Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 sep 2022 15:16

3 rondes en wk winnen. Dat is toch n serieuze prestatie dit jaar. Lijkt me niet iets dat snel geëvenaard zal worden.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 sep 2022 16:05

Van Vleuten is the GOAT

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 sep 2022 16:27

kxlight schreef: 24 sep 2022 15:16 3 rondes en wk winnen. Dat is toch n serieuze prestatie dit jaar. Lijkt me niet iets dat snel geëvenaard zal worden.
Misschien als Remco Evenepoel zich zal transformeren tot iemand van een ander geslacht, dan misschien wel. :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 sep 2022 16:55

fiedoo schreef: 24 sep 2022 10:13 Ik begrijp niet waarom Kopecky fout zou gehandeld hebben. Behalve als je er vanuit gaat dat de verliezer altijd fout is.
Het is gewoon heel sluw gespeeld van Annemiek. De rensters zien Annemiek voorbij snellen en denken/hopen dat iemand anders wel zal reageren:" dus ik wacht af".
Verder denken ze dan, als ik het doe ben ik wschlk aan de meet zeker de pineut. En Annemiek was al eens gelost, je kon er ook op hopen dat ze toch nog zou stil vallen.
De laatste 100m zijn trouwens heel zwaar nog en zeker na zo een zware wedstrijd was de kans groot dat bvb Kopecky, als ze op de uitval van Annemiek zou reageren, toch nog zou geremonteerd worden. En de Italiaanse zat mooi ondertussen ook nog in het wiel bij Kopecky.
Dus Kopecky komt bij VV en de Italiaanse komt uit het wiel . Dom, dom, dom zou het dan eveneens klinken.
Kopecky had net daarvoor flink op kop gereden en was in afwachting van een ander om te reageren.
Had zij erachteraan gegaan dan was ze geklopt in de sprint door de italiaanse.
Ze kan zich weinig verwijten hoewel ze realiseerde dat dit haar grote kans was geweest om wereldkampioen te worden...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 sep 2022 17:02

De groep van 5 die 2x op de klim wegreed, kan zichzelf veel meer verwijten. Wanneer die samengewerkt hadden, dan was daar de wereldkampioen uitgekomen, nu hebben ze dus niks!
Mooi dat Annemiek, die als eenling altijd op moet boksen tegen het blok van SD Works, nu met haar koersslimmigheid de hele kopgroep het nakijken geeft!
Chapeau ook voor Ellen van Dijk die als een beest op kop reed om Marianne en Annemiek te steunen en weer terug te brengen naar de kopgroep.
Een echt team gezien de reacties na de koers op de zege van Annemiek. :like:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 sep 2022 17:10

Kiekeboe schreef: 24 sep 2022 16:05 Van Vleuten is the GOAT
Echt wel, dit is alleen maar de bevestiging. De titel in Yorkshire is er 10 waard. Weer maar eens hoedje af.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 sep 2022 17:12

dwangarbeider schreef: 24 sep 2022 11:28 Kopecky rijdt in de veronderstelling dat anderen de kastanjes wel voor haar uit het vuur gaan halen, nooit zelf voluit op kop of zelf meespringen.
Dat is haar volste recht natuurlijk maar dan kan het moment wel eens komen dat de anderen ook zo gaan redeneren.
Héél slim van Van Vleuten om daar gebruik van te maken en ook perfecte timing.
En dat zeg ik als Belg.
Mee eens, als Belg, die wel haar overwinning in de Strade kon appreciëren.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 sep 2022 17:16

Klein_Verzet schreef: 24 sep 2022 14:35 Achteraf naar je eigen gelijk redeneren. ...............
Dat doen de "analisten" toch in alle sportprogramma's.
En niet enkel in de sport trouwens, alle Covid analisten, oorlogexperts en andere politieke analisten doen niets anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 sep 2022 18:27

Kiekeboe schreef: 24 sep 2022 16:05 Van Vleuten is the GOAT
Dat is Vos al. Maar goed Van Vleuten mag er ook zijn. :mrgreen:

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 24 sep 2022 18:33

scottpch schreef: 24 sep 2022 17:02 De groep van 5 die 2x op de klim wegreed, kan zichzelf veel meer verwijten. Wanneer die samengewerkt hadden, dan was daar de wereldkampioen uitgekomen, nu hebben ze dus niks!
Mooi dat Annemiek, die als eenling altijd op moet boksen tegen het blok van SD Works, nu met haar koersslimmigheid de hele kopgroep het nakijken geeft!
Chapeau ook voor Ellen van Dijk die als een beest op kop reed om Marianne en Annemiek te steunen en weer terug te brengen naar de kopgroep.
Een echt team gezien de reacties na de koers op de zege van Annemiek. :like:
Helemaal mee eens!
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 sep 2022 19:04

Achteraf en vanuit je stoel is het altijd makkelijk praten,dat weet ik wel.Maar ik ben het niet eens met de stelling hier dat lotte zich niets te verwijten heeft, mogelijk geeft dit later zelf ook toe. Als VV van achteruit aanvalt zie je ze 1sec. twijfelen en doet niets uit angst dat Perico haar zou koppen in de spurt. Dat is imo te kort uit de bocht. Wat ze volgens mij moest doen is, direct reageren en naar het wiel toespringen (ze had de krachten ertoe nog zie spurt) AVV mag je geen 50m geven
de krachten die Lotte moet leveren moet ook Perico leveren en AVV blijft in alle omstandigheden volharden de twee anderen blijven in het wiel tot de spurt en je hebt zelf gezien wie veruit de snelste is. Ik voel mee met Lotte haar gemiste kans maar kan wel leven met de winst van AVV maar ook van Vos of zelfs nog van anderen die de koers gemaakt hebben.
Een dikke chapeau voor AVV , winnen in die omstandigheden en na zoveel werk tijdens de koers voor Vos. Outstanding.

pino
Forum-lid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 sep 2022 19:11

Maar wel te hoge sokken (200 CHF boete).
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie