Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2022

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 24 sep 2022 11:04

JPAR schreef: 24 sep 2022 10:00 Ik heb geen zin in weer een polemiek tussen Belgen en Nederlanders hier. De Wolf moet gewoon ophouden om te stoken.

Van Vleuten heeft verdiend gewonnen en Kopecky en de rest kunnen het alleen zichzelf verwijten. Hadden ze toch moeten reageren, maar die keuze hebben ze niet gemaakt. De winnaar heeft gelijk!
Die was ook niet aan het stoken, alles wat op Sporza wordt gezegd wordt hier op het forum meteen met een chauvinistische nederlandse bril bekeken om dan hier te 'stoken'. Ik begrijp niet goed waarom men dan naar Sporza blijft kijken.

De Wolf heeft een goede band met Kopecky, gaat daar wel eens koffie drinken. Zijn ontgoocheling - ook over haar eigen foute inschatting - was groot. Dus in de emotie van het moment op de opmerking waarom Van Vleuten plots geen verband meer aanhad & vlotjes de trui kon aantrekken, was dat niet onlogisch. En Wolf zou de eerste (geweest) zijn om zo truken uit te halen, hij zou er allesbehalve een probleem mee hebben.

De slimste heeft gewonnen, en volledig terecht.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 sep 2022 11:09

Nu doe je of ze toch iets gestolen heeft? Nee toch, ze reed helemaal zelf langs de voorste dames. Daarnaast had ze eerder ook al flink wat werk verzet. Dus toch de sterkste? En zeker de domste.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 24 sep 2022 11:22

Bovendien, het zijn hier niet de para-olympics waar je, met respect, een handicap moet hebben om mee te mogen doen.
Je zag duidelijk dat ze alles zittend deed, daar waar VV vaker juist staand op de pedalen rijd.
En met haar benen is niks mis, het is gewoon dom van alles en iedereen die denkt dat ze er niks meer van kan met een geblesseerde elleboog

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 24 sep 2022 11:28

Kopecky rijdt in de veronderstelling dat anderen de kastanjes wel voor haar uit het vuur gaan halen, nooit zelf voluit op kop of zelf meespringen.
Dat is haar volste recht natuurlijk maar dan kan het moment wel eens komen dat de anderen ook zo gaan redeneren.
Héél slim van Van Vleuten om daar gebruik van te maken en ook perfecte timing.
En dat zeg ik als Belg.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 24 sep 2022 11:37

Kopecky reed in de laatste 45km tich best een behoorlijke koers. Ze kon -net als Vos- niet altijd mee met de pief poef Lippert dn haar volgelingen en was aangewezen op het volgen van tandem locomotieven Vvleut en vdijk. Toen die ook een groepje terug werden gegooid deed kopecky beren aflossingen om terug aan de kop te komen, en zat avv heel slim in laatste wiel te wachten op haar kopvrouw en misschien wel te hopen terug vooraan te komen.
Dat er hier gezeurd wordt op rev snap ik, die heeft in het verleden laten zien dat hij maatschappelijk nog wat stapjes moet maken, misschien wat meer distantiëren van zijn seniele lijder… maar met het vrouwenwielrennrn/kopecky is toch weinig mis?
Normaal wordt er massaal tegen avv gekoerst, hadden ze nu uit tactische overwegingen ook beter kunnen doen 😊

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 sep 2022 11:49

Lippert was in mijn ogen de sterkste, van Vleuten de slimste. Waarschijnlijk geen toneel, maar als je geen kilometer meer te gaan heb, voel je waarschijnlijk niets meer. Met blijven zitten mogelijk nog wat topkrachten niet aangeroerd die op het laatst van pas kwamen.
Niet zijken maar reiden !

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 sep 2022 12:16

dwangarbeider schreef: 24 sep 2022 11:28 Kopecky rijdt in de veronderstelling dat anderen de kastanjes wel voor haar uit het vuur gaan halen, nooit zelf voluit op kop of zelf meespringen.
Dat is haar volste recht natuurlijk maar dan kan het moment wel eens komen dat de anderen ook zo gaan redeneren.
Héél slim van Van Vleuten om daar gebruik van te maken en ook perfecte timing.
En dat zeg ik als Belg.
De laatste 10 kms in slaap gevallen zeker, Kopecky heeft berewerk verzet!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 sep 2022 12:22

AVV was wschlk de beste in de race maar heeft hopen werk verzet voor Vos. Lippert was wschk even sterk maar speelde haar troeven in de eindfase uit daar waar AVV toen al een aantal pijlen verschoten had.
Kopecky toonde in haar eindspurt dat ze best ook wel nog wat power over had.
Wat die elleboog betreft, gebroken? Zeker niet, maar wschlk toch wel een vervelende kwetsuur om lang te fietsen. Deed het pijn? Wschlk wel maar in volle finale voel je dat niet.
Verdiende 1 en 2 en Lippert mocht best op 3.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2022 12:23

De slimste heeft gewonnen. De voorste dames hebben denk ik niet eens gerealiseerd dat AVV ineens aan de staart van de groep hing. En dan met stuk opgebouwde snelheid wegschieten, niemand die alert reageerde en klaar ben je. Knappe zege!!

Lotte niets fout gedaan, hooguit 2 sec te lang gewacht met reageren. Is haar weinig te verwijten!
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 sep 2022 13:04

Wat een mooie koers weer.
Jammer dat er toch weer mensen zijn die hier de kaart België/Nederland willen trekken.
Jammer toch dat er weer mensen bezig zijn met dingen uit verband te trekken.
Ook op Sporza zijn ze unaniem lovend over de sterkste renster van het seizoen.
Dat we in België ontgoocheld zij kan toch niemand vreemd vinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5214
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 sep 2022 14:04

Lcsmet schreef: 24 sep 2022 13:04 Wat een mooie koers weer.
Jammer dat er toch weer mensen zijn die hier de kaart België/Nederland willen trekken.
Jammer toch dat er weer mensen bezig zijn met dingen uit verband te trekken.
Ook op Sporza zijn ze unaniem lovend over de sterkste renster van het seizoen.
Dat we in België ontgoocheld zij kan toch niemand vreemd vinden.
Precies dit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 24 sep 2022 14:35

Achteraf naar je eigen gelijk redeneren. Kent u die uitdrukking? Ik moest daaraan denken toen ik vernam dat Kopecki het goud verloren had, en vervolgens België met een bittere smaak het resultaat van deze vrouwen-WK analyseerde. Wie de beste in de sprint is in een achterliggende groep had de eerste kunnen zijn als die groep de koploper had bijgehaald. In een tijdrit laat een renner altijd ergens seconden liggen als ie niet als snelste over de meet komt. Uiteraard geldt dat ook voor een gewone rit in lijn. Achteraf is het niet alleen mooi wonen, maar ook overbodig om alternatieve scenario's te beschrijven. De vraag of Kopecki een fout heeft gemaakt wordt er evenmin mee beantwoord. Wie de sterkste sprint heeft (maar hoe weet je dat van tevoren?) mag geen renner laten wegrijden (in de laatste km).

Ondertussen woont Van Vleuten ver voorbij de horizon tussen rozen en wolken.

Plaats reactie