Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 sep 2022 00:39

Mark67 schreef: 07 sep 2022 22:49
gede schreef: 07 sep 2022 22:31
Mark67 schreef: 07 sep 2022 22:25

wat ik hierboven schreef: Remco mag door hebben gefietst met een afloper, tot hij de 3 km grens passeerde, maar op de foto is duidelijk te zien dat hij op DAT moment bij Gulgliemi zat, en die is op 2 minuut 37 gefinisht. Dus waarom is het volgens jou terecht dat Remco op slechts 8 seconden van Mads in de uitslag staat?
Ik herhaal: jij gaat gewoon even de tijd nemen van iemand die zich ogenschijnlijk gewoon liet uitzakken. Top man. Sportief!!!

Het is 200% aannemelijk dat hij in de groep van 30 man op 8" had gezeten. Het is 0,0 aannemelijk dat hij zonder lekke band in 3 km tijd op 2'37" zou gereden worden of dacht jij dat hij de laatste 3 km achteruit zou gaan afleggen???

Wat een zielig gedoe hier.
Het is bijna 100% aannemelijk dat Remco op het mioment van hand opsteken NIET in de groep zat, die uiteindelijk op 8 seconden is geeindigd. Ik heb al de foto gemeld waar je kunt zien met welke andere renner hij op dat moment samen fietst. Daarnaast heb ik je net uitgelegd dat het toch wel heel apart is dat Van Wilder en Devenijns, die op resp 1:43 en 2:57 eindigen , NIET met Remco zijn meegefietst, wat voor mij een sterke aanwijzing is dat die op dat moment (van handopsteken en pech melden) voor Remco fietsten.

Geef jij nou eens een bewijs dat Remco op het moment van hand opsteken WEL in de groep met renners zat, die op 8 seconden zijn gefinisht. Ik wil me zo graag laten overtuigen dat het terecht is dat Remco op 8 seconden is gezet, maar heb daar nog geen reden voor gezien, los van het feit dat de organisatie hem op 8 seconden heeft gezet.

Dat Remco zonder lekker band niet op 2;37 zou worden gereden geloof ik graag. Maar het reglement gaat niet uit van deze logica. Het reglement zegt dat als iemand mechanische pech krijgt in de laatste 3 km (in deze etappe), hij de tijd krijgt van de mensen die in de groep rijden WAAR HIJ OP DAT MOMENT OOK RIJDT.

Dat is het reglement.
Roglic trekt de boel uit elkaar op 2,7 kms, waarom zou het peleton toen al in stukken gelegen hebben terwijl er nog geen helling was?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 sep 2022 00:45

bakboord1 schreef: 07 sep 2022 22:15
ottorongo schreef: 07 sep 2022 15:58 hier zitten toch wel enkele zeurpieten op het forum die op elke slak zout leggen. Er zijn er zelfs die de lekke band van Rev in twijfel trekken. Op VLV is het duidelijk (close-ups) dat er sprake is van een lekke band, duidelijk te zien na het optillen en neerzetten van de fiets op het achterwiel. Stop met die kouwelijke noorderwind. Beelden bepalen hier; duidelijk einde discutie.
Enkele? Die lekke band is ook op Twitter punt van discussie waarbij door het anti kamp wordt gesteld dat dit puur was om geen grotere achterstand te krijgen.

En zo simpel als jij stelt werkt het hier niet. Je kunt niet zeggen. Ik heb het laatste woord, ik heb gelijk, einde discussie. Het zeggen kan wel maar dat heeft geen enkele zin want iedereen is vrij op dit forum om daarna toch jouw gelijk te willen betwisten. Het heeft er hier alle schijn van dat RE hier de regels in zijn voordeel heeft gebogen om een zeker verlies te beperken. En dat is hem dus gelukt.
Het reglement is door de jury toegepast volgens de hun gekende info en reglementen. Punt.
Maar blijkbaar beschikken sommigen hier over meer info dan de daartoe aangewezen personen ter plaatse.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 sep 2022 00:52

+1.Ik voel enkel antipathie uit die reacties (of is het jalousie,) Als men geregeld superlatieven gebruikt om de prestaties van bv. Bouke Mollema te waarderen is er een onevenwicht van de goodwil van de Rev-haters tov Nederlandse renners.

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 08 sep 2022 07:48

Pelep schreef: 07 sep 2022 23:14
Mark67 schreef: 07 sep 2022 22:49
Het is bijna 100% aannemelijk dat Remco op het mioment van hand opsteken NIET in de groep zat, die uiteindelijk op 8 seconden is geeindigd. Ik heb al de foto gemeld waar je kunt zien met welke andere renner hij op dat moment samen fietst.
Blablablablabla. "Het is bijna 100% aannemelijk" - je moet dat nu zelf eens herlezen :lol:

Je hebt een fotootje op het internet gevonden dat niks zegt over wanneer de foto is genomen, noch of die renner wel of niet de hele tijd naast Remco heeft gereden. Zelf in elkaar geflanst 'bewijs', internetridders. Doe een beetje moeite en vergelijk je foto eens met de videobeelden waarop hij z'n hand omhoog steekt. Of je kan ook solliciteren bij de UCI als je het beter weet.

Het enige wat telt is wat de andere profs ervan denken, dat zijn de enigen met recht van spreken. Voor al de rest hebben we een mooi gents woord: bleiters. Doorlullen is niks voor niks een hollands woord. Get over it.
De foto die ik heb gelinkt is gemaakt door Tim de Waele, een van de beste sportfotografen van Belgie, dus de kwalificatie 'fotootje' snap ik niet - deze foto is de weergave van de realiteit op een moment dat Remco in de finale zijn hand opgestoken heeft.

Kun je mij een link geven van de videobeelden waar je het over hebt? Zoals gezegd, ik laat me graag overtuigen met bewijs wanneer en waar (zowel afstand van de finish, als locatie binnen de diverse groepen wielrenners) Remco zijn hand opsteekt om zijn mechanische pech aan te geven, danwel zijn voet aan de grond zet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 sep 2022 07:48

REV gaat zijn 1e grote ronde winnen.

Niets dan respect daarvoor.

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 08 sep 2022 07:52

fiedoo schreef: 08 sep 2022 00:34
Mark67 schreef: 07 sep 2022 22:25
gede schreef: 07 sep 2022 22:21

Regels gebogen????

De teneur is hier nog altijd om te janken. Als je een leegloper voelt op 4 km en je weet dat tje de 3 km moet halen, dan rijdt je toch gewoon door zo lang je kan. Gaan we toch niet flauw over blijven doen he??
wat ik hierboven schreef: Remco mag door hebben gefietst met een afloper, tot hij de 3 km grens passeerde, maar op de foto is duidelijk te zien dat hij op DAT moment bij Gulgliemi zat, en die is op 2 minuut 37 gefinisht. Dus waarom is het volgens jou terecht dat Remco op slechts 8 seconden van Mads in de uitslag staat?
euh en die renner heeft zich nog te pletter gereden om zo dicht mogelijkbij de eersten te eindigen? En de jury is corrupt of onbekwaam, heeft geen correcte info en past de reglementen fout toe zeker?
de regel is toch dat een renner die binnen de laatste 3 km pech krijgt, of valt, dezelfde finish tijd krijgt als de renner(s) waarmee hij op dat moment samenfietst in een groep? Met wie reed Remco samen toen hij die pech kreeg? Simpele vraag, en ik heb een foto gelinkt waar je ziet dat hij met nummer 224 samenrijdt op dat moment. Waar baseer jij op dat hij samenreed op dat moment met renners die uiteindelijk op 8 seconden finishten? Heb jij beelden gezien waarop hij op het moment van handopsteken, of het moment van voet aan de grond, in de laatste 3 km, met zulke renners samenreed?

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 08 sep 2022 07:55

fiedoo schreef: 08 sep 2022 00:39
Mark67 schreef: 07 sep 2022 22:49
gede schreef: 07 sep 2022 22:31

Ik herhaal: jij gaat gewoon even de tijd nemen van iemand die zich ogenschijnlijk gewoon liet uitzakken. Top man. Sportief!!!

Het is 200% aannemelijk dat hij in de groep van 30 man op 8" had gezeten. Het is 0,0 aannemelijk dat hij zonder lekke band in 3 km tijd op 2'37" zou gereden worden of dacht jij dat hij de laatste 3 km achteruit zou gaan afleggen???

Wat een zielig gedoe hier.
Het is bijna 100% aannemelijk dat Remco op het mioment van hand opsteken NIET in de groep zat, die uiteindelijk op 8 seconden is geeindigd. Ik heb al de foto gemeld waar je kunt zien met welke andere renner hij op dat moment samen fietst. Daarnaast heb ik je net uitgelegd dat het toch wel heel apart is dat Van Wilder en Devenijns, die op resp 1:43 en 2:57 eindigen , NIET met Remco zijn meegefietst, wat voor mij een sterke aanwijzing is dat die op dat moment (van handopsteken en pech melden) voor Remco fietsten.

Geef jij nou eens een bewijs dat Remco op het moment van hand opsteken WEL in de groep met renners zat, die op 8 seconden zijn gefinisht. Ik wil me zo graag laten overtuigen dat het terecht is dat Remco op 8 seconden is gezet, maar heb daar nog geen reden voor gezien, los van het feit dat de organisatie hem op 8 seconden heeft gezet.

Dat Remco zonder lekker band niet op 2;37 zou worden gereden geloof ik graag. Maar het reglement gaat niet uit van deze logica. Het reglement zegt dat als iemand mechanische pech krijgt in de laatste 3 km (in deze etappe), hij de tijd krijgt van de mensen die in de groep rijden WAAR HIJ OP DAT MOMENT OOK RIJDT.

Dat is het reglement.
Roglic trekt de boel uit elkaar op 2,7 kms, waarom zou het peleton toen al in stukken gelegen hebben terwijl er nog geen helling was?
Als het peleton toen nog niet in stukken lag, waarom zien we dan alleen renner 224 naast Remco op de fotodie zijn hand opsteekt, en niet een heel peleton dat in razende vaart en zeer compact op die laatste helling afrijd?

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 08 sep 2022 07:56

fiedoo schreef: 08 sep 2022 00:45
bakboord1 schreef: 07 sep 2022 22:15
ottorongo schreef: 07 sep 2022 15:58 hier zitten toch wel enkele zeurpieten op het forum die op elke slak zout leggen. Er zijn er zelfs die de lekke band van Rev in twijfel trekken. Op VLV is het duidelijk (close-ups) dat er sprake is van een lekke band, duidelijk te zien na het optillen en neerzetten van de fiets op het achterwiel. Stop met die kouwelijke noorderwind. Beelden bepalen hier; duidelijk einde discutie.
Enkele? Die lekke band is ook op Twitter punt van discussie waarbij door het anti kamp wordt gesteld dat dit puur was om geen grotere achterstand te krijgen.

En zo simpel als jij stelt werkt het hier niet. Je kunt niet zeggen. Ik heb het laatste woord, ik heb gelijk, einde discussie. Het zeggen kan wel maar dat heeft geen enkele zin want iedereen is vrij op dit forum om daarna toch jouw gelijk te willen betwisten. Het heeft er hier alle schijn van dat RE hier de regels in zijn voordeel heeft gebogen om een zeker verlies te beperken. En dat is hem dus gelukt.
Het reglement is door de jury toegepast volgens de hun gekende info en reglementen. Punt.
Maar blijkbaar beschikken sommigen hier over meer info dan de daartoe aangewezen personen ter plaatse.
Klopt 100%. En zoals vaker met jurysporten, maar ook bij sporten met een scheidsrechter (denk aan de hand van God, bij Maradonna), is er bij sommige mensen twijfel, en gaan ze kijken in hoeverre ze de beslissing van een jury kunnen volgen. Dat doe ik dus ook.

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 08 sep 2022 07:57

havana schreef: 08 sep 2022 07:48 REV gaat zijn 1e grote ronde winnen.

Niets dan respect daarvoor.
100% mee eens!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 sep 2022 08:11

De controverse heeft 0,0 met Remco van doen, behalve het gegeven dat hij de leider in het klassement is die dit overkomt. Dat zou bij ieder ander hetzelfde zijn.

Ten eerste had deze etappe nooit als sprint aangemerkt mogen worden aangezien zowel Roglic als Evenepoel (volgens zijn eigen woorden) een kans zagen.

Ten tweede krijgt de regie het voor elkaar om zo ongeveer ieder bepalend moment niet (fatsoenlijk) in beeld te krijgen.

Dan komt de speculatie vanzelf op gang. Daar hoef je echt geen Nederland-België van te maken. Bovendien wil zo ongeveer iedereen die geen uitgesproken fan is van Remco strijd zien in de laatste week en daarmee wordt niet bedoeld wat schermutselingen om plaats 4 en 5.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 08 sep 2022 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 sep 2022 08:12

@ottorongo: Oh nee hoor VLV of sporza zijn totaal niet objectief. Of precies zo objectief als Patlef zelf. Verwacht je echt objectief commentaar in een land als ze eindelijk weer eens een renner hebben die een ronde gaat winnen?
Beetje zoals het objectieve commentaar van Jan Lammers of Olaf Mol op Max Verstappen. Leuk als Nederlander want je hoort alleen maar precies wat je wil horen.

Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Geef me maar eens aan waar ik iets verdraai. Einde discussie voor jou is echt geen einde discussie in de grote mensenwereld.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 08 sep 2022 08:28

bakboord1 schreef: 08 sep 2022 08:12 @ottorongo: Oh nee hoor VLV of sporza zijn totaal niet objectief. Of precies zo objectief als Patlef zelf. Verwacht je echt objectief commentaar in een land als ze eindelijk weer eens een renner hebben die een ronde gaat winnen?
Beetje zoals het objectieve commentaar van Jan Lammers of Olaf Mol op Max Verstappen. Leuk als Nederlander want je hoort alleen maar precies wat je wil horen.

Punt is dat hij geen lekke band kreeg in de laatste 3 kilometer en er op zijn eindklassering ook wel iets is af te dingen.

Geef me maar eens aan waar ik iets verdraai. Einde discussie voor jou is echt geen einde discussie in de grote mensenwereld.
Ok, we gaan dus nog 3 weken doorneuten over dit onderwerp met als hoofdpunt: Hollanders hebben graag dat o.w.v. een lekke band iemand de Vuelta zou verliezen...

Het feit dat zijn lekke band gestart is voor de 3 km is TOTAAL irrelevant... Dit zou namelijk leiden tot een oneindige discussie bij ELK technisch probleem. Als je derrailleur eraf valt, kan je ook argumenteren dat het schroefje waarschijnlijk al 50 km aan het lostrillen was. Verder kan hij zeggen dat de band ontzettend traag afliep, hij perfect door kon rijden, maar op 2,5 km van de aankomst er helemaal doorknalde. Wat voor onzindiscussie levert dit op????? De onzindiscussie die we nu voeren dus.

En het is echt wel EINDE discussie hoor, de situatie gaat niet meer veranderen :-).

Plaats reactie