Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 17 sep 2022 22:44

Ramon73 schreef: 17 sep 2022 19:23 Ach ja, nog even en dan zit de e-biker in het verdomhoekje waar nu nog de wielrenner zit.
Op basis van wat ik hier lees is dat nu al het geval (en nee, ik rijd zonder extra aandrijving).

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 sep 2022 23:00

Het is en blijft een gemotoriseerd voertuig en zou als zodanig moeten worden behandeld.
Niet zijken maar reiden !

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 17 sep 2022 23:11

senior schreef: 17 sep 2022 22:44
Ramon73 schreef: 17 sep 2022 19:23 Ach ja, nog even en dan zit de e-biker in het verdomhoekje waar nu nog de wielrenner zit.
Op basis van wat ik hier lees is dat nu al het geval (en nee, ik rijd zonder extra aandrijving).
Ik denk dat op de gemiddelde verjaardag meer gescholden wordt op wielrenners dan op e-bikers. Maar ze komen er wel.
Dogma F

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 sep 2022 00:16

Ramon73 schreef: 17 sep 2022 23:11
senior schreef: 17 sep 2022 22:44
Ramon73 schreef: 17 sep 2022 19:23 Ach ja, nog even en dan zit de e-biker in het verdomhoekje waar nu nog de wielrenner zit.
Op basis van wat ik hier lees is dat nu al het geval (en nee, ik rijd zonder extra aandrijving).
Ik denk dat op de gemiddelde verjaardag meer gescholden wordt op wielrenners dan op e-bikers. Maar ze komen er wel.
Op de verjaardag van onze club vanavond ging het over hoe iemand na 4 maanden nog niet kan lopen doordat hij overhoop gereden is door een te snelle e-bike.
Niet zijken maar reiden !

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 sep 2022 13:13

BertL schreef: 17 sep 2022 18:30 Ik kom mensen van 30 jaar tegen met een e-bak van 10k die de mtb-routes afraggen en alle kombochten waar we flink wat uren ingestoken hebben aan de bovenkant willen pakken vanwege de sensatie. Van mij mag er een minimum leeftijd komen waarop je op een e-bike het bos in mag. Of een medisch attest.
Helemaal eens!

LM dit jaar ook ineens gezoem achter komen ze met 25 km/h een helling op.
Het kan ook best link zijn, want in sommige situatie verwacht ik niemand achter me. Dat is ook zo met die pedelec,s op het fietspad. Nu ben ik er wel aan gewend.

Voor MTB zou ik wel zo ver willen gaan dat je ze van de nederlandse routes moet gaan weren. Als het medisch niet meer zou kunnen moet je je afvragen of het geen gevaar is met sturen, remmen etc.

In gebergte vind ik het anders, andere kant als je lekker naar benenden wilt pak dan de skilift in een bikepark.

Voor woon werk vind ik het ook weer een ander verhaal.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5061
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 sep 2022 13:19

Mijn schoonpa heeft de Elfstedentocht 2x geschaatst en wel 30x gefietst en altijd gesport (hardlopen, schaatsen, fietsen) kortom fit. Nog steeds fietst hij maar heeft onlangs hartklachten gekregen. Hij moet blijven sporten maar mag niet meer intensief. Nu geniet hij ontzettend van fietsen in de bergen en overweegt nu een E-racefiets daarvoor te kopen. Dat snap ik volledig.

Ik vind het zorgwekkend dat tegenwoordig iedereen op een E-bike zit. Wij zijn net 3 weken bij Riva del Garda geweest en je ziet daar praktisch geen gewone fietsen en of MTB's meer. Zelfs op de vlakke fietspaden is het alleen meer E. Dit zal in de toekomst echt problemen geven qua gezondheid. We hebben ook allemaal de mond vol over het energieprobleem, maar pluggen wel dagelijks de fiets weer aan de lader.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 18 sep 2022 15:45

NuitKor schreef: 18 sep 2022 13:19 [...]

Ik vind het zorgwekkend dat tegenwoordig iedereen op een E-bike zit. Wij zijn net 3 weken bij Riva del Garda geweest en je ziet daar praktisch geen gewone fietsen en of MTB's meer. Zelfs op de vlakke fietspaden is het alleen meer E. Dit zal in de toekomst echt problemen geven qua gezondheid. [...]
Ik zie niet hoe het toenemende gebruik van e-bikes in de toekomst gezondsheidsproblemen gaat geven. Volgens mij is allang bewezen dat bewegen gezond is, maar dat op hogere intensiteit sporten niet direct een verbeterde gezondheid geeft.
Ik denk dat e-bikes, zeker in bergachtige gebieden, mensen uit de auto weten te lokken. Prima dus!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1405
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 18 sep 2022 16:06

Bewegen betekent inspanning leveren. Dat is nodig om aan de goede kant van de gezondheidskloof te blijven.
hun fietsen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 sep 2022 16:07

@Ramon73 & Pino: overal zijn wel mensen te vinden waarover gekankerd kan worden. Om daar hele groepen aan op te hangen gaat mij veel te ver. Er zullen vast ook wel verjaardagen zijn waar gesproken wordt over slachtoffers van strava-coureurs. En dat is niet bedoeld om jullie persoonlijke ervaring te bagatelliseren. Wat e-bikes aangaat: Rubrik geeft eigenlijk aan wat ik er ook van denk. Als mensen het kunnen betalen moeten ze het vooral doen. Rijden ze in ieder geval geen auto (zo'n ding komt nog heel wat harder aan bij een aanrijding :oops: )

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 sep 2022 16:17

senior schreef: 18 sep 2022 16:07 @Ramon73 & Pino: overal zijn wel mensen te vinden waarover gekankerd kan worden. Om daar hele groepen aan op te hangen gaat mij veel te ver. Er zullen vast ook wel verjaardagen zijn waar gesproken wordt over slachtoffers van strava-coureurs. En dat is niet bedoeld om jullie persoonlijke ervaring te bagatelliseren. Wat e-bikes aangaat: Rubrik geeft eigenlijk aan wat ik er ook van denk. Als mensen het kunnen betalen moeten ze het vooral doen. Rijden ze in ieder geval geen auto (zo'n ding komt nog heel wat harder aan bij een aanrijding :oops: )
De oorspronkelijke vraag was: SiO2 schreef:
Waarom rijden mensen op een E-MTB? Wat is er leuk aan om daarmee een MTB-route te rijden?

Mijn antwoord: luiheid De Nederlandse parcoursen zijn er niet voor gemaakt, ze rijden met een andere snelheid dan de meeste andere gebruikers waardoor meer conflictsituaties ontstaan en ze de routes naar de filistijnen helpen (remknippen o.m.). Dat doen ze omdat het " makkelijker" is. Voordeel is dat ze die route op 20km ook kunnen gaan rijden zonder de auto te pakken.
Ik wens ze allemaal een accu in het verkeerde dal toe.
Niet zijken maar reiden !

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 18 sep 2022 18:03

NuitKor schreef: 18 sep 2022 13:19 ......Ik vind het zorgwekkend dat tegenwoordig iedereen op een E-bike zit. Wij zijn net 3 weken bij Riva del Garda geweest en je ziet daar praktisch geen gewone fietsen en of MTB's meer. Zelfs op de vlakke fietspaden is het alleen meer E. Dit zal in de toekomst echt problemen geven qua gezondheid.......
Stagiaire komt binnen, eerste week. Sjouwt met een tas die er zwaar uitziet.
Klopt ook, want ze had een reserveaccu voor de elektrische fiets bij zich.....woont <5km van werk en haar ouders waren bang dat ze onderweg zonder accu kwam te zitten. Is nagenoeg vlakke weg.

En dan heb je het over jong volwassenen van ongeveer 20 jaar oud. Dat belooft :dislike:

Kan misschien begrijpen als je kind elke dag 15km of meer moet fietsen (naja, kom op) dat je dan een e-bike voor ze koopt. In ons Zuid-Limburg zit er al snel een stevige helling in de route.
Dogma F

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 sep 2022 18:29

dubbelpost.
Laatst gewijzigd door senior op 18 sep 2022 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie