Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

hayes

hayes 09 sep 2022 14:50

Met alle plezier
Gede, stop ermee :mrgreen:

Meen het wel. Heel België was blij toen Dumoulin de Giro won.
En bijna iedereen apprecieert Matthieu, al zijn in dit geval wel meer fanboys actief.
Maar mijns inziens hebben dergelijke mannen weinig affiniteit met de sport, maar ze pikken er gewoon een steengoeie renner uit. n dan kan je veel juichen natuurlijk.

Zo was ik vroeger echt fan van Jurgen Vandenbroecke. Maar z'n 'moeilijk' relatie met de pers heeft er voor gezorgd dat die in België niet echt populair was. Heeft wel een 3e en 4e plek in de Tour op z'n naam staan, ook al was hij niet het supertalent. Dit terzijde.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2022 14:52

In dit regelement is een band lek op het moment dat "a rider suffered a puncture". Dat wil dus zeggen op het moment dat je er last van hebt. Aangezien Remco niet meer vooraan zat, had hij er voor het 3km punt duidelijk last van. De regels zijn dus verkeerd geïnterpreteerd door de jury.

De jury heeft volgens de regels dan wel weer het recht om de regels verkeerd te interpreteren. Het is dus zo krom als een banaan maar er is geen speld tussen te krijgen.

Dan kun je er ook eeuwig over door blijven discussiëren maar soms kun je je energie beter in iets anders steken dan je vermeende gelijk.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 09 sep 2022 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 14:54

Mark67 schreef: 09 sep 2022 14:45
fiedoo schreef: 09 sep 2022 14:34 Natuurlijk want daar stopt hij om van fiets te wisselen. Geef dan toch eens toe dat je goed fout zat. Mensen zijn misselijk hoor, (of iets in die aard) 😀
Ok, in een paar stappen:
1. Op tv is te zien dat Remco bij het Assistelgebiuw, op ongeveer 2500 meter van de finish, van fiets wisselt. Tot dat moment zit hij op een fiets met kaderplaatje
2 Na de wissel zit Remco op een fiets zonder kaderplaatje. Dit is te zien op de tv stream en op de foto’s na de finish
3. Op de foto van Tim de Waele rijd Remco op een fiets met kader plaatje.

Dus volgens mij moet die foto dan gemaakt zijn VOOR de fietswissel op 2500 meter van de finish. Het gebouw dat je op de achtergrond ziet op de foto KAN dus niet het gebouw zijn vlak NA het 2500 meter punt, het gebouw moet juist voor dat punt staan. En de grap is dus, dat dat gebouw zeker niet tussen de 3km en de 2.5km voor de finish staat, want dat heb ik Street View gecheckt.

Dus OF Tim de Waele zit de boel te bedonderen met zijn foto, OF Remco gaf zijn mechanische pech al aan voor de 3km grens.
Mark, obv de toeschouwers alleen al kun je zien dat die foto gemaakt is op het punt of net er voor van de fietswissel. Dat liegt toch niet maar daarvoor moet je wel ettelijke keren de beelden checken. Dus geloof me nu maar dan bespaar je je veel moeite. Een foto wordt genomen met lenzen en die geven ruimtelijk en qua afstand soms n vertekend beeld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 14:56

hayes schreef: 09 sep 2022 14:50 Met alle plezier
Gede, stop ermee :mrgreen:

Meen het wel. Heel België was blij toen Dumoulin de Giro won.
En bijna iedereen apprecieert Matthieu, al zijn in dit geval wel meer fanboys actief.
Maar mijns inziens hebben dergelijke mannen weinig affiniteit met de sport, maar ze pikken er gewoon een steengoeie renner uit. n dan kan je veel juichen natuurlijk.

Zo was ik vroeger echt fan van Jurgen Vandenbroecke. Maar z'n 'moeilijk' relatie met de pers heeft er voor gezorgd dat die in België niet echt populair was. Heeft wel een 3e en 4e plek in de Tour op z'n naam staan, ook al was hij niet het supertalent. Dit terzijde.
Je mag aan SiO2 zeggen dat ik zelf over mijn eigen inhoud ga. Als hij me negeert, moet hij ook niet via via boodschappen sturen; Hoeveel infantieler kan het nog worden??

Ik was wel een bescheiden liefhebber van JVDB. Hij was een harde werker pur sang. Eentje die van zichzelf wist dat hij qua talent niet tot de wereldtop behoorde en wist dat hij maanden alleen op een berg moest gaan zitten om goed te zijn. Maar hij heeft zonder twijfel een wat ondermaats IQ en ook qua sociale omgang wist hij zich niet altijd een goede houding aan te meten. Maar ik vind wel dat een renner (vooral) moet beoordeeld worden op zijn 'leven' op de 2 wielen, niet het leven ernaast.

Ik weet dat men in België ook wel eens negatief doet over 'hollander' MVdP. Ook daar ga ik erg tegenin. Veel van die negatieve gevoelens wordt gebaseerd op afkeer t.o.v. zijn vader en ik wil dat volledig losgekoppeld zien. Die jongen is een absolute zege voor de populariteit van veldrijden én eendagswedstrijden op de weg. Een absoluut zeldzaam talent.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 09 sep 2022 14:56

hayes schreef: 09 sep 2022 14:50 Met alle plezier
Gede, stop ermee :mrgreen:

Meen het wel. Heel België was blij toen Dumoulin de Giro won.
En bijna iedereen apprecieert Matthieu, al zijn in dit geval wel meer fanboys actief.
Maar mijns inziens hebben dergelijke mannen weinig affiniteit met de sport, maar ze pikken er gewoon een steengoeie renner uit. n dan kan je veel juichen natuurlijk.

Zo was ik vroeger echt fan van Jurgen Vandenbroecke. Maar z'n 'moeilijk' relatie met de pers heeft er voor gezorgd dat die in België niet echt populair was. Heeft wel een 3e en 4e plek in de Tour op z'n naam staan, ook al was hij niet het supertalent. Dit terzijde.
Wij zijn het hier wel over eens, geloof ik. :mrgreen:

Supporteren voor bepaalde renners staat bij mij echt los van nationaliteit. Zo ben ik altijd groot fan geweest van Tom Boonen, en nu van Wout van Aert. Met een renner als Niki Terpstra heb ik dan weer een stuk minder, en hetzelfde geldt nu eenmaal voor Evenepoel. Maar hij rijdt deze Vuelta ijzersterk en wint waarschijnlijk als 22-jarige een grote ronde, wat een grote prestatie is.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 14:59

Ernie C. schreef: 09 sep 2022 14:52 In dit regelement is een band lek op het moment dat "a rider suffered a puncture". Dat wil dus zeggen op het moment dat je er last van hebt. Aangezien Remco niet meer vooraan zat, had hij er voor het 3km punt duidelijk last van. De regels zijn dus verkeerd geïnterpreteerd door de jury.

De jury heeft volgens de regels dan wel weer het recht om de regels verkeerd te interpreteren. Het is dus zo krom als een banaan maar er is geen speld tussen te krijgen.

Dan kun je er ook eeuwig over door blijven discussiëren maar soms kun je je energie beter in iets anders steken dan je vermeende gelijk.
'Er last van hebben' is relatief en dat buig jij heel handig om volgens je eigen interpretatie en je vergeet dat er interpretaties zijn die evenwaardig zijn...

Dus, gaan we nog weken groen tafeltje spelen of nemen we aan dat dit op sportief vlak de beste oplossing was?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 15:00

Ernie C. schreef: 09 sep 2022 14:52 In dit regelement is een band lek op het moment dat "a rider suffered a puncture". Dat wil dus zeggen op het moment dat je er last van hebt. Aangezien Remco niet meer vooraan zat, had hij er voor het 3km punt duidelijk last van. De regels zijn dus verkeerd geïnterpreteerd door de jury.

De jury heeft volgens de regels dan wel weer het recht om de regels verkeerd te interpreteren. Het is dus zo krom als een banaan maar er is geen speld tussen te krijgen.

Dan kun je er ook eeuwig over door blijven discussiëren maar soms kun je je energie beter in iets anders steken dan je vermeende gelijk.
Okee daar kun je al iets mee doen met jouw visie. Maar wat is "last hebben"? Hoe weet je dat die aantal plaatsenverlies aan een leegloper" ( lek is onmogelijk voor de 3 km) te wijten zijn? Hoe verklaar je dan dat Remco aan het 2500m punt "slechts" 25 sec achterstand had , na 200m steile klim en een ontketende roglic. En dat kun je makkelijk checken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2022 15:11

Niet voorin zitten in deze etappe was last.

@Gede:
suffer
sŭf′ər
intransitive verb

To feel pain or distress; sustain injury or harm.

To have a specified shortcoming or
weakness.

To sustain a loss, setback, or decline in
effectiveness; become worse.
To appear at a disadvantage.

To experience, undergo, or feel (something painful, injurious, or unpleasant).

To undergo or be subjected to (a negative experience or development).
1 en 4 waren niet aan de orde. De rest lijkt mij duidelijk qua definitie.
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 sep 2022 15:33

Ernie C. schreef: 09 sep 2022 14:52 In dit regelement is een band lek op het moment dat "a rider suffered a puncture". Dat wil dus zeggen op het moment dat je er last van hebt. Aangezien Remco niet meer vooraan zat, had hij er voor het 3km punt duidelijk last van. De regels zijn dus verkeerd geïnterpreteerd door de jury.

De jury heeft volgens de regels dan wel weer het recht om de regels verkeerd te interpreteren. Het is dus zo krom als een banaan maar er is geen speld tussen te krijgen.

Dan kun je er ook eeuwig over door blijven discussiëren maar soms kun je je energie beter in iets anders steken dan je vermeende gelijk.
+1. Als de regels al niet zouden deugen is dat in ieder geval iets wat Evenepoel niet valt aan te rekenen. En hij heeft heel slim, al dan niet op aangeven van zijn ploegleider, gebruikt gemaakt van de mogelijkheden die de regels hem op dat moment boden om zijn verlies te beperken. Iets wat overigens iedereen zou doen in zo'n situatie.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 15:53

@senior: u beweert weer van alles maar onderbouwt niets, makkelijk zo. Ik heb nog altijd geen uitleg hoe Remco aan het 2500m punt slechts 25 sec achterstand op roglic kan hebben na 200m steile klim als hij al lek reed lang voor het 3 kmpunt. Waar het verschil daar al minimum 20 sec bedroeg tussen de kop en de staart van het peleton? Als ik daar nu eens n uitleg voor krijg zal ik eindelijk goed kunnen slapen. En tot kort voor de 3 km zat roglic ergens rond plek 30 nadat hij al eens risicovol vooraan werd gebracht en terug naar plek 30 gleed. Dus ergens normaal dat in het gewoel en bochtig parcours geen risico genomen werd door Remco. Roglic heeft zich risicovol naar voor gewerkt ( ook duidelijk te zien op de beelden). Remco zei zelf dat hij rond de dertigste ( misschien zal dat wat optimistisch zijn) plek reed toen hij in een bocht wat slipte ( bocht juist voor de 3 ,km =veronderstelling) wat zou verklaren dat hij tot zijn stop weinig tijd verloor. Een steile helling hard opfietsen met n leegloper is lek rijden, neem dat maar van mij aan.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 09 sep 2022 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 sep 2022 16:12

De beer is nog niet geschoten.
Maar hier alvast een voorproefje van hoe het zou kunnen zijn als je als wielerland erg lang hebt moeten wachten om nog eens een grote ronde te winnen.
In 2017 ging Maastricht helemaal uit de bol nadat Tom Dumoulin de Girowinst naar Nederland had gebracht.
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 09 sep 2022 16:26

De Giro heeft natuurlijk wel veel meer aanzien dan de Vuelta, zeker als je het vergelijkt met deze editie. Maar goed de Zuiderburen zullen God daardoor niet minder adoreren.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie