Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 sep 2022 19:33

SiO2 schreef: 11 sep 2022 19:30 Heb je ook gelezen op welke post dit een reactie is? Ik denk dat het aantal forumleden dat door Gede is uitgescholden niet meer op de vingers van één hand te tellen is.
Net zoals een aantal forum leden die maar bewust blijven provoceren in dit topic zoals kleuters op de speelplaats. Da's voor mij net hetzelfde.

In elk geval een actief topic. Matthieu & Wout kunnen enkel maar dromen van zo een actief topic op dit forum, Remco klopt ze in elk geval met verve hier :mrgreen:

i-mac

i-mac 11 sep 2022 19:37

SiO2 schreef: 11 sep 2022 19:17
Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:13
Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Wat jullie niet begrijpen is dat veruit de meeste Vlamingen Nederlanders Hollanders noemen. Als je even buiten je eigen bubbeltje zou kunnen kijken en luisteren en lezen zou je dat weten en hoef je dáár alvast geen discussiepunt van te maken!
Zo, gezellige reactie. Dit forum is er niet op vooruit gegaan de afgelopen tijd... :roll:

Ik denk dat ik maar s een plek op zoek waar mensen wel normaal met elkaar omgaan.
@SiO, dat is niet negatief bedoeld volgens mij, dat is gewoon zo. Dat klinkt voor jullie misschien anders, dus begrijp ik je reactie. Maak je er gewoon niet druk in. Ik merk trouwens op dat men (soms) in Nederland spreekt over "de Belg". Ik veronderstel dat het ook niet altijd lovend bedoeld is. Maar het raakt mijn koude kleren niet. Meer zelfs, ik lach daarmee.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 20:01

Zeker niet negatief bedoeld Imac! Het begrip voor elkaars eigenaardigheden is juist de basis van begrip hebben voor andere culturen, landen, streken en talen.
Mensen die daar geen enkel gevoel voor hebben, die niet inzien dat mensen uit andere landen of streken soms andere woorden voor hetzelfde begrip hebben blijven vaak hangen in hun eigen begripskader. Dat vind ik weleens jammer!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 sep 2022 20:06

Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:13
Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Wat jullie niet begrijpen is dat veruit de meeste Vlamingen Nederlanders Hollanders noemen. Als je even buiten je eigen bubbeltje zou kunnen kijken en luisteren en lezen zou je dat weten en hoef je dáár alvast geen discussiepunt van te maken!
+1 :)

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 11 sep 2022 20:11

Blij voor de belgen dat zo een wielergek land eindelijk weer een grote ronde wind.
Hoop dat Remco hij is nog jong wat verstandiger word in zijn uitspraken.
Gewoon een super renner samen met wout van aert.
Wens de belgen nog veel plezier met deze renners.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 11 sep 2022 20:28

Proficiat voor Remco met de winst in de Vuelta.
Zoals eerder gesteld ben ik totaal geen fan van de mens Remco Evenepoel, maar wat hij als sporter wel goed heeft gedaan is in het afgelopen jaar aan zijn sportieve zwaktepunten (dalen, sprint) werken.

i-mac

i-mac 11 sep 2022 20:41

Vicenza schreef: 11 sep 2022 20:28 Proficiat voor Remco met de winst in de Vuelta.
Zoals eerder gesteld ben ik totaal geen fan van de mens Remco Evenepoel, maar wat hij als sporter wel goed heeft gedaan is in het afgelopen jaar aan zijn sportieve zwaktepunten (dalen, sprint) werken.
De 'mens' Evenepoel ... En ken je hem dan persoonlijk? Komaan zeg, laat je toch niet vangen door het beeld dat hij kreeg door (soms ongelukkige) uitspraken in de pers. Ik heb me ook nog geërgerd aan zijn attitude, maar hoe hij in de gewone omgang is, daar moet ik dan toch geen mening over hebben? Bovendien blijkt nu toch dat hij het laatste half jaar zijn scherpe kantjes onder controle kreeg. Hij is nog maar 22, mag je dan geen (ongezouten) mening hebben? Aan die leeftijd kon ik ook moeilijk zwijgen ...

hayes

hayes 11 sep 2022 20:43

hagi schreef: 11 sep 2022 20:11 Blij voor de belgen dat zo een wielergek land eindelijk weer een grote ronde wind.
Hoop dat Remco hij is nog jong wat verstandiger word in zijn uitspraken.
Gewoon een super renner samen met wout van aert.
Wens de belgen nog veel plezier met deze renners.
Noem eens 1 onverstandige uitspraak in deze Vuelta?
Ik vind de steek van Jumbo Visma en Roglic naar Wright pas 'klein'.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 sep 2022 21:06

Ik kan er mij geen enkele herinneren.
Met 16! Rode truien heeft hij toch veel interviews gegeven 😀

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 21:13

Precies! En weinig over van zijn rafelige kantjes. Sterker nog: heel volwassen juist.
Okay, één slippertje met de motoren bij zijn val. Maar dat heeft hij de volgende dag direct gecorrigeerd door te zegge dat hij zelf fout zat!

Wordt nog wel wat met dat menneke 😅 ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 11 sep 2022 21:15

hayes schreef: 11 sep 2022 20:43
hagi schreef: 11 sep 2022 20:11 Blij voor de belgen dat zo een wielergek land eindelijk weer een grote ronde wind.
Hoop dat Remco hij is nog jong wat verstandiger word in zijn uitspraken.
Gewoon een super renner samen met wout van aert.
Wens de belgen nog veel plezier met deze renners.
Noem eens 1 onverstandige uitspraak in deze Vuelta?
Ik vind de steek van Jumbo Visma en Roglic naar Wright pas 'klein'.
Ik vind het wel knap dat je uit een neutrale en sportieve reactie, waarin RE wordt geprezen voor zijn wielerkunsten (zoals het hoort), dit stukje aanhaalt en ombuigt naar de reactie van Jumbo en Rogliç.

Puur om de controverse een beetje levend te houden in dit topic?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 sep 2022 21:17

bever schreef: 11 sep 2022 20:06
Enzzo schreef: 11 sep 2022 19:13
Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Wat jullie niet begrijpen is dat veruit de meeste Vlamingen Nederlanders Hollanders noemen. Als je even buiten je eigen bubbeltje zou kunnen kijken en luisteren en lezen zou je dat weten en hoef je dáár alvast geen discussiepunt van te maken!
+1 :)
Ik heb geen bubbeltje. Ook geen eigen bubbeltje, maar ik ben wel Nederlandse. En dat wil ik ook zo houden.

Plaats reactie