Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2022 17:29

Bospaadje schreef: 25 sep 2022 14:49 Tja.. soms heb je wedstrijden met een fantastisch einde, zoals gisteren; ook als kopecky had gewonnen btw. Dat was een mooie koers.
Vandaag zaten er veel te slapen en heeft de beste/slimste in koers gewonnen.
Vrede mee, maar wat een slapstick voor alle kanshebbers die de benen stil hebben gehouden.
Hopelijk volgende koers wel weer een gevecht tussen de sterksten
Je kan nu nog veel beweren maar niet dat remco geen sympathieke renner is en niet graag gezien zou zijn in het peleton! Hij krijgt zo maar eventjes de overwinning geschonken in de San Sebastian, LBL, de vuelta en het WK door zijn concurrenten! Nog nooit eerder gebeurd!
Anderzijds was dit WK vrij zwak bezet, dus heeft het ook weinig waarde als je het wint.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 25 sep 2022 17:34

Het enige positieve aan de winst van Evenepoel is dat Gede weer schuimbekkend achter z'n toetsenbord kruipt...🤣

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2022 17:35

gede schreef: 25 sep 2022 17:23
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 17:20
gede schreef: 25 sep 2022 15:49

Ben zelf renner geweest mevrouwtje, geen prof, maar wel o.a. in het nationaal team bij de juniores. Je gaat geen ploegmaat wakker maken, tenzij in uiterste nood. Die kerels hebben te veel respect voor elkaar om de nacht voor het WK je teammaat wakker te maken.
Hij lag zeker niet bij een teammaat, hij lag bij zijn vriendin. Aldus de KNWU, lijkt mij een acceptabele bron.
Daar ging het in deze ook niet over. Jans merkte op dat toen hij werd lastig gevallen (toen hij dus op een aparte kamer bij zijn vriendin lag), dat hij dan maar bij zijn teammaat waar hij oorspronkelijk een bed zou hebben, op de deur had moeten gaan bonken om daar te gaan liggen. Ik probeer Jans duidelijk te maken dat je als renner niet zomaar 's nachts bij een teammaat op de deur gaat gaan bonken (of bellen of wat dan ook).

Maar dat neemt ze niet aan, ze heeft het maar over 'bondscoach worden' enzo...
Volgens mij was jij het die in het verleden nogal eens zei dat mensen jou woorden in de mond hadden gelegd. Kun je even laten zien waar ik geschreven heb dat Mathieu maar bij zijn ploegmaat op de deur had moeten bonken???

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 sep 2022 17:58

Ik dacht ook eerst dat Remco 'gemakkelijk' was weggeraakt (dat ze hem hadden laten rijden en dat dat vooral een keuze was).

Maar kijk eens naar de strava segmenten: toen Evenepoel meeglipte (wat hij als 1 van de laatsten van die grote kopgroep deed), reed hij 2:20 op Mount Pleasant.

Ter vergelijk: toen van Aert de voorlaatste keer Mount Pleasant opknalde aan 2:12 (KOM op strava) reed Pogacar, en dit in zijn beste beklimming, 2:23.
Dus Evenepoel reed in zijn ontsnappingspoging (en dan reken ik dat dat niet vol vol was) 3 seconden sneller dan Pogacar, toen het bij Pogacar van moeten was.

Dat geeft goed aan dat het bij vele renners van niet-kunnen-volgen was (dus niet dat er een keuze was), en bij diegenen die wel konden volgen, dat ze schrik hadden om die inspanning te leveren zo ver van de finish. En dat is alweer de verdienste van Evenepoel dat hij daar niet bang voor is, en de rest, terwijl ze weten dat ze hem niet mogen laten rijden, wel bang is. Want zelfs al reageren ze, en zijn ze mee, de manier waarom Evenepoel in de ontsnapping reed zou haast iedereen op zijn knien gedwongen hebben:

als je de voorlaatste ronde bekijkt, waar Evenepoel demareert en alles kapot rijdt, haalt hij op dat rondje 47.3 k/hr met een tijd van 21:29, en laten we eerlijk zijn: hij reed 3 kwart van dat rondje met zijn neus in de wind.

De achtervolgers geraken daar niet verder dan 46,1 K/hr in een tijd 22:01 (Pogacar, van Aert). Uiteraard wordt er daar dan tactisch gereden en tellen gemiddeldes niet, maar het kan maar zo simpel: als je een halve minuut sneller rijdt dan de rest, kan de rest nooit aanspraak maken op de titel. Dat de rest daarachter tactisch gevangen zat, kan Evenepoel niets aan doen. Die rijdt gewoon alsof het zijn zondagse doorgedreven training is, en de rest moet maar eens nadenken hoe ze hem in de toekomst gaan afstoppen. Tactisch kon het veel beter, maar fysiek is Remco gewoon een formidabele coureur, waar er veel schrik van hebben. Dat Lutsenko uberhaupt nog wou meerijden was moedig, maar ook een beetje dom, en zal in de toekomst wellicht minder en minder gebeuren.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 18:03

Jans schreef: 25 sep 2022 17:35
gede schreef: 25 sep 2022 17:23
daniel1975 schreef: 25 sep 2022 17:20

Hij lag zeker niet bij een teammaat, hij lag bij zijn vriendin. Aldus de KNWU, lijkt mij een acceptabele bron.
Daar ging het in deze ook niet over. Jans merkte op dat toen hij werd lastig gevallen (toen hij dus op een aparte kamer bij zijn vriendin lag), dat hij dan maar bij zijn teammaat waar hij oorspronkelijk een bed zou hebben, op de deur had moeten gaan bonken om daar te gaan liggen. Ik probeer Jans duidelijk te maken dat je als renner niet zomaar 's nachts bij een teammaat op de deur gaat gaan bonken (of bellen of wat dan ook).

Maar dat neemt ze niet aan, ze heeft het maar over 'bondscoach worden' enzo...
Volgens mij was jij het die in het verleden nogal eens zei dat mensen jou woorden in de mond hadden gelegd. Kun je even laten zien waar ik geschreven heb dat Mathieu maar bij zijn ploegmaat op de deur had moeten bonken???
Zeker en vast, dat was ik, omdat dat ook gebeurde :-).

U schreef dat hij maar 'in zijn eigen kamer' had moeten gaan liggen. Wel, beste Jans, zijn eigen kamer (die die voorzien was), was een kamer met een ander renner (weet niet precies meer wie). Zoals u wellicht weet, aangezien u zegt dat ik niet de enige ben met enige ervaring in de wielerwereld, slapen renners op hotel in principe altijd per 2 op de kamer.

En als u met 'zijn eigen kamer' bedoelde dat hij om middernacht maar eventjes beneden aan de receptie een nieuwe kamer had moeten gaan regelen, dan kan ik u alvast aankondigen dat ik ook daar grondig van mening ga verschillen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2022 18:05

@zwarten: toch eens iemand met wat zinvolle commentaar! ;-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2022 18:07

@Gede Die uitleg vroeg ik niet. Ik vroeg waar ik geschreven had dat hij op een kamer moest bonken.Je laatste zin betekent dat het niet maakt wat er geschreven wordt, maar dat je in ieder geval gaat muiten? (Misschien geen Belgisch)
Laatst gewijzigd door Jans op 25 sep 2022 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 sep 2022 18:09

gede schreef: 25 sep 2022 18:03
Jans schreef: 25 sep 2022 17:35
gede schreef: 25 sep 2022 17:23

Daar ging het in deze ook niet over. Jans merkte op dat toen hij werd lastig gevallen (toen hij dus op een aparte kamer bij zijn vriendin lag), dat hij dan maar bij zijn teammaat waar hij oorspronkelijk een bed zou hebben, op de deur had moeten gaan bonken om daar te gaan liggen. Ik probeer Jans duidelijk te maken dat je als renner niet zomaar 's nachts bij een teammaat op de deur gaat gaan bonken (of bellen of wat dan ook).

Maar dat neemt ze niet aan, ze heeft het maar over 'bondscoach worden' enzo...
Volgens mij was jij het die in het verleden nogal eens zei dat mensen jou woorden in de mond hadden gelegd. Kun je even laten zien waar ik geschreven heb dat Mathieu maar bij zijn ploegmaat op de deur had moeten bonken???
Zeker en vast, dat was ik, omdat dat ook gebeurde :-).

U schreef dat hij maar 'in zijn eigen kamer' had moeten gaan liggen. Wel, beste Jans, zijn eigen kamer (die die voorzien was), was een kamer met een ander renner (weet niet precies meer wie). Zoals u wellicht weet, aangezien u zegt dat ik niet de enige ben met enige ervaring in de wielerwereld, slapen renners op hotel in principe altijd per 2 op de kamer.

En als u met 'zijn eigen kamer' bedoelde dat hij om middernacht maar eventjes beneden aan de receptie een nieuwe kamer had moeten gaan regelen, dan kan ik u alvast aankondigen dat ik ook daar grondig van mening ga verschillen.
het had veel simpeler gekund: mathieu ging in zijn eerst toegewezen kamer slapen en zijn kamergenoot bij zijn vriendin. Iedereen tevreden!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 sep 2022 18:10

Fiedoo, dat is ook maar een aanname :lol:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 sep 2022 18:11

fiedoo schreef: 25 sep 2022 18:05 @zwarten: toch eens iemand met wat zinvolle commentaar! ;-)
1+
Kan me daar wel bij aansluiten.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 sep 2022 18:12

daniel1975 schreef: 25 sep 2022 15:39
Bospaadje schreef: 25 sep 2022 14:49 Tja.. soms heb je wedstrijden met een fantastisch einde, zoals gisteren; ook als kopecky had gewonnen btw. Dat was een mooie koers.
Vandaag zaten er veel te slapen en heeft de beste/slimste in koers gewonnen.
Vrede mee, maar wat een slapstick voor alle kanshebbers die de benen stil hebben gehouden.
Hopelijk volgende koers wel weer een gevecht tussen de sterksten
Helemaal mee eens.


Overigens zijn de vervelende tienermeisjes inmiddels ook geïdentificeerd:
:lol: :lol: :lol:

het was een mooie koers en ook spannend. Ik heb genoten en de winnaar is verdiend :like:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 25 sep 2022 18:18

Jans schreef: 25 sep 2022 18:07 @Gede Die uitleg vroeg ik niet. Ik vroeg waar ik geschreven had dat hij op een kamer moest bonken.Je laatste zin betekent dat het niet maakt wat er geschreven wordt, maar dat je in ieder geval gaat muiten? (Misschien geen Belgisch)
U heeft mij niet volledig geciteerd. Ik schreef: Op de kamer bonken (of bellen of iets dergelijks).

Hoe dacht jij iemand wakker te maken?? Zoals u ook al weet, omdat u zoveel van de wielersport weet: Renners zetten 's nachts voor zo'n belangrijke wedstrijd doorgaans hun gsm op 'stil'. Dus, mijn beste Jans: Leg jij dan maar even uit hoe jij iemand in een hotelkamer wekt, er van uit gaande dat zijn gsm op stil staat...

'Belgisch' is ook zo'n compleet fout en onbestaand woord. Onze taal heet officieel 'het Nederlands', net als die van u.

Plaats reactie