Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Stuurlint vraagje

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 sep 2022 14:13

Bij zwart stuurlint wordt mijn moraal zo laag dat mijn vermogen in mijn sweetspot afneemt, daarom wit of kleur en dat is na een jaar echt wel op.
Maar vooral een blik onder mijn stuurlint laat me vaak denken toch maar snel vervangen, maar ik zweet nogal en was mijn fietsen regelmatig en dan krijg je toch wel wat schimmel onder de meeste lintjes. Voor mij echt iets wat ik graag vervang voor de moraal!!! Vroeger toen ik nog niet oud was zelfs voor een wedstrijd wel eens een nieuw lintje gewikkeld enkel voor de moraal!
Ach, ik zeg ook maar wat

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 sep 2022 14:23

ophetkantje schreef: 23 sep 2022 14:13 Bij zwart stuurlint wordt mijn moraal zo laag dat mijn vermogen in mijn sweetspot afneemt, daarom wit of kleur en dat is na een jaar echt wel op.
Maar vooral een blik onder mijn stuurlint laat me vaak denken toch maar snel vervangen, maar ik zweet nogal en was mijn fietsen regelmatig en dan krijg je toch wel wat schimmel onder de meeste lintjes. Voor mij echt iets wat ik graag vervang voor de moraal!!! Vroeger toen ik nog niet oud was zelfs voor een wedstrijd wel eens een nieuw lintje gewikkeld enkel voor de moraal!
Tsja dan moet je het zeker doen. :like:
Gelukkig haal ik mijn moraal uit andere zaken. Een stuurlint hoort dezelfde kleur te hebben als het zadel en zo lang die zwart is zal het stuurlint ook zwart zijn. Anders zakt mijn moraal wel 10w :lol:

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 sep 2022 14:24

Ik rij trouwens altijd met blote handen, nooit met handschoenen. Geen idee of dat de slijtage juist verergert of verbetert.

Ik rij al jaren met Lizardskins. Ik vind ze heerlijk, maar de levensduur is niet geweldig. Normale linten gingen wel wat langer mee. Vooral precies op de plek die topicstarter aangeeft, op de overgang van de wikkels, slijt het toch wel hard. De boven en onderlaag komen los van elkaar.

Anyway, ik start de eerste droge voorjaarsweek altijd met een fris nieuw lintje. Versleten of niet. Voor mij bijna een soort ritueel geworden om de winter uit te zwaaien en de korte boxer weer tevoorschijn te halen :-)
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 sep 2022 14:31

+ 1 voor die laatste alinea van Marsman!

En mijn zadels zijn wit dus mijn stuurlint meetstal ook. (Soms even een lintje in een kleur die in mijn frame zit).
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 sep 2022 14:33

Heerlijk vrijdagmiddag topic! Zouden we vaker moeten doen zo'n vrijdagmiddag topic, niet echt iets aan de hand maar lekker doorneuzelen over bijzaken.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 23 sep 2022 14:45

ophetkantje schreef: 23 sep 2022 14:33 Heerlijk vrijdagmiddag topic! Zouden we vaker moeten doen zo'n vrijdagmiddag topic, niet echt iets aan de hand maar lekker doorneuzelen over bijzaken.
Precies, daar krijg je moraal van voor in het weekend :D

Ik heb een zwart stuurlint, maar de verleiding om die aankomend jaar te vervangen voor een accentkleur van het frame is wel groot

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 23 sep 2022 15:03

Welk kleurtje zal ik wikkelen met een zilver frame en mat zwarte onderdelen?
Nu zit er een zwart lintje op. Ik heb nog een zwart lintje liggen met perforatie waar oranje (lievelingskleur) onder zit.
Maar op een bepaalde manier vind ik oranje nog niet fantastisch kleuren met zilver.

Dat van die moraal vind ik mooi!
Ik kocht in het verleden ook vaker nieuwe tennissokken voor een toernooi. Dat bracht me geluk.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 23 sep 2022 15:06

@bakboord, 2 stuurlintjes kopen, zilver en zwart samen wikkelen voor mooie dunne streepjes in die 2 kleuren. En dan op zoek naar oranje dopjes voor de stuuruiteinden als dat je lievelingskleur is.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 23 sep 2022 15:29

Ik gebruik nu altijd stuurlinten van supacaz, voelen bij mij hetzelfde als lizardskins maar gaan bij mij langer mee.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 sep 2022 16:24

Ik hen supacaz een keer geprobeerd. Ik krijg het gewoon niet mooi strak gewikkeld. Veel te stug.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 23 sep 2022 16:48

Hier geen probleem met het mooi strak leggen van supacaz, maar ik trek het lint wel hard aan. Heb ze ook al van beneden naar boven en omgekeerd gewikkeld, steeds zonder probleem en het blijft altijd mooi op zijn plaats zitten.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 sep 2022 20:05

marsman schreef: 23 sep 2022 14:24 Ik rij trouwens altijd met blote handen, nooit met handschoenen. Geen idee of dat de slijtage juist verergert of verbetert.

Ik rij al jaren met Lizardskins. Ik vind ze heerlijk, maar de levensduur is niet geweldig. Normale linten gingen wel wat langer mee. Vooral precies op de plek die topicstarter aangeeft, op de overgang van de wikkels, slijt het toch wel hard. De boven en onderlaag komen los van elkaar.

Anyway, ik start de eerste droge voorjaarsweek altijd met een fris nieuw lintje. Versleten of niet. Voor mij bijna een soort ritueel geworden om de winter uit te zwaaien en de korte boxer weer tevoorschijn te halen :-)
Ik gebruik ook al jaren Lizardskins, de 1.8 uitvoering (in het zwart! ;) ) en die gaan bij mij toch wel langer dan een jaar mee! :like:
Fijne lintjes om te wikkelen.

Plaats reactie