Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Aero cockpit - Mechanise groep - Weggewerkte kabels

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 23 sep 2022 17:47

Ik ben technisch niet echt op de hoogte van aero cockpits.

Bestaat erceen aero cockpit voor racefiets met mechanische Ultegra groepset waarbij zowel remkabels als kabels van de versnellingen volledig onzichtbaar weggewerkt kunnen worden?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 23 sep 2022 17:55

Er zullen cockpits zijn waar je de kabels doorgeduwd kunt krijgen maar de werking zal zeker niet optimaal meer zijn. De bochten waarin je de kabels moet duwen zijn veel te scherp voor een combi binnen/buitenkabel
o'7o

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 sep 2022 17:59

Welke fiets heb je en hoe lopen je kabels nu je frame in?
Mag er vanaf de voorkant vanaf de onderkant iets te zien zijn?
Ik denk dat er afhankelijk van je fiets heel veel mogelijk is maar aero cockpits zijn doorgaans geen koopje.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 sep 2022 18:11

Volledig onzichtbaar daar moet je fiets ook voor geschikt zijn. Ergens moeten de kabels immers door de vorkpijp heen (of er langs).

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 23 sep 2022 19:31

bakboord1 schreef: 23 sep 2022 17:59 Welke fiets heb je en hoe lopen je kabels nu je frame in?
Mag er vanaf de voorkant vanaf de onderkant iets te zien zijn?
Ik denk dat er afhankelijk van je fiets heel veel mogelijk is maar aero cockpits zijn doorgaans geen koopje.
Ik zou de Sensa Giulia GF kopen OF de Cube Agree C62. Een versie zonder elektronische groep.
Ik zou een aero cockpit toevoegen en hopen dat er een manier bestaat om bij een mechanische Ultegra groep de kabels onzichtbaar weg te werken.

Suggestions?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 sep 2022 22:04

Koop je een fiets bij de cockpit of de cockpit bij de fiets?
Ik zou eerst een fiets kopen die je aanspreekt en goed past met kabels die door het balhoofd lopen.

Er is nog een groot verschil tussen uit het oog en volledig binnendoor.
Zelf heb ik op Ali een cockpit gekocht waarbij de kabels vlak voor de stuurpen uit het stuur komen.
Voor 60 euro was ik klaar en als ik mijn kabels inkort zie ik ze niet lopen als ik op de fiets zit.
Tijdens mijn zoektocht op Ali kwam ik ook cockpits tegen met speciale spacers zodat de kabels echt kwijt vallen.
Volledig geïntegreerd gaat in Europa snel naar 800 euro. Ik vraag me af of je op die cube van 2.500 euro zo’n investering moet doen.
En dan niets ten nadele van die fiets want die heb ik zelf ook 8 maanden in bestelling gehad staan.

Als je de cube kunt krijgen dan zou ik dat direct doen als het je maat is, paar carbon wielen er in en een mooi stuur of cockpit kopen en klaar.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 23 sep 2022 23:09

bakboord1 schreef: 23 sep 2022 22:04 Koop je een fiets bij de cockpit of de cockpit bij de fiets?
Ik zou eerst een fiets kopen die je aanspreekt en goed past met kabels die door het balhoofd lopen.

Er is nog een groot verschil tussen uit het oog en volledig binnendoor.
Zelf heb ik op Ali een cockpit gekocht waarbij de kabels vlak voor de stuurpen uit het stuur komen.
Voor 60 euro was ik klaar en als ik mijn kabels inkort zie ik ze niet lopen als ik op de fiets zit.
Tijdens mijn zoektocht op Ali kwam ik ook cockpits tegen met speciale spacers zodat de kabels echt kwijt vallen.
Volledig geïntegreerd gaat in Europa snel naar 800 euro. Ik vraag me af of je op die cube van 2.500 euro zo’n investering moet doen.
En dan niets ten nadele van die fiets want die heb ik zelf ook 8 maanden in bestelling gehad staan.

Als je de cube kunt krijgen dan zou ik dat direct doen als het je maat is, paar carbon wielen er in en een mooi stuur of cockpit kopen en klaar.
Bedankt!
Is het eventueel mogelijk om een foto van je fiets stuur / cockpit te plaatsen?
En misschien een link naar die spacer op Ali waar je naar verwijst?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 24 sep 2022 07:31

De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 24 sep 2022 07:42

Bij de Thompson racefietsen zijn alle kabels weggewerkt, ook bij de mechanische groepen.

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 24 sep 2022 07:48

scottpch schreef: 24 sep 2022 07:31 De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.
Officieel is het alleen met Di2 mogelijk om alle kabels weg te werken bij de GF. Al heb ik er wel ergens een keer eentje langs zien komen op marktplaats met mechanische Ultegra en de kabel weg gewerkt. Misschien eens een praatje maken met een handige Sensa dealer. Bij een nieuwe Sensa kost het Supra combo aero stuur 300 euro extra.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 sep 2022 08:14

Giant Propel is toch ook mechanisch met volledig weggewerkte kabels?

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 24 sep 2022 09:02

scottpch schreef: 24 sep 2022 07:31 De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.
Dit zou top zijn als dit mechamisch kan, maar ik vind dit nergens terug op de website. Kan je de link plaatsen aub?

Plaats reactie