Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 sep 2022 13:33

Je snapt mijn bericht inderdaad niet. De kunst van uit z'n verband rukken lijkt op dit forum zeer ver ontwikkeld. Ik hou het voor gezien.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 sep 2022 13:35

EvertVdB schreef: 26 sep 2022 13:23 Nog niet zo heel lang geleden mochten leerkrachten ook kinderen straffen door met een regel op hun handen te tikken of gewoon zelfs een oorveeg te geven. Ik mag hopen dat dat allemaal niet als normaal wordt beschouwd.

Dat een volwassene een kind terechtwijst, 100% akkoord, maar je blijft er af.
Waarom denk je dat veel docenten in de randstad iets anders gaan doen, dat heeft nog maar weinig te maken met de onmogelijkheid om als leraar een huis in de omgeving van je school te vinden cq te kunnen veroorloven.


Als jij denkt dat alles met praten op te lossen is dan betaal ik het retourtje Moskou voor je, als je volgend jaar de Nobelprijs krijgt zou ik het attend vinden als je mij even als sponsor van je reisje vermeld.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 13:38

Een retourtje Moskou en een retourtje hotelbalie is natuurlijk niet hetzelfde. Het laatste had waarschijnlijk gewoon geholpen en is dichterbij (als je tenminste in dat hotel verblijft).

De mogelijkheid tot lijfstraffen staat bij mijn weten niet in de top tien van wensen voor personeel in het onderwijs.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 sep 2022 13:58

NicoNB schreef: 26 sep 2022 13:35
EvertVdB schreef: 26 sep 2022 13:23 Nog niet zo heel lang geleden mochten leerkrachten ook kinderen straffen door met een regel op hun handen te tikken of gewoon zelfs een oorveeg te geven. Ik mag hopen dat dat allemaal niet als normaal wordt beschouwd.

Dat een volwassene een kind terechtwijst, 100% akkoord, maar je blijft er af.
Waarom denk je dat veel docenten in de randstad iets anders gaan doen, dat heeft nog maar weinig te maken met de onmogelijkheid om als leraar een huis in de omgeving van je school te vinden cq te kunnen veroorloven.


Als jij denkt dat alles met praten op te lossen is dan betaal ik het retourtje Moskou voor je, als je volgend jaar de Nobelprijs krijgt zou ik het attend vinden als je mij even als sponsor van je reisje vermeld.
Jeetje....we gaan een puber die op een hoteldeur klopt vergelijken met een dictator die een souverijn land invalt en daarmee de hele wereldorde aan het wankelen bent. NicoNB, wat heb jij vanmorgen gerookt joh?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 sep 2022 14:00

Maar we weten toch niet wat er gebeurd is?

Mathieu zegt dat hij rond 9u wilde gaan slapen. Dat die tieners/kinderen vervelend waren tot meermaals aan toe en rond middernacht heeft hij er wat van gezegd.

Politiestatement (volgens een bericht op NOS dan), is een statement die het heeft over 22u40 (dat is dus ruim voor middernacht). Over verbaal, dat is met woorden en niet fysiek. Maar ook met licht lichamelijk letsel tot gevolg.

Zeg het maar, heeft Mathieu geslagen? geduwd? zijn de meisjes geschrokken? gestruikeld? tegen de deurpost opgelopen? Hadden ze de schaafwonden al of nog niet? zeg het maar...,

Het feit dat kamp vd Poel nu in hoger beroep gaat tegen die boete.., moeten we daar wat van vinden? als hij daadwerkelijk even zijn handen niet had kunnen thuishouden, en hij kan er nu al op maandag ipv dinsdag, met 1000 euro boete vanaf komen en het land uit.., waarom dan hoger beroep? Maar ook dit is maar een interpretatie van mijn kant natuurlijk.

En ja, hij had natuurlijk eerst vriendelijk moeten vragen.., en in 2e instantie niet zelf feller worden maar de hotelreceptie moeten laten oplossen. en/of de KNWU dat moeten laten doen. Dat is allemaal achteraf makkelijk praten, maar was wel logischer/beter geweest.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 sep 2022 14:05

Laat het vooral voor VdP een les zijn zaken anders te gaan aanpakken. Het is dit hele jaar een beetje net niet.
Eigenlijk vanaf het befaamde plankje. (ja ik weet heus wel, wat ie wel gewonnen heeft)

In topsport weten we dat alle details ertoe doen. Waarom reis je zo laat af, waarom zit je in een familie hotel........ etc etc.
Helemaal niet erg, maar leer ervan.

Het hoeft niet perse fout te zijn, maar het had wel handiger of beter gekund

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 sep 2022 14:08

@Ernie
Het gaat mij om het beeld dat er bij een groep mensen is die nog denken dat alles in goed overleg op te lossen is.
Die mensen hebben blijkbaar niet in de gaten dat er een andere groep mensen is die om allerlei redenen verbaal niet tot reden is te bewegen
Of dat om een klein kind gaat of een staatshoofd en alles er tussenin maakt niet uit, het gaat om de grondhouding van dit type mensen ten opzichte van anderen.

Daarom noemde ik de leraren die in de grote steden in de Randstad werken of juist niet meer werken.
Dat heeft veel te maken met jeugd die overal de schurft aan heeft. Dat gaat in principe niet meer goed komen met deze onhandelbaren.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 sep 2022 14:24

NicoNB schreef: 26 sep 2022 14:08 @Ernie
Het gaat mij om het beeld dat er bij een groep mensen is die nog denken dat alles in goed overleg op te lossen is.
Die mensen hebben blijkbaar niet in de gaten dat er een andere groep mensen is die om allerlei redenen verbaal niet tot reden is te bewegen
Of dat om een klein kind gaat of een staatshoofd en alles er tussenin maakt niet uit, het gaat om de grondhouding van dit type mensen ten opzichte van anderen.

Daarom noemde ik de leraren die in de grote steden in de Randstad werken of juist niet meer werken.
Dat heeft veel te maken met jeugd die overal de schurft aan heeft. Dat gaat in principe niet meer goed komen met deze onhandelbaren.
Jeetje, er zit ook niet veel verbetering in zeg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 14:41

Om het maar weer wat luchtiger te maken:
https://cyclingtips.com/2022/09/van-der ... r-reviews/
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 sep 2022 14:42

53x11 schreef: 26 sep 2022 11:14 Hij leeft zoals hij koerst blijkbaar (en andersom): Op gevoel, impulsief, zonder echt vooropgezet plan, en soms wat fel.

Maakt hem (op en naast de fiets) wel een interessant figuur...
Klopt, maar ik vind wel dat je ook moet opmerken dat die impulsiviteit hem niet agressief maakt. Ik kan me geen voorval herinneren waarbij hij zich werkelijk onacceptabel gedroeg in koers. Ik ga er ook niet vanuit dat hij tegen die dames fysiek agressief is geweest. Het lijkt een verhaaltje van woord tegen woord ginds...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 sep 2022 15:11

Ik vind dat MvdP wel degelijk agressief (maar niet onacceptabel) koerst. Daarom kijk ik ook zo graag naar hem. Of ook die agressiviteit zich vertaalt in zijn dagelijks leven, daar kan/durf ik dan weer geen uitspraak over te doen.

In dit hele verhaal vind ik twee zaken onbegrijpelijk:
- Hoe kan hij ooit in zo'n situatie verzeild raken? Dit hadden anderen toch voor hem moeten oplossen!
- Hoe is het mogelijk dat dit akkefietje geleid heeft tot tussenkomst van de politie, die hem dan ook nog eens meeneemt naar het bureau? Dit had toch prima in het hotel zelf kunnen de-escaleren?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 15:24

53x11 schreef: 26 sep 2022 15:11 In dit hele verhaal vind ik twee zaken onbegrijpelijk:
- Hoe kan hij ooit in zo'n situatie verzeild raken? Dit hadden anderen toch voor hem moeten oplossen!
- Hoe is het mogelijk dat dit akkefietje geleid heeft tot tussenkomst van de politie, die hem dan ook nog eens meeneemt naar het bureau? Dit had toch prima in het hotel zelf kunnen de-escaleren?
Geheel speculatief;
1- Het is een beetje rumoerig op de gang en dat wordt steeds erger.
Dan wordt er een paar keer op de gang geklopt.
Je bent dan al chagerijnig dus trek je de deur open en zegt er wat van.
Want je bent een grote jongen en kan dit zelf wel oplossen.
2- De plaatselijke politie krijgt een melding van verbaal en fysiek geweld.
Om de boel niet te laten escaleren nemen ze de "boosdoener" op voorhand mee naar het bureau.
De dienstdoende agenten hebben zo de rust terug laten keren en op het bureau nemen ze de tijd om het gesprek/verhoor aan te
gaan.

Plaats reactie