSW Police took his passport and issued him a notice to face Sutherland Local Court on Tuesday, but sensationally pleaded guilty on Monday before Magistrate Hugh Donnelly"

Dat stukje vergeet je te quoten omdat daar instaat wat ik en NicoNB al zeiden en wat jij voor onmogelijk hield?
Ik heb enkel het stuk gekopieerd waar zijn vermeende acties werden beschreven. Ik vind het enorm storend wanneer teksten hier kilometers lang worden.

Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??

"Sorry hoor, maar op welke planeet leeft u?

1) Een boete aannemen is niet hetzelfde als bekennen. Overigens, het is al lang in de media bekend dat zijn advocaat in beroep gaat."
Nu haalt u dus 2 zaken door elkaar...

Hier werd geconcludeerd: Als hij een boete betaalt, betekent dit dat hij automatisch schuldig pleit. Dat heb ik juridische onzin genoemd...

In het artikel staat dat hij wel degelijk schuldig heeft gepleit. Ik heb NIET gezegd dat dat onmogelijk zou zijn, ik heb enkel gezegd dat het één niet het ander betekent. Wel even het hoofd erbij houden...

Overigens is het artikel op dat vlak 99 % zeker fout. Ik heb gisteren een interview gezien met de advocaat van MvdP na de uitspraak. Die gaf onmiddellijk aan in beroep te gaan tegen de beslissing en ontkende fysiek geweld. Dus, ik geloof er niets van dat hij 'pleaded guilty'. Het lijkt me meer steek te houden dat ze 'unguilty' hadden willen schrijven... Zou ook beter passen in de zinsconstructie met 'but'.
Laatst gewijzigd door gede op 27 sep 2022 09:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie