Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 sep 2022 14:26

fiedoo schreef: 09 sep 2022 13:55 Er zijn foto's op sociale media opgedoken waarbij duidelijk te zien is dat roglic blijft haken achter het stuur van wright of een tik op zijn shifter krijgt.
Dan had ik dat dus goed gezien. Erg jammer, maar niets aan te doen in zo'n sprint.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 16:16

fiedoo schreef: 09 sep 2022 13:55 Er zijn foto's op sociale media opgedoken waarbij duidelijk te zien is dat roglic blijft haken achter het stuur van wright of een tik op zijn shifter krijgt.
Ik ben wel benieuwd naar die beelden! Niet uit sensatiezucht maar omdat Roglic zelf op de site van Jumbo vandaag zegt dat er kwade opzet in het spel is.
Hij geeft Wright de schuld van zijn val en trekt het door naar algemene veiligheid in het wielrennen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 16:17

'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16205
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2022 16:17

Jumbo/Roglic aan het miepen over de val en de veiligheid in het peloton in het algemeen. Blijkbaar vinden ze het de schuld van Wright.
Misschien mag hij ook weleens de hand in eigen boezem steken. Hij kan er ook wel wat van qua gevaarlijke manoeuvres.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 09 sep 2022 16:45

Aan de andere kant: Roglic is niet iemand die snel met het vingertje wijst. Zelfs niet toen hij door Colbrelli uit de Tour werd gebeukt.
Over het algemeen is het: That's racing... We will see next time eh.....

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1067
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 sep 2022 16:59

Bij Jumbo zitten slimme mensen, die zeker goed nagedacht hebben over deze verklaring.

Hopelijk keert zich dat in de toekomst niet tegen de ploeg.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2022 17:08

galileo2 schreef: 09 sep 2022 16:59 Bij Jumbo zitten slimme mensen, die zeker goed nagedacht hebben over deze verklaring.

Hopelijk keert zich dat in de toekomst niet tegen de ploeg.
Beetje vreemd argument. Het is niet omdat er bij Jumbo slimme mensen zitten die goed hebben nagedacht over deze verklaring, dat hun statement getuigt van enige slimheid en nadenkendheid.

Ze hebben het over veiligheid naar aanleiding van de val van Roglic, en ook nog verwijzend naar Jakobsen vs. Groenewegen in Polen, maar naar mijn bescheiden mening (en ik ben niet al te slim en heb er niet al te lang over nagedacht), zijn beide voorbeelden zeer ongelukkig (want ze pleiten allebei tegen JV), en zal dit statement ofwel verwijderd worden van hun site (nadat het als een boomerang in hun gezicht terugkeert), of zal het ergens in de toekomst zich onvermijdelijk nog tegen hen keren (zoals je ook al oppert).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 17:10

Aan de foto's te zien zou ik eerder de schuld bij roglic leggen maar n foto is n momentopname natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 sep 2022 17:13

Enzzo schreef: 09 sep 2022 16:17 Zie hier voor het verhaal:

https://www.teamjumbovisma.nl/longread/ ... ere-koers/
Interessant. Dacht ook dat Roglic achter Wright in het groepje gekomen was & zo ten val was gekomen. Hij heeft duidelijk een andere mening.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2022 17:19

Roglic zijn mening is gewoon gelogen.
Ik hoop dat ze bij Jumbo zo slim zijn om alles in te trekken en excuses aan te bieden aan Fred Wright, die er door Roglic bijna ook bij lag.

https://www.youtube.com/shorts/78XS9JsW4Xw
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 09 sep 2022 17:23

Waarom zou Roglic daar keihard om liegen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2022 17:28

edwin01 schreef: 09 sep 2022 17:23 Waarom zou Roglic daar keihard om liegen?
Roglic zegt:
"De waarheid is dat de val niet werd veroorzaakt door een slechte weg of door een gebrekkige veiligheid, maar door het gedrag van een renner. Ik heb geen ogen in mijn rug, anders had ik me breed gemaakt. Wright kwam van achter en reed het stuur uit mijn handen voordat ik het wist.”

1. Roglic wijkt van zijn lijn af en moet dus kijken waar hij naartoe rijdt.
2. Wright reed langs de hekkens. Die kon nergens naartoe.
3. Het eerste contact is Roglic al met zijn stuur achter Wright zijn arm.

Bijgevolg: Roglic probeert in te schuiven waar er geen plaats is, duwt daarbij bijna een andere renner in de hekkens, gaat door zijn eigen maneuver onderuit en probeert dan nog de schuld in de schoenen van die andere renner te schuiven.

Als Roglic het heeft over 'de waarheid is dat de val veroorzaakt werd door het gedrag van een renner', dan liegt hij alleen niet als hij het over zichzelf heeft, maar dat vermoed ik niet... :roll: .
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie