Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1379
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 12 sep 2022 11:14

Leeftijd om een grote ronde te winnen is inderdaad bewezen dat die sterk lager kan liggen dan een 5tal jaar geleden gedacht werd. Ik denk dat raven vooral bedoeld dat het ongelofelijk moeilijk moet zijn om als 22jarige een bak kritiek over je heen te krijgen en dat van je af te kunnen zetten.
Ik vind het vooral knap dat hij die rust gevonden heeft waarmee hij ook kan inzetten op de koers controleren ipv iedereen aan gort proberen te rijden elke dag opnieuw. Als toptalent is het mentale goed krijgen, misschien nog wel het belangrijkst van al.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 11:17

Ernie C. schreef: 12 sep 2022 10:53 De leeftijd vind ik geen argument. De laatse 4 jaar zijn bijna alle grote rondes gewonnen door (vroege) twintigers.

Dan eerder alle lof voor Roglic die daar als "oudje" de enige uitzondering op is.
Inderdaad. Als hij nu op z'n gezegende leeftijd nog leert om minder agressief met z'n bewegingen ze zijn, kan hij misschien langer blijven meestrijden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2022 11:51

gede schreef: 12 sep 2022 11:17
Ernie C. schreef: 12 sep 2022 10:53 De leeftijd vind ik geen argument. De laatse 4 jaar zijn bijna alle grote rondes gewonnen door (vroege) twintigers.

Dan eerder alle lof voor Roglic die daar als "oudje" de enige uitzondering op is.
Inderdaad. Als hij nu op z'n gezegende leeftijd nog leert om minder agressief met z'n bewegingen ze zijn, kan hij misschien langer blijven meestrijden.
:roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2022 11:53

Ik haal er nog even deze bij.
Klein_Verzet schreef: 13 aug 2022 13:51 Voor zijn persoonlijke ontwikkeling is het beter dat ie inderdaad voorlopig geen grote wedstrijden wint. Op de een of andere manier willen de lessen in nederigheid bij het Belgische wonderkind maar niet geleerd worden. Eerst ligt ie languit op zijn rug, mag ie blij zijn dat ie het er levend vanaf brengt, mag ie zich gelukkig prijzen dat ie geen blijvend letsel overhoudt, maar laat ie in de media optekenen dat ie "hem gewonnen zou hebben." Vervolgens gaat ie op avontuur in het grote rondewerk, krijgt meteen het kopmanschap, en ... rijdt hem niet uit. Dan weer kan ie zich eindelijk eens meten in een 1-weekse ronde met de wereldtop dit keer wel aanwezig, en is ie kansloos voor het eindpodium.
Oke, hij wint op prachtige wijze LBL en CSS, maar dat is eendagswerk en niet waar hij als wonderkind voor is uitgevlogen. De Vuelta uitrijden lijkt me al een uitstekende leerschool; 3 weken top blijven is niet voor alle talenten weggelegd en is al helemaal geen vanzelfsprekendheid; is niet "evident" zoals de Belgen zeggen.
Wat beter is voor iemand hoeven wij hier achter het klavier gelukkig niet te beslissen.
Hij is nu nog altijd maar 22 jaar, aan het tempo dat hij nu "leert" wordt het nog een echte wijze man. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 sep 2022 12:28

Het is maar goed dat iedereen weet de Charles De Gaule overleden is of men zou nog kunnen denken dat die tegenwoordig in het doel van R.Madrid staat.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2022 12:35

Wat heeft een Luxemburgse wielrenner onder de lat van RM te zoeken?



:mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 12 sep 2022 12:40

Voor de spiritueel wat fittere medemens had ik deze nog in petto:

Klein Verzet 9 SEPTEMBER 2022 OM 11:16
Als JdC het hele peloton bij de achternaam noemt behalve ene Remco dan is er “iets” aan de hand. Als KvN zijn VLV optuigt om slechts over een persoon te praten, zeven dagen lang iedere avond opnieuw dan lijkt er wat mis in de normale verhoudingen. Nu is de Queen Mother ook nog dood. Oftewel, de nieuwe Koning van Hispanje is een Belg.
PS. Als Dumoulin een nachtmerrie heeft dan droomt ie over het bestaan van Remco Evenepoel, niet van Benjamin Button.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 12:51

Klein_Verzet schreef: 12 sep 2022 12:40 Voor de spiritueel wat fittere medemens had ik deze nog in petto:

Klein Verzet 9 SEPTEMBER 2022 OM 11:16
Als JdC het hele peloton bij de achternaam noemt behalve ene Remco dan is er “iets” aan de hand. Als KvN zijn VLV optuigt om slechts over een persoon te praten, zeven dagen lang iedere avond opnieuw dan lijkt er wat mis in de normale verhoudingen. Nu is de Queen Mother ook nog dood. Oftewel, de nieuwe Koning van Hispanje is een Belg.
PS. Als Dumoulin een nachtmerrie heeft dan droomt ie over het bestaan van Remco Evenepoel, niet van Benjamin Button.
Ik snap de overdreven opwinding hierover niet. Als een nationale voetbalploeg het WK wint, worden ze als popsterren op één of ander volgeladen plein onthaald en met de bus door de hoofdstad gevoerd. Geen enkel buurtland dat er wat op aanmerkt...

Laat de Belgen nu in 'godsnaam' toch wat trots over zonder twijfel één van de allergrootste talenten uit de laatste 30-40 jaar.... Als je het er zo lastig mee hebt, kijk dan toch gewoon niet naar een Vlaamse zender en uw probleem is opgelost.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 12 sep 2022 12:59

@gede heeft er alweer niets van begrepen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 13:06

Klein_Verzet schreef: 12 sep 2022 12:59 @gede heeft er alweer niets van begrepen.
Oei, moet ik dit rekenen tot de zoveelste persoonlijke aanval... Gelukkig ben ik zelf niet gevoelig...

Vertel man, vertel... Wat heeft gede fout begrepen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2022 13:23

Klein_Verzet schreef: 12 sep 2022 12:59 @gede heeft er alweer niets van begrepen.
Waarom lees je zijn reacties überhaupt nog? Het enige waar hij op uit is is verdeeldheid zaaien. Als straks de lol ervan af is, verdwijnt hij weer in zijn hol en horen we hem niet meer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 12 sep 2022 13:42

martijnnnn schreef: 11 sep 2022 21:15
hayes schreef: 11 sep 2022 20:43
hagi schreef: 11 sep 2022 20:11 Blij voor de belgen dat zo een wielergek land eindelijk weer een grote ronde wind.
Hoop dat Remco hij is nog jong wat verstandiger word in zijn uitspraken.
Gewoon een super renner samen met wout van aert.
Wens de belgen nog veel plezier met deze renners.
Noem eens 1 onverstandige uitspraak in deze Vuelta?
Ik vind de steek van Jumbo Visma en Roglic naar Wright pas 'klein'.
Ik vind het wel knap dat je uit een neutrale en sportieve reactie, waarin RE wordt geprezen voor zijn wielerkunsten (zoals het hoort), dit stukje aanhaalt en ombuigt naar de reactie van Jumbo en Rogliç.

Puur om de controverse een beetje levend te houden in dit topic?
Huh?
Ik antwoord op een de reactie die tot in den treure herhaald wordt dat hij op z'n uitspraken moet letten.
Van Roglic bv heb ik dat nog nooit gehoord. Misschien dat het nu ook begint? ;)

Heeft niets met controverse te maken. Maar maak dat er voor jezelf vooral dat van.

Plaats reactie