Aero cockpit - Mechanise groep - Weggewerkte kabels
Ik ben technisch niet echt op de hoogte van aero cockpits.
Bestaat erceen aero cockpit voor racefiets met mechanische Ultegra groepset waarbij zowel remkabels als kabels van de versnellingen volledig onzichtbaar weggewerkt kunnen worden?
Bestaat erceen aero cockpit voor racefiets met mechanische Ultegra groepset waarbij zowel remkabels als kabels van de versnellingen volledig onzichtbaar weggewerkt kunnen worden?
Welke fiets heb je en hoe lopen je kabels nu je frame in?
Mag er vanaf de voorkant vanaf de onderkant iets te zien zijn?
Ik denk dat er afhankelijk van je fiets heel veel mogelijk is maar aero cockpits zijn doorgaans geen koopje.
Mag er vanaf de voorkant vanaf de onderkant iets te zien zijn?
Ik denk dat er afhankelijk van je fiets heel veel mogelijk is maar aero cockpits zijn doorgaans geen koopje.
Volledig onzichtbaar daar moet je fiets ook voor geschikt zijn. Ergens moeten de kabels immers door de vorkpijp heen (of er langs).
Wie heeft er ervaring met X of Y? Nee, maar wel met Z en dat is goed! - welkom op het Fiets Forum.
Ik zou de Sensa Giulia GF kopen OF de Cube Agree C62. Een versie zonder elektronische groep.
Ik zou een aero cockpit toevoegen en hopen dat er een manier bestaat om bij een mechanische Ultegra groep de kabels onzichtbaar weg te werken.
Suggestions?
Koop je een fiets bij de cockpit of de cockpit bij de fiets?
Ik zou eerst een fiets kopen die je aanspreekt en goed past met kabels die door het balhoofd lopen.
Er is nog een groot verschil tussen uit het oog en volledig binnendoor.
Zelf heb ik op Ali een cockpit gekocht waarbij de kabels vlak voor de stuurpen uit het stuur komen.
Voor 60 euro was ik klaar en als ik mijn kabels inkort zie ik ze niet lopen als ik op de fiets zit.
Tijdens mijn zoektocht op Ali kwam ik ook cockpits tegen met speciale spacers zodat de kabels echt kwijt vallen.
Volledig geïntegreerd gaat in Europa snel naar 800 euro. Ik vraag me af of je op die cube van 2.500 euro zo’n investering moet doen.
En dan niets ten nadele van die fiets want die heb ik zelf ook 8 maanden in bestelling gehad staan.
Als je de cube kunt krijgen dan zou ik dat direct doen als het je maat is, paar carbon wielen er in en een mooi stuur of cockpit kopen en klaar.
Ik zou eerst een fiets kopen die je aanspreekt en goed past met kabels die door het balhoofd lopen.
Er is nog een groot verschil tussen uit het oog en volledig binnendoor.
Zelf heb ik op Ali een cockpit gekocht waarbij de kabels vlak voor de stuurpen uit het stuur komen.
Voor 60 euro was ik klaar en als ik mijn kabels inkort zie ik ze niet lopen als ik op de fiets zit.
Tijdens mijn zoektocht op Ali kwam ik ook cockpits tegen met speciale spacers zodat de kabels echt kwijt vallen.
Volledig geïntegreerd gaat in Europa snel naar 800 euro. Ik vraag me af of je op die cube van 2.500 euro zo’n investering moet doen.
En dan niets ten nadele van die fiets want die heb ik zelf ook 8 maanden in bestelling gehad staan.
Als je de cube kunt krijgen dan zou ik dat direct doen als het je maat is, paar carbon wielen er in en een mooi stuur of cockpit kopen en klaar.
Bedankt!bakboord1 schreef: ↑23 sep 2022 22:04 Koop je een fiets bij de cockpit of de cockpit bij de fiets?
Ik zou eerst een fiets kopen die je aanspreekt en goed past met kabels die door het balhoofd lopen.
Er is nog een groot verschil tussen uit het oog en volledig binnendoor.
Zelf heb ik op Ali een cockpit gekocht waarbij de kabels vlak voor de stuurpen uit het stuur komen.
Voor 60 euro was ik klaar en als ik mijn kabels inkort zie ik ze niet lopen als ik op de fiets zit.
Tijdens mijn zoektocht op Ali kwam ik ook cockpits tegen met speciale spacers zodat de kabels echt kwijt vallen.
Volledig geïntegreerd gaat in Europa snel naar 800 euro. Ik vraag me af of je op die cube van 2.500 euro zo’n investering moet doen.
En dan niets ten nadele van die fiets want die heb ik zelf ook 8 maanden in bestelling gehad staan.
Als je de cube kunt krijgen dan zou ik dat direct doen als het je maat is, paar carbon wielen er in en een mooi stuur of cockpit kopen en klaar.
Is het eventueel mogelijk om een foto van je fiets stuur / cockpit te plaatsen?
En misschien een link naar die spacer op Ali waar je naar verwijst?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5794
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.
Bij de Thompson racefietsen zijn alle kabels weggewerkt, ook bij de mechanische groepen.
Officieel is het alleen met Di2 mogelijk om alle kabels weg te werken bij de GF. Al heb ik er wel ergens een keer eentje langs zien komen op marktplaats met mechanische Ultegra en de kabel weg gewerkt. Misschien eens een praatje maken met een handige Sensa dealer. Bij een nieuwe Sensa kost het Supra combo aero stuur 300 euro extra.scottpch schreef: ↑24 sep 2022 07:31 De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.
Dit zou top zijn als dit mechamisch kan, maar ik vind dit nergens terug op de website. Kan je de link plaatsen aub?scottpch schreef: ↑24 sep 2022 07:31 De Giulia GF kan je toch met weggewerkte kabels (mechanisch) kopen van Sensa zelf.
Ze hebben ook een aero cockpit als extra optie, het frame is er wel voor aangepast om die kabels geheel binnendoor te laten lopen.
Denk dus wel dat het moet kunnen, is alleen niet optimaal zoals Douglas al aangeeft.