Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 sep 2022 19:45

SiO2 schreef: 08 sep 2022 19:32 Is dit een Remco Evenepoel-fantopic of een topic waarin allerlei koersgerelateerde zaken rondom Remco Evenepoel kunben worden besproken, zowel positief als negatief? Voor sommigen duidelijk het eerste, dat afdwingende op een bezeten en agressieve manier, voor mezelf het tweede.
Lees er je eigen posts in dit topic even op na.
Je hebt de fanboys, de neutrale koersliefhebber en de negatievelingen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 08 sep 2022 19:59

Wat mij betreft, zijn alle meningen hier op zijn plaats. Maar valse beschuldigingen, kritiek omwille van de ploeg waar een renner voor fietst, of voor het karakter van een renner zie ik liever niet. Want het zorgt ervoor dat de sfeer op dit deel van het forum grimmig wordt. Tegenwoordig zijn vele sociale media dé bron bij uitstek voor mensen die hun gal willen spuwen. En in veel gevallen omdat ze het voor iets of iemand niet hebben. Met andere woorden, geen respect hebben. En neen, niet iedereen is zo. Maar je kan er niet omheen dat er ook hier leden zijn die geen limiet kennen. En op den duur krijg je een nietes/welles discussie. Eigenlijk zouden moderatoren misschien iets sneller moeten ingrijpen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 sep 2022 22:14

Mooi gezegd IMAC! :like:

En vooral dat laatste zou een verschil maken in hoe sommige discussies hier ontsporen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 sep 2022 22:23

i-mac schreef: 08 sep 2022 19:59 Wat mij betreft, zijn alle meningen hier op zijn plaats. Maar valse beschuldigingen, kritiek omwille van de ploeg waar een renner voor fietst, of voor het karakter van een renner zie ik liever niet. Want het zorgt ervoor dat de sfeer op dit deel van het forum grimmig wordt. Tegenwoordig zijn vele sociale media dé bron bij uitstek voor mensen die hun gal willen spuwen. En in veel gevallen omdat ze het voor iets of iemand niet hebben. Met andere woorden, geen respect hebben. En neen, niet iedereen is zo. Maar je kan er niet omheen dat er ook hier leden zijn die geen limiet kennen. En op den duur krijg je een nietes/welles discussie. Eigenlijk zouden moderatoren misschien iets sneller moeten ingrijpen.
+1
boenk erop!

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 09 sep 2022 07:15

fiedoo schreef: 08 sep 2022 12:27
Mark67 schreef: 08 sep 2022 10:58 @gede ga je nog even laten weten waar voor jouw het bewijs ligt dat Remco ergens in de laatste 3 kilometer met de hand omhoog in de groep van renners zat die uiteindelijk op 8 seconden zijn gefinished?

Zolang ik dat bewijs niet zie, en wel met sterke aanwijzingen kom (de foto van Tim de Waele) dat Remco NIET in die groep zat, ben ik niet overtuigd van jouw gelijk.

Ik wacht af (voel je niet verplicht hoor, maar als je zo sterk van mening bent dat je gelijk hebt, mag je dat best wel met steekhoudend bewijs ondersteunen vind ik, en daarmee bedoel ik niet de late beslissing van de jury).
Je kunt echt n stukje doorbomen hoor. Bewijs jij eerst eens waar die foto juist genomen werd en een foto van het, volgens jou, peleton in stukken op dat ogenblik met duidelijk Remco en die nr 224 en liefst ook nog roglic zichtbaar. Ik wacht 🥱
Op de Tim De Waele foto zie je duidelijk op de achtergrond een gebouw met een soort grijze blokken. aangezien het precies te bepalen is waar Remco stilstond:
https://www.google.com/maps/@37.3803405 ... 384!8i8192

is het vrij eenvoudig met streetview even terug te 'lopen' en te constateren dat in de 500 meter voor dat punt waar hij stilstond, niet een dergelijk gebouw staat. Dus Tim de Waele heeft ontegenzeggelijk deze foto niet in de laatste 3 km gemaakt.

Deze hele discussie maakt duidelijk dat de regels te veel ruimte voor interpretatie laten (wat is de definitie van pech, op welk moment moet de moment opname genomen worden (qua afstand tot de finish, en tot bepaling van je groepsgenoten), wat als de groep waar je tijdens je pech in zit, later, maar nog voor de finish toch weer in kleinere stukken uit een valt... Allemaal vragen die we elke keer weer kunnen stellen, en zullen stellen als het om een zeer kansrijke renner gaat.

Voor de renners die rond plaats 100 eindigen, maakt niemand zich druk, dat is duidelijk.

Ik zal de discussie hier staken, tenzij iemand constructief met mij op zoek wil naar de locatie van de foto van Tim.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 sep 2022 07:51

Enzzo schreef: 08 sep 2022 19:16 Eigenlijk wel bijzonder hoe sommigen hier van koersliehebber veranderen in koersvergallers.
Zelfs zo’n nobele etappewinst zoals Evenepoel die vandaag ten toon spreidt wordt negatief gezien.
Haalt voor mij trouwens niets af van de glans van zijn overwinning vandaag hoor. Heb alleen wel medelijden met de mensen die alles alleen maar negatief moeten blijven zien omdat ze dat nu eenmaal willen.

Prachtige overwinning van een jonge snaak die in zijn leven al meer sociale progressie heeft laten zien dan ikzelf toen ik bijna dubbel zijn leeftijd was.
Hij groeit, zowel mentaal, sociaal als sportief. Dit wordt een grote hoor!
Mooi.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 sep 2022 07:59

Mark67 schreef: 09 sep 2022 07:15

Ik zal de discussie hier staken, tenzij iemand constructief met mij op zoek wil naar de locatie van de foto van Tim.
Er is helemaal geen discussie, de uci heeft op basis van de vaststellingen van de aanwezige koerscommissaris beslist dat het om een erkend incident gaat en past daarom het reglement van de laatste 3km toe.
De onduidelijkheid en interpretatieproblemen spelen zich derhalve enkel af in het hoofd van diegenen die moeite hebben met het accepteren van de werkelijkheid.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 08:14

het gebouw van assistel bevindt zich op ongeveer 2500 m voor de finish, op een punt waar de helling al een 200m bezig is en 500m na het 3 kmpunt ( spandoek) waar de groep nog volledig was.
De eerste opname van remco op een bepaald punt waar hij reeds stapvoets rijdt gebeurt op 25 sec voor de tweede opname.
Voor 99% zekerheid zat Remco in het peleton aan het 3 kmpunt, hij steekt wschlk onmiddellijk zijn arm op na het passeren van dat punt en krijgt de tijd van de groep waar hij op dat ogenblik reedt of van de grootste groep die aankomt, dat weet ik niet juist.
Veel discussie behoeft dat toch niet?
En die foto met nr 224, op 30 sec dat remco stapvoets voortbolt kunnen er veel renners in zijn buurt nog voorbij rijden, dus wat zegt zo een foto eigenlijk? Niks toch?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 sep 2022 08:29

Die flash interviews na de aankomst zijn gewoon heerlijk.
Eindelijk eens een winnaar de er zich niet vanaf maakt met 3 voorgekauwde zinnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 sep 2022 08:57

i-mac schreef: 08 sep 2022 19:59 Wat mij betreft, zijn alle meningen hier op zijn plaats. Maar valse beschuldigingen, kritiek omwille van de ploeg waar een renner voor fietst, of voor het karakter van een renner zie ik liever niet. Want het zorgt ervoor dat de sfeer op dit deel van het forum grimmig wordt. Tegenwoordig zijn vele sociale media dé bron bij uitstek voor mensen die hun gal willen spuwen. En in veel gevallen omdat ze het voor iets of iemand niet hebben. Met andere woorden, geen respect hebben. En neen, niet iedereen is zo. Maar je kan er niet omheen dat er ook hier leden zijn die geen limiet kennen. En op den duur krijg je een nietes/welles discussie. Eigenlijk zouden moderatoren misschien iets sneller moeten ingrijpen.
helemaal mee eens :like:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 09 sep 2022 08:59

In VLV gisteren mooi stukje met Remco's eerste (wielren)trainer: Fred Van der Vennet.
Fred was een talent op de marathon.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 sep 2022 09:07

Ik zie Fred hier nog wel eens... topkerel, een slimme gast en hij kent Remco ook echt goed en blijft toch fan :) .

De lokatie waar gefilmd werd, daar verblijft Remco nog altijd wanneer hij in de Ardennen op trainingskamp komt.
Afbeelding

Plaats reactie