Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2022 10:52

daniel1975 schreef: 11 sep 2022 10:24
Ernie C. schreef: 11 sep 2022 10:09
Vorig jaar werd er van ons ook eentje wereldkampioen omdat een Canadees niet zo goed kan sturen als eigenlijk nodig is in de F1. Heb je de reacties daarop gezien?
Lol, slecht vergelijk.
Mercedes heeft de regels extreem opgerekt door een paar keer een raketmotor te gebruiken die slechts een enkele race mee ging qua betrouwbaarheid. Daarnaast Max een paar keer eruit getikt door Mercedes omdat een Brit niet zo goed kon sturen (Silverstone).
En last but not least: Lewis had gewoon óók moeten wisselen tijdens de safetycar, maar zijn team koos voor oude banden en trackposition (heeee, zagen we die fout vorige week ook niet?).
Behalve in de UK zullen weinig mensen moeite hebben met het WK van Max vorig jaar.
Of en wie er "de raketmotor" heeft ingezet deze Vuelta, weten we misschien over een paar jaar... :mrgreen:

Maar het gaat mij meer om het principe "zonder geluk vaart niemand wel" en dat gaat voor beiden op.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 11 sep 2022 11:00

gede schreef: 11 sep 2022 10:33
Bospaadje schreef: 11 sep 2022 10:01 Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk
Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.

Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
Niks mis met een beetje gezonde rivaliteit. Iets wat er tussen België en Nederland (of Nederland en Duitsland) al lang leeft. Zolang we alles een beetje relativeren, kan dat best leuk zijn. En zodra persoon x of y te ver gaat, moet je die gewoon negeren. Dan stopt het wel vanzelf.

Ik lees met veel aandacht je antwoorden, en je argumenten zijn zeker niet verkeerd. Maar waarom zo agressief reageren? Precies alsof je gans de natie moet verdedigen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 sep 2022 11:06

+1
Je mag een punt maken maar hoeft het echt niet telkens op de spits te drijven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 sep 2022 11:08

Volgens mij was er genoeg concurrentie deze Vuelta, er zijn de afgelopen 20 jaar zeker wel grote rondes geweest met een veel zwakkere bezetting. Het enige dat echt jammer was voor de spanning de laatste week was het uitvallen van Roglic. Hij leek goed in vorm te komen en had het wellicht nog spannend kunnen maken. De rest is gewoon op waarde geklopt, denk ik. Daar kan ik dan toch alleen maar respect voor hebben. Knappe prestatie!

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de WK-tactiek van de Belgen er nu uit gaat zien. WvA kopman en Remco knecht? Of starten met twee kopmannen en kijken hoe de koers loopt? Of Remco kopman en WvA knecht? Ik voorzien nog wel wat discussie. ;)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 11 sep 2022 11:11

SiO2 schreef: 11 sep 2022 11:08
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de WK-tactiek van de Belgen er nu uit gaat zien. WvA kopman en Remco knecht? Of starten met twee kopmannen en kijken hoe de koers loopt? Of Remco kopman en WvA knecht? Ik voorzien nog wel wat discussie. ;)
Allebei kopman, is al lang bepaald.
Ik ben vooral benieuwd of Remco de focus en vorm nog 2 weken kan rekken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 11 sep 2022 12:12

Remco vooruitsturen zeker als er een deftige groep weg raakt, of zelf een ontsnapping organiseren.
Indien het niet lukt, de sprint met WVA.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 sep 2022 12:16

gede schreef: 11 sep 2022 10:33
Bospaadje schreef: 11 sep 2022 10:01 Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk
Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.

Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
Gede moet eens ophouden om ons hollanders te noemen anders gaan we jullie( de Belgen) Walen noemen! 8-) :x (nee geen Vlamingen!) :D

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 sep 2022 12:24

Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 11 sep 2022 12:32

gede schreef: 11 sep 2022 10:33
Bospaadje schreef: 11 sep 2022 10:01 Wout is in alles veel meer prof EN snapt spelletjes beter. Als hij erbij had gezet, leuke prestatie, jammer dat de concurrentie geblesseerd/uitvorm/andere doelen had; was de kans groot dat zijne majesteit niet eilde knechten op wk


Ga jij bepalen wie de beste prof is? Wat een lachertjes hier. Om het met de woorden van jullie Maarten Van Rossem te zeggen: dan ben je waarschijnlijk zelf een lul-de-behanger.

Hij wint heel dik de Vuelta. We hebben een nieuwe topper. Laat een stel hollanders maar lekker jaloers zijn. Gisteren hoorde ik De Cauwer: Ik heb ook wel heel veel over me heen gekregen. Veel uit Nederlandse hoek. Ik begrijp dat België-Nederlandgedoe niet. Ik dacht: 'Tiens, hier zeggen ze op het forum dat ik spoken zie als ik het daarover heb.
L0l de beganger, joh, pak je nivea crème-pje en trek je lekker terug met je adoratie voor je vriendje. Blijkbaar tast de adoratie je manieren aan. Heeft je voorbeeld en zijn manager ook sekectief last van

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 11 sep 2022 12:35

Was Evenepoel werkelijk zo goed? Of, presteerden zijn concurrenten ondermaats? Om hier een antwoord op te kunnen geven, kan je namen noemen, scoreborden uit het verleden erbij halen, etc. Maar je kan een objectieve meetlat hanteren om de prestaties bergop te vergelijken met een virtuele renner die de menselijke limiet verbeeldt; dwz FTP van 6,4w/kg en vermogenscurve volgens Riegel.

Gedurende deze Vuelta zat Evenepoel bergop gemiddeld rond de 95% van deze virtuele renner. Kruijswijk deed dat in 2019 toen hij derde werd in de Tour ook. Bernal, Roglic, Vingegaard en Pogacar zitten enkele procentjes hoger.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 sep 2022 12:36

Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Ik vermoed het laatste. Bij mij zit hij al een paar dagen (als eerste en enige op dit forum) onder de 'negeer'-knop.

Hollanders zijn mensen uit Noord- en Zuid-Holland en de rest van Nederland vindt het niet altijd leuk om Hollander genoemd te worden, want dat zijn ze niet. Het zijn Nederlanders, of anders Friezen, Groningers, Brabanders, Limburgers, Zeeuwen etc.

Wat Evenepoel betreft: De focus zal nu dan wel snel op het WK moeten, is al over 2 weken. Niet te veel drankjes en feestjes de komende dagen en inderdaad afwachten of de vorm nog even op peil blijft.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 11 sep 2022 13:30

Jans schreef: 11 sep 2022 12:24 Gelukkig leest Gede niet wat er geschreven wordt. Ik heb het een aantal bladzijden al proberen uit te leggen. Of hij leest het niet, wat hij zelf ontkent, of hij skipt wat hem niet uitkomt.
Verklaar u nader. Ik lees elke letter.

Plaats reactie