Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 sep 2022 09:08

Ik heb bij Mas altijd het idee dat hij niet mag van het team. Alles draait om Valverde.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1067
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 sep 2022 09:21

patrickvb schreef: 09 sep 2022 08:59 In VLV gisteren mooi stukje met Remco's eerste (wielren)trainer: Fred Van der Vennet.
Fred was een talent op de marathon.
Ja, maar waarom moesten die tranen uitgelokt worden door de reporter?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 09:34

galileo2 schreef: 09 sep 2022 09:21
patrickvb schreef: 09 sep 2022 08:59 In VLV gisteren mooi stukje met Remco's eerste (wielren)trainer: Fred Van der Vennet.
Fred was een talent op de marathon.
Ja, maar waarom moesten die tranen uitgelokt worden door de reporter?
Omdat emotie bij het leven hoort. Is er iets mis mee misschien?

i-mac

i-mac 09 sep 2022 09:58

Oud winnaar van de Giro, Johan De Muynck geeft zijn ongezouten mening over Remco. Ik weet zeker dat sommigen het grondig eens zullen zijn met hem. Johan De Muynck is de laatste Belgische renner de een grote ronde won, intussen al 44 jaar geleden. Ik heb de man ooit eens ontmoet op een terras in het mooie Meetjesland, en die tussenstop duurde veel langer dan we hadden gedacht. Hele sypathieke man.



https://www.hln.be/vuelta/interview-joh ... ~a0260b77/

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 09 sep 2022 10:02

44 jaar en dat voor wellicht de grootste wielernatie ter wereld (die in het klassieke werk natuurlijk al wel jarenlang absolute wereldtoppers aflevert), dan is het ergens ook wel te begrijpen waar de Remco-hype door komt. Ik kan het artikel niet lezen (alleen voor abonees), maar op basis van de inleiding heb ik al wel een idee van de strekking... :D ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 sep 2022 10:41

Ik denk best een reeel artikel.
Hij is nog jong, het is aan hem de juiste dingen eruit te pakken.

Ik vind het ook wel altijd vermakkelijk, iemand die de motor de schuld geeft, heerlijke tv toch!
Je zou het hem nu moeten vragen, zou ie dan nog hetzelfde zeggen.

In de F1 hoor je ze ook vaak en als ze dan achteraf de beelden zien wordt het verhaal ook anders

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 12:20

Mark67 schreef: 09 sep 2022 07:15
fiedoo schreef: 08 sep 2022 12:27
Mark67 schreef: 08 sep 2022 10:58 @gede ga je nog even laten weten waar voor jouw het bewijs ligt dat Remco ergens in de laatste 3 kilometer met de hand omhoog in de groep van renners zat die uiteindelijk op 8 seconden zijn gefinished?

Zolang ik dat bewijs niet zie, en wel met sterke aanwijzingen kom (de foto van Tim de Waele) dat Remco NIET in die groep zat, ben ik niet overtuigd van jouw gelijk.

Ik wacht af (voel je niet verplicht hoor, maar als je zo sterk van mening bent dat je gelijk hebt, mag je dat best wel met steekhoudend bewijs ondersteunen vind ik, en daarmee bedoel ik niet de late beslissing van de jury).
Je kunt echt n stukje doorbomen hoor. Bewijs jij eerst eens waar die foto juist genomen werd en een foto van het, volgens jou, peleton in stukken op dat ogenblik met duidelijk Remco en die nr 224 en liefst ook nog roglic zichtbaar. Ik wacht 🥱
Op de Tim De Waele foto zie je duidelijk op de achtergrond een gebouw met een soort grijze blokken. aangezien het precies te bepalen is waar Remco stilstond:
https://www.google.com/maps/@37.3803405 ... 384!8i8192

is het vrij eenvoudig met streetview even terug te 'lopen' en te constateren dat in de 500 meter voor dat punt waar hij stilstond, niet een dergelijk gebouw staat. Dus Tim de Waele heeft ontegenzeggelijk deze foto niet in de laatste 3 km gemaakt.

Deze hele discussie maakt duidelijk dat de regels te veel ruimte voor interpretatie laten (wat is de definitie van pech, op welk moment moet de moment opname genomen worden (qua afstand tot de finish, en tot bepaling van je groepsgenoten), wat als de groep waar je tijdens je pech in zit, later, maar nog voor de finish toch weer in kleinere stukken uit een valt... Allemaal vragen die we elke keer weer kunnen stellen, en zullen stellen als het om een zeer kansrijke renner gaat.

Voor de renners die rond plaats 100 eindigen, maakt niemand zich druk, dat is duidelijk.

Ik zal de discussie hier staken, tenzij iemand constructief met mij op zoek wil naar de locatie van de foto van Tim.
omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk: het gebouw op de foto is 100 m voorbij het assisttelgebouw, niet er voor. Aan de hand van de toeschouwers op de foto heb ik gecheckt op de tv-beelden waar die zich bevinden en dat is aan het assisttelgebouw. Stop dus uw fantasietjes aub.
Bijkomend is dat Remco zich vlak voor het assisttelgebouw bevond op 25 sec van Roglic bij de eerste beelden van de pech van remco, nota bene na 200m klimmen.
De jury heeft dud de enige juiste beslissing genomen en remco vertelt de volledige waarheid.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7959
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 12:28

fiedoo schreef: 09 sep 2022 12:20
Mark67 schreef: 09 sep 2022 07:15
fiedoo schreef: 08 sep 2022 12:27

Je kunt echt n stukje doorbomen hoor. Bewijs jij eerst eens waar die foto juist genomen werd en een foto van het, volgens jou, peleton in stukken op dat ogenblik met duidelijk Remco en die nr 224 en liefst ook nog roglic zichtbaar. Ik wacht 🥱
Op de Tim De Waele foto zie je duidelijk op de achtergrond een gebouw met een soort grijze blokken. aangezien het precies te bepalen is waar Remco stilstond:
https://www.google.com/maps/@37.3803405 ... 384!8i8192

is het vrij eenvoudig met streetview even terug te 'lopen' en te constateren dat in de 500 meter voor dat punt waar hij stilstond, niet een dergelijk gebouw staat. Dus Tim de Waele heeft ontegenzeggelijk deze foto niet in de laatste 3 km gemaakt.

Deze hele discussie maakt duidelijk dat de regels te veel ruimte voor interpretatie laten (wat is de definitie van pech, op welk moment moet de moment opname genomen worden (qua afstand tot de finish, en tot bepaling van je groepsgenoten), wat als de groep waar je tijdens je pech in zit, later, maar nog voor de finish toch weer in kleinere stukken uit een valt... Allemaal vragen die we elke keer weer kunnen stellen, en zullen stellen als het om een zeer kansrijke renner gaat.

Voor de renners die rond plaats 100 eindigen, maakt niemand zich druk, dat is duidelijk.

Ik zal de discussie hier staken, tenzij iemand constructief met mij op zoek wil naar de locatie van de foto van Tim.
omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk: het gebouw op de foto is 100 m voorbij het assisttelgebouw, niet er voor. Aan de hand van de toeschouwers op de foto heb ik gecheckt op de tv-beelden waar die zich bevinden en dat is aan het assisttelgebouw. Stop dus uw fantasietjes aub.
Bijkomend is dat Remco zich vlak voor het assisttelgebouw bevond op 25 sec van Roglic bij de eerste beelden van de pech van remco, nota bene na 200m klimmen.
De jury heeft dud de enige juiste beslissing genomen en remco vertelt de volledige waarheid.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 09 sep 2022 12:58

Wat een gezever. En dat gaat maar door. De pech van Evenepoel. Waar begon die? Is de Belgische definitie van pech "als de renner ostentatief zijn arm omhoog steekt en als hij totaal geen aanstalten meer maakt om de trappers rond te draaien?" Of ... is pech het moment dat er een lek ontstaat en dat het niet waar te nemen is dat dit voor of na de 3km-regel optrad. Juist omdat Evenepoel zo ijzig kalm bleef en zo 100% zeker van "zijn" zaak was, én zijn eigen woordkeus na afloop zet alles in een verdacht daglicht. Mijn mening, en hier moet je het meedoen.

PS. Geen enkele foto kan ook maar enig bewijs geven, als er sprake was van een leegloper. Dat Evenepoel niet op zijn velg reed was zelfs voor een slechtziende waarneembaar.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 13:04

Klein_Verzet schreef: 09 sep 2022 12:58 Wat een gezever. En dat gaat maar door. De pech van Evenepoel. Waar begon die? Is de Belgische definitie van pech "als de renner ostentatief zijn arm omhoog steekt en als hij totaal geen aanstalten meer maakt om de trappers rond te draaien?" Of ... is pech het moment dat er een lek ontstaat en dat het niet waar te nemen is dat dit voor of na de 3km-regel optrad. Juist omdat Evenepoel zo ijzig kalm bleef en zo 100% zeker van "zijn" zaak was, én zijn eigen woordkeus na afloop zet alles in een verdacht daglicht. Mijn mening, en hier moet je het meedoen.

PS. Geen enkele foto kan ook maar enig bewijs geven, als er sprake was van een leegloper. Dat Evenepoel niet op zijn velg reed was zelfs voor een slechtziende waarneembaar.
Hier ben je weer. Bent u zo erg in zichzelf gekeerd? Waar haal je de belachelijke definitie vandaan dat een band pas 'een lekke band' is wanneer je op de velg zit? Dit is 'by far' het meest ridicule dat ik deze week al hoorde.

Laat het los man. De UCI heeft de enige juiste beslissing genomen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 sep 2022 13:07

De definitie van pech is door de uci gedefinieerd en volgens de aanwezige commissaris is daaraan voldaan (je kan het rapport nalezen), de rest speelt zich alleen af in hoofden van klavierridders.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 09 sep 2022 13:14

Na gisteren nog eens Mas te kloppen, zou ik durven stellen dat die Vuelta wel binnen is! Grootste gevaar schuilt volgens mij in soortgelijke scenario's als hoe Jay Vine is uitgestapt.

Plaats reactie