Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 27 sep 2022 05:54

pino schreef: 26 sep 2022 17:56
arnold schreef: 26 sep 2022 17:49 Het is heel simpel; van andermans kinderen blijf je met je poten af.
Huiselijkgeweld komt het vaakst voor. Ik begrijp nu waarom.
Begrijp me niet verkeerd, om een eind te maken aan de insinuaties die je lijkt te maken (en zo niet dan bij voorbaat excuus). Ook bij je eigen kinderen gebruik je geen fysiek geweld. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen nog nooit met een vinger aangeraakt, wat ze ook uit hadden uit gespookt. Ik ben zelf ook nooit door mijn ouders met een vinger aangeraakt. Maar dit voorval gaat over andermans kinderen vandaar de nadruk op "'andermans kinderen"

Fysiek geweld is nergens voor nodig om kinderen te corrigeren in hun gedrag.
Sowieso blijf je met je met je poten van iemand anders af, tenzij het om zelfbescherming gaat.

Er zullen ongetwijfeld mensen afhaken als liefhebber van de wielrencapaciteiten van MVDP, maar ik hoor daar niet bij. Het moet niet groter gemaakt worden dan het is. Er is niemand dood of ernstig gewond, het gaat hier zoals ik begrijp om een schaafwondje. Ieder mens maakt fouten. ik hoop dat hij zijn lesje geleerd heeft en bij zich zelf ten rade gaat.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3484
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 sep 2022 07:51

Als ik er nu op terug lees, gaat het hier maximaal over een schaafwond, wat verbaal gedoe en dat is het. Hartstikke fout, geen discussie mogelijk. Maar 1500 dollar boete en 3 jaar inreisverbod? Ik moet zeggen dat ze daar in Australië ook wel een beetje van het padje zijn. Er zijn waarvoor je daarvoor bijkant iemand om moet leggen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 sep 2022 08:44

Wat bij mij boven kwam, mensen die over alles en nog wat klagen hoe slecht alles in Nederland is. Overal is wat.
Maar wat een ieder er ook van vindt, ik vind dat je als ouder er verantwoordelijk voor bent als je jeugd door hun gedrag anderen lastig valt. En zeker om een uur of 10 in de avond.
En ik heb mij kinderen echt wel eens stevig vastgepakt en in een andere kamer gebracht. Dat is wat anders dan afranselen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 sep 2022 08:47

https://www.theaustralian.com.au/breaki ... b9a1f16b0e

Toch een ietwat steviger verhaal dan ik had verwacht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5679
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 sep 2022 08:49

Pelep schreef: 26 sep 2022 22:15 Zou het niet zo zijn dat zijn vriendin daar al een kamer had en hij daar dan gaan slapen is? Jan Maas bij haar leggen was waarschijnlijk geen optie 😀

Je kan je ook afvragen waarom die vriendin daar moest zijn, het is wel de andere kant van de wereld mar hij was hoop en al een week weg van huis.

Enfin, het doet er niet meer toe. Cross!
Het gebeurt wel vaker dat vrouwen/vriendinnen mee reizen naar grote evenementen.
Kijk maar naar Tom Dumoulin.
Zijn gezin had ook al geboekt om daar te zijn.
Alleen nu moest hij zelf ook een eigen ticket boeken. ;)

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 08:58

Jans schreef: 27 sep 2022 08:44 Wat bij mij boven kwam, mensen die over alles en nog wat klagen hoe slecht alles in Nederland is. Overal is wat.
Maar wat een ieder er ook van vindt, ik vind dat je als ouder er verantwoordelijk voor bent als je jeugd door hun gedrag anderen lastig valt. En zeker om een uur of 10 in de avond.
En ik heb mij kinderen echt wel eens stevig vastgepakt en in een andere kamer gebracht. Dat is wat anders dan afranselen.
Tijd om dat plaatje af te zetten. Je hebt als ouder van een kind van 13-14 jaar niet altijd in het vizier. Mensen zijn vooral heel erg goed in het vingertje wijzen als er ergens wat fout loopt. Bij mij valt wat er ginder gebeurd is onder 'uit de hand gelopen kattenkwaad'. Ja, ze mogen best 'onder hun voeten' krijgen, maar nee, ik vind het veel te ver gaan om hier constant over die ouders te komen zagen en zeuren. Je kent die mensen niet...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:00

rikkert schreef: 27 sep 2022 07:51 Als ik er nu op terug lees, gaat het hier maximaal over een schaafwond, wat verbaal gedoe en dat is het. Hartstikke fout, geen discussie mogelijk. Maar 1500 dollar boete en 3 jaar inreisverbod? Ik moet zeggen dat ze daar in Australië ook wel een beetje van het padje zijn. Er zijn waarvoor je daarvoor bijkant iemand om moet leggen.
Australië is nu eenmaal zeer streng voor 'bezoekers' die buiten de lijntjes kleuren. Nul-tolerantie beleid. Dat is algemeen geweten...

En 'van het padje' vind ik het niet. Als men het bewezen acht dat hij fysiek agressief geweest is, dan vind ik de straf niet ongepast. En blijkbaar had de rechter argumenten om dit bewezen te achten.

De website van het hotel wordt intussen blijkbaar overdonderd door scheldgedrag van Nederlanders. Maar dat chauvinisme meespeelt in het wielrennen, dat mag ik nooit zeggen. Nee, enkel Belgen doen aan verafgoding...

PS: Als The Australian dit uit goede bron heeft, is hij terecht veroordeeld:

“He waited for the victims to knock on his door and chased them into their hotel room, following close behind them,” court documents state.

Van der Poel chased the girls, causing one of them to run into a corner and crouch down while covering her face.

The cyclist ran up to her and grabbed her by both arms, squeezing them and pushing her against a wall while yelling at her, causing her to suffer a minor carpet burn graze to her right elbow and redness to her left forearm.

van der Poel noticed the second girl trying to leave the room and pushed her against a wall using both hands.

“The girl fell to the ground and the accused left the room and went to his hotel room,” court documents said.
Laatst gewijzigd door gede op 27 sep 2022 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16024
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 09:03

"The cyclist ran up to her and grabbed her by both arms, squeezing them and pushing her against a wall while yelling at her, causing her to suffer a minor carpet burn graze to her right elbow and redness to her left forearm."

Hij kan blijkbaar net zo hard schreeuwen als hij kan fietsen. Het veroorzaakt zelfs brandwonden...

Ik denk dat die "verwondingen" eerder door de zelf veroorzaakte val zijn gekomen.

Het vastpakken had hij niet moeten doen maar die meiden zich een keer lam laten schrikken vind ik dan weer een goede. Gezien de exacte omschrijving van de verwondingen, ga ik ervan uit dat het stevig vastpakken ook wel mee moet hebben gevallen, anders was er vast ook wel gesproken over blauwe plekken.

Al met al vind ik dit milder dan duwen.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 27 sep 2022 09:06

arnold schreef: 27 sep 2022 05:54
Ook bij je eigen kinderen gebruik je geen fysiek geweld. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen nog nooit met een vinger aangeraakt, wat ze ook uit hadden uit gespookt. Ik ben zelf ook nooit door mijn ouders met een vinger aangeraakt.
Nou, weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 60. Heb van mijn ouders wel eens een draai om mijn oren gehad en ook wel eens een schop onder mijn kont. Was in die tijd waar ik opgroeide niet ongewoon. Sterker nog, wanneer door een buurtouder iets geconstateerd werd wat niet door de beugel kon, en ouders waren er niet, dan kregen we als buurtkinderen wel eens een draai om de oren van de buurtouder.En dat was gewoon in een stad in NL.
Meestal begreep ik het dan ook nog wel.
Moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er nooit slechter van geworden ben en heb er ook geen trauma aan over gehouden.

Als ik dan nu zie hoe de prinsjes en prinsesjes reageren wanneer ze ook maar denken dat hen een strobreed in de weg gelegd word of wanneer het niet exact zo gaat als dat ze wensen, en wat voor een ongelofelijke muil ze dan maar denken open te moeten scheuren, dan blijf ik van mening dat die draai om de oren zo slecht nog niet was.

Let wel, daarmee bedoel ik niet dat je je (eigen) kinderen maar af moet ranselen, daar zit wel enige nuance in.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:06

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:03 "The cyclist ran up to her and grabbed her by both arms, squeezing them and pushing her against a wall while yelling at her, causing her to suffer a minor carpet burn graze to her right elbow and redness to her left forearm."

Hij kan blijkbaar net zo hard schreeuwen als hij kan fietsen. Het veroorzaakt zelfs brandwonden...

Ik denk dat die "verwondingen" eerder door de zelf veroorzaakte val zijn gekomen.

Het vastpakken had hij niet moeten doen maar die meiden zich een keer lam laten schrikken vind ik dan weer een goede. Gezien de exacte omschrijving van de verwondingen, ga ik ervan uit dat het stevig vastpakken ook wel mee moet hebben gevallen, anders was er vast ook wel gesproken over blauwe plekken.

Al met al vind ik dit milder dan duwen.
Sjonge jonge, en nog minimaliseren, dat het milder is dan duwen.

Kunnen we niet duidelijk zijn?? 'Pushing her against a wall' Is dat niet duwen??

Die meiden fysiek vastpakken of duwen, dan weet je dat je in de problemen komt. Punt...

Intussen heeft ook de ploeg laten weten dat ze hem willen aan te tand voelen met mogelijke consequenties ...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:08

uninvitedguest schreef: 27 sep 2022 09:06
arnold schreef: 27 sep 2022 05:54
Ook bij je eigen kinderen gebruik je geen fysiek geweld. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen nog nooit met een vinger aangeraakt, wat ze ook uit hadden uit gespookt. Ik ben zelf ook nooit door mijn ouders met een vinger aangeraakt.
Nou, weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 60. Heb van mijn ouders wel eens een draai om mijn oren gehad en ook wel eens een schop onder mijn kont. Was in die tijd waar ik opgroeide niet ongewoon. Sterker nog, wanneer door een buurtouder iets geconstateerd werd wat niet door de beugel kon, en ouders waren er niet, dan kregen we als buurtkinderen wel eens een draai om de oren van de buurtouder.En dat was gewoon in een stad in NL.
Meestal begreep ik het dan ook nog wel.
Moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er nooit slechter van geworden ben en heb er ook geen trauma aan over gehouden.

Als ik dan nu zie hoe de prinsjes en prinsesjes reageren wanneer ze ook maar denken dat hen een strobreed in de weg gelegd word of wanneer het niet exact zo gaat als dat ze wensen, en wat voor een ongelofelijke muil ze dan maar denken open te moeten scheuren, dan blijf ik van mening dat die draai om de oren zo slecht nog niet was.

Let wel, daarmee bedoel ik niet dat je je (eigen) kinderen maar af moet ranselen, daar zit wel enige nuance in.
Vroeger is vroeger. Die tijd is voorbij... Ik werd ook wel eens hard aan de oren getrokken. Nu tegen mijn eigen dochter gebruik ik nooit mijn fysiek, hoe hard ze het ook uithangt. En ik geloof NIET dat dit nodig is om hen op het paadje te houden, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 27 sep 2022 09:09

Vroeger is idd vroeger. Wil niet zeggen dat alles toen beter was, maar wil ook zeker niet zeggen dat alles toen slechter was.
Vind het maar een dooddoenertje.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie