Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 sep 2022 10:01

De afnemende tijdritkilometers is ook het gevolg dat de amusumentswaarde gewoon veel lager is. 4 uur kijken naar een individuele tijdrit is dodelijk saai, enkel de uitslag van de top 5/10 is interessant, maar ook daar is vaak in de loop van de tijdrit al duidelijk wat t wordt. Een bergrit levert doorgaans meer spectakel. De strijd bij kopgroep en de strijd van klassementsrenners

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 sep 2022 10:02

Ernie C. schreef: 14 sep 2022 09:42 Voor iemand supporteren staat gelijk aan tegen de rest supporteren. Je geeft er een positieve draai aan maar de inhoud is hetzelfde.

Maar de meesten willen gewoon een spannende koers zien. Blijkbaar achten zij Remco zo gevaarlijk dat dat niet meer het geval zal zijn.
Voor de Giro moet ik ze daarin wel gelijk geven. De absolute top zal daar niet aanwezig zijn en de rest verliest al minimaal 2 minuten op Remco in die tijdritten.
De kans dat veel subtoppers daardoor ook maar voor een ander programma kiezen is vrij groot.
Zo krijgt Remco ook zijn tweede ronde bijna cadeau.
Maar voor zowel Remco als de Giro is het (commercieel) interessant.
Als het zo simpel was....Pogacar is in de tour niet verslagen door zijn grootste rivaal maar door een (tot voorheen) subtopper. Bernal ging op zijn dooie gemak zeker 5x de tour winnen, enz...
Remco heeft dit jaar de vuelta overtuigend gewonnen maar iedere ronde is anders waar tegenstanders zich overtreffen en favorieten door de mand of gewoon uitvallen.
De giro heeft ook heel speciaal klimwerk met beklimmingen zoals de stelvio, gavia, finestre, de dolomietentoppers, zoncolan, enz...en ieder jaar zijn er verrassende jongeren die uit het niets naar boven komen...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 sep 2022 10:03

Ernie C. schreef: 14 sep 2022 09:42 Maar voor zowel Remco als de Giro is het (commercieel) interessant.
Ik ben benieuwd waarom het voor de Giro interessant zou zijn om RE aan het vertrek te hebben.
Als nieuwe topper? Omdat er weinig hoop is op Italiaanse klassementrenners sowieso?
Met Ganna en Affini zijn er 2 tijdrittoppers. RE erbij maakt de TT nog leuker om naar te kijken.
Maar ikzelf zie het liefst alle toppers bij elkaar in de Tour.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2022 10:25

Bernal is zo hard gevallen, dat staat los van de belofte die hij was (is?).
Less is bore

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 sep 2022 10:26

gede schreef: 14 sep 2022 08:48
Kiekeboe schreef: 14 sep 2022 08:30
daniel1975 schreef: 14 sep 2022 06:46 Mag toch hopen dat dit niet klopt:
https://www.eurosport.nl/wielrennen/wie ... xv8oD4L1mM
Don Patlev de Godfather van het wielrennen, zal het op een akkoordje gegooid hebben met de organisatie van de Giro :mrgreen:
Wat een verschrikkelijke gratuite beschuldiging weeral. Mensen zouden eens moeten leren dat je pas iemand beschuldigt in een rechtsstaat als je wat bewijzen hebt...

Maar uiteraard is de kans nogal groot dat je dit doet om te provoceren. Waarna gede de commentaar krijgt dat hij véél en véél te stout is in zijn reacties.

PS: Tijdrijden is de laatste jaren in ALLE grote rondes onderbelicht gebleven. Het is enkel maar klimmen, klimmen, klimmen omdat dat nu eenmaal spectaculairder is en meer kijkers trekt. Een volmaakt ronderenner moet ook gewoon een steengoed tijdrijder zijn. En daarvoor waren er vroeger veel meer tijdritkilometers dan nu in een ronde. Dus als ze dat nu weer optrekken, moeten we niet meteen weer allemaal zo verschrikkelijk aangebrand en gespeeld verontwaardigd gaan doen...
@Gede
interpretatie van emojis is niet je sterkste punt?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2022 10:38

pino schreef: 14 sep 2022 10:03
Ernie C. schreef: 14 sep 2022 09:42 Maar voor zowel Remco als de Giro is het (commercieel) interessant.
Ik ben benieuwd waarom het voor de Giro interessant zou zijn om RE aan het vertrek te hebben.
Als nieuwe topper? Omdat er weinig hoop is op Italiaanse klassementrenners sowieso?
Met Ganna en Affini zijn er 2 tijdrittoppers. RE erbij maakt de TT nog leuker om naar te kijken.
Maar ikzelf zie het liefst alle toppers bij elkaar in de Tour.
Voor Dumoulin ging zelfs get gerucht rond dat hij startgeld kreeg. En inderdaad heeft de Giro moeite met het trekken van de absolute toppers. Die gaan voor de Tour en komen in de Vuelta terecht als er behoefte is aan een troostprijs.

Maar uiteraard zullen de kwaliteiten van Ganna en Affini ook meespelen.
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 sep 2022 10:42

Giro en Tour zitten te dicht op elkaar, daardoor is het bijna onmogelijk om als klassementsrenner beide rondes echt top te zijn. Wel jammer eigenlijk, qua parcours is de Giro vaak wel de mooiste grote ronde.

Ik herinner me dat Indurain ze wel 2x gecombineerd heeft, met winst in beide tot gevolg. En verder herinner ik me alleen Pantani in 1998, maar dat was ook een rare Tour natuurlijk.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2022 10:52

fiedoo schreef: 14 sep 2022 10:02
Ernie C. schreef: 14 sep 2022 09:42 Voor iemand supporteren staat gelijk aan tegen de rest supporteren. Je geeft er een positieve draai aan maar de inhoud is hetzelfde.

Maar de meesten willen gewoon een spannende koers zien. Blijkbaar achten zij Remco zo gevaarlijk dat dat niet meer het geval zal zijn.
Voor de Giro moet ik ze daarin wel gelijk geven. De absolute top zal daar niet aanwezig zijn en de rest verliest al minimaal 2 minuten op Remco in die tijdritten.
De kans dat veel subtoppers daardoor ook maar voor een ander programma kiezen is vrij groot.
Zo krijgt Remco ook zijn tweede ronde bijna cadeau.
Maar voor zowel Remco als de Giro is het (commercieel) interessant.
Als het zo simpel was....Pogacar is in de tour niet verslagen door zijn grootste rivaal maar door een (tot voorheen) subtopper. Bernal ging op zijn dooie gemak zeker 5x de tour winnen, enz...
Remco heeft dit jaar de vuelta overtuigend gewonnen maar iedere ronde is anders waar tegenstanders zich overtreffen en favorieten door de mand of gewoon uitvallen.
De giro heeft ook heel speciaal klimwerk met beklimmingen zoals de stelvio, gavia, finestre, de dolomietentoppers, zoncolan, enz...en ieder jaar zijn er verrassende jongeren die uit het niets naar boven komen...
Vingegaard was natuurlijk al een keer de grootste uitdager in de Tour en rijdt ook niks anders dan de Tour en wat voorbereiding volgens mij. Een beetje Froome in zijn saaiste dagen.
Dan ben je voor één grote ronde gewoon een topper.

Uiteraard is het alleen op papier makkelijk. We kunnen ook alleen maar speculeren over wat op papier staat. Alles wat er verder in koers gebeurt is bonus en dat maakt het nu juist zo mooi.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 14 sep 2022 11:29

SiO2 schreef: 14 sep 2022 09:35 Het aantal tijdritkilometers in de grote rondes is de afgelopen 20 jaar juist steeds minder geworden. Ik juich iets meer tijdritkilometers wel toe, anders is het echt alleen maar voor de pure klimmers weggelegd om een grote ronde te winnen. In de jaren 70/80/90 werd er volgens mij nog veel meer tegen de klok gereden.
Je mag dan ook niet vergeten dat er vroeger wat makkelijker aan de potjes gesnoven werd. Daarbovenop heb je ook die no needle policy, waar toch ook wel van geweten was dat via infuus de nodige stoffen toegediend krijgen veel helpt in rehydratatie en herstel.
Ik zeg niet dat we daardoor niet terug richting de 70km tijdrijden kunnen gaan, maar er moet in mijn ogen wel verstandiger ingepland worden om het geheel wat behapbaar te houden.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 14 sep 2022 12:13

Eddy Merckx was tegen de no needle policy. Hij vond dat om "gezondheidsredenen" te ver gaan. De hoofdbaas van het wolvenpak heb ik er nooit een mening over horen geven. Verder ben ik van mening dat de TV-motoren altijd achter de kop(groep) moeten rijden, en de carabinieri er minstens 50m voor, en de helikopter 100m erboven.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 14 sep 2022 13:31

Klein_Verzet schreef: 14 sep 2022 12:13 Eddy Merckx was tegen de no needle policy. Hij vond dat om "gezondheidsredenen" te ver gaan. De hoofdbaas van het wolvenpak heb ik er nooit een mening over horen geven. Verder ben ik van mening dat de TV-motoren altijd achter de kop(groep) moeten rijden, en de carabinieri er minstens 50m voor, en de helikopter 100m erboven.
Is dat haat-gevoel (eufemistisch: 'gunfactor') nu echt overal nodig. Moet Patlev nu écht overal bijgesleurd worden ??? Ik heb trouwens nog geen enkele wielermanager horen een uitspraak doen over die policy, volgens mij ook die supermarktenman met rare hobby's niet, maar uiteraard moeten we dat vooral Patlev kwalijk nemen...

Vermoeiend en ietwat intriest.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1069
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 14 sep 2022 13:56

Ik zou toch voor de Tour 2023 kiezen.
Eindigt RE 5 de in het eindklassement, geen man overboord.
Gaat RE toch naar de Giro, en eindigt hij 3 de, dan heeft hij verloren.
De druk vooraf zal kleiner zijn bij de Tour.

Plaats reactie