Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vision Team 35 Comp SL vs. Shimano 105 WH-RS300 vs. Mavic Aksium?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 sep 2022 17:55

Lcsmet schreef: 24 sep 2022 17:43
Suntoro schreef: 24 sep 2022 16:16 .....
Vandaar de vraag over redelijke wielen, maar dan nieuw. .........Maximaal 500,- euro voor 2 wielsets. ...........
Dan zullen het toch echt instap wielen zijn.
In mijn startpost ging het mij ook om budgetwielen, instapwielen bedoelde ik idd daarmee. Budget zegt niets natuurlijk, maar dat was maximaal 500,- euro.

Ik hoopte wat ervaringen te horen over de betreffende wielen. Nu ik wat beter heb kunnen zoeken, zijn er meer "nieuwe" wielen op mijn pad gekomen. Met Marktplaats moet je soms wat geluk hebben om geen miskoop te doen. Maar idd heb daar zelf ook vaak wielen verkocht of te koop gezet, waarvan ook eentje praktisch nieuw. Ook om gelijk te upgraden. Wielen alleen niet via MP verkocht maar via het mtbforum. Het is zeker niet dat ik niet kijk op MP, het forum of andere fora.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 sep 2022 18:26

Mijn keuze is snel gemaakt, ik zou gaan voor: DT Swiss P1800-32-sline ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 24 sep 2022 18:52

Voor een opknappertje heb ik een nieuw wielsetje gespaakt; Novatec naven van ome Ali, Dt Swiss 460 velgen, 28 spaaks. 25 mm banden vallen als 28, helemaal volgens de laatste mode. Kosten 150euro, moet je alleen nog iemand vinden om te spaken
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 sep 2022 19:18

Orlok schreef: 24 sep 2022 18:26 Mijn keuze is snel gemaakt, ik zou gaan voor: DT Swiss P1800-32-sline ;)
Ik heb 2 wielsets besteld. Maar er lijkt wat mis te zijn gegaan met mijn bestelling. :( Er is betaald, maar de bestelling is geannuleerd.

Ik hoop dat er 2 sets voorradig waren anders moeten ze eerst, maar dat stond er niet bij. In ieder geval is mijn bestelling niet geplaatst, maar er is wel betaald. Hier baal ik wel van, want anders was ik wel verder gaan kijken naar een alternatief.

Salden is nu ook pas dinsdag bereikbaar en voorlopig kan ik die 500,- euro voor wielen niet ergens anders uitgeven. :roll:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 sep 2022 19:37

Ik zie nergens dat ze in stock zouden zijn.
Mogelijk krijg je maandag een "excuusmail".
Een maat van mij heeft enkele weken geleden, zelfs na telefonische toezegging dat iets op stock was, de verplaatsing naar Salden gemaakt en bij aankomst was de fiets toch niet in stock.
Hij heeft wel excuses gekregen. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 24 sep 2022 19:47

Lcsmet schreef: 24 sep 2022 19:37 Ik zie nergens dat ze in stock zouden zijn.
Mogelijk krijg je maandag een "excuusmail".
Een maat van mij heeft enkele weken geleden, zelfs na telefonische toezegging dat iets op stock was, de verplaatsing naar Salden gemaakt en bij aankomst was de fiets toch niet in stock.
Hij heeft wel excuses gekregen. :mrgreen:
Nou lekker dan! Op de Salden site staan in stock. Hopelijk kan ik Salden dinsdag snel bereiken en zie het geld snel terug. Dit is dan wel weer een domper als ze ze niet meer zouden hebben. De 2 wielsets waren de grootste investering om de oude fietsen weer compleet en rijdend te krijg. Zonder wielen geen rijdende fietsen komende week. Salden leek me juist een winkel waar ze nog wel oude partijen van artikelen hadden. En die voordelig heeft kunnen inkopen.

Mocht het niets met die DT Swiss wielen worden, dan zal ik voor de Shimano RS330's bij Van Eyck gaan. Daar hebben ze deze trouwens ook nog. https://www.vaneycksport.com/nl/fietson ... ne-23.html Maar die zijn helaas weer duurder.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 25 sep 2022 19:10

Suntoro schreef: 24 sep 2022 12:13 Ben op zoek naar 2 sets budget wielen om onze oude racefiets leven in te blazen. Nadat onze racefietsen gestolen waren en maar weinig van de reisverzekering terug kreeg. Moet nog wel even mijn carbonframe laten repareren, maar daar heb ik inmiddels een offerte voor.

Voor velgremwielen wil ik niet meer dan 200,- euro uitgeven. Deze staan op mijn lijstje,

- Vision Team 35 Comp SL
- Shimano 105 WH-RS300
- Mavic Aksium

Maar neig nu het meest naar de Vision Team 35 comp of de Shimano's. Echter zijn alle drie de wielen lastig te fixen bij een spaakbreuk vanwege de speciale spaken. De Vision is de lichtste van de 3 volgens mij. En de Shimano's hebben geen industrielagers.

Zijn er nog mee nadelen aan een van de sets. Of kan ik in alle gevallen geen miskoop doen. Mijn slechste ervaring is zelf met Mavic, maar dat waren toen lichte Mavic Crossmax mtb wielen in het 26" tijdperk.


(Begin dit jaar had ik nog 4 fietsen, nu nog maar 1 rijdende. Mtb en fixie verkocht, racer gestolen. :cry: Koga Kimera zal ik ook maar verwijderen uit mijn onderschrift. :| )
Wat is je gewicht?

Plaats reactie