Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 15:47

SiO2 schreef: 07 sep 2022 15:44 @gede, je gaat nu op 'negeer' bij mij (handig zo'n knopje). Prima dat je geobsedeerd bent door REv en een soort Nederland-België, maar ik ben klaar met die onzin.
Dat mag. Ik weet dat Nederlanders het lastig hebben wanneer iemand even arrogant gaat doen als ze dat zelf zouden doen...

Ik bied alleen wat weerwerk in dit topic. De onsportiviteit waarmee 'gehoopt' en 'getracht' wordt om REv de overwinning niet te gunnen, gaat me te ver. En dan mag ik best in mijn commentaren mijn mening zeggen.

Gisteren kreeg ik van een heel aantal mensen gelijk, toen gaf u bewust niet thuis nadat u eerst geprobeerd had om mij publiekelijk te vernederen...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 15:48

thestudent schreef: 07 sep 2022 15:47 Jazeker wel. Maar als je een beetje Drent een Hollander noemt recht in zijn gezicht kan je waarschijnlijk rake opmerkingen naar je hoofd krijgen, :lol:
OK, wij Belgen gooien het hele land op een hoopje. Vergeef het ons :-). Ik neem aan dat dat omgekeerd ook gewoon het geval zal zijn.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 07 sep 2022 15:50

Stel je voor dat Michel Wuyts nog commentaar bij Sporza zou geven...... ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 sep 2022 15:51

De regel die er nu is heeft een te groot jury component. Het maakt achteraf ook niets uit. (voor Gede: En daar zeg ik niet mee dat EV iets geks deed. Het zou heel gek zijn als ev iets anders had gedaan). Daarom heb ik al vaker gezegd benoem je een etappe tot sprinters etappe 10km voor het einde de klok stil, valpartijen of materiaal pech jammer!

Dan zorg je maar als ploeg dat de kans op lekrijden minimaal is. In een MTB wedstrijd kiezen er ook velen voor zware banden met een antileklaag bv. Je kan ook zonder en dan ben je sneller, jouw keuze.

Dat is voor iedereen duidelijk, probeer dat gewoon eens als organisator, begin in een kleine ronde.
Kunnen de klassementen renners meteen uitfietsen. Al dat gezeik niet van die rollen etc.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 15:58

SiO2 schreef: 07 sep 2022 15:44 @gede, je gaat nu op 'negeer' bij mij (handig zo'n knopje). Prima dat je geobsedeerd bent door REv en een soort Nederland-België, maar ik ben klaar met die onzin.
Lekker rustig is dat, hé? :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 15:58

wasbeer2006 schreef: 07 sep 2022 15:51 De regel die er nu is heeft een te groot jury component. Het maakt achteraf ook niets uit. (voor Gede: En daar zeg ik niet mee dat EV iets geks deed. Het zou heel gek zijn als ev iets anders had gedaan). Daarom heb ik al vaker gezegd benoem je een etappe tot sprinters etappe 10km voor het einde de klok stil, valpartijen of materiaal pech jammer!

Dan zorg je maar als ploeg dat de kans op lekrijden minimaal is. In een MTB wedstrijd kiezen er ook velen voor zware banden met een antileklaag bv. Je kan ook zonder en dan ben je sneller, jouw keuze.

Dat is voor iedereen duidelijk, probeer dat gewoon eens als organisator, begin in een kleine ronde.
Kunnen de klassementen renners meteen uitfietsen. Al dat gezeik niet van die rollen etc.
Vind ik onzin. In banden zit ook heel veel research, maar tot nogtoe bestaat er niets op de weg dat een lekke band kan uitsluiten, laat staan de kans deftig kan verlagen. Er zit nauwelijks verschil in de verschillende banden. Als het al niet gewoon 'geen verschil' is.

De regel heeft bijna geen jurycomponent, dat wordt er hier vooral van gemaakt. Ik heb nooit op dat vlak een hele rare beslissing gezien. punt.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 15:59

JPAR schreef: 07 sep 2022 15:58
SiO2 schreef: 07 sep 2022 15:44 @gede, je gaat nu op 'negeer' bij mij (handig zo'n knopje). Prima dat je geobsedeerd bent door REv en een soort Nederland-België, maar ik ben klaar met die onzin.
Lekker rustig is dat, hé? :lol:
JPAR en SiO2, 2 van de koplopers die het nodig vonden om de rode trui van REv maximaal te minimaliseren.... En dan wegkruipen. Heel erg infantiel in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2022 16:04

thestudent schreef: 07 sep 2022 15:44
gede schreef: 07 sep 2022 15:43
thestudent schreef: 07 sep 2022 15:40 Jeroen Vanbelleghem is toch echt een vlaming. Maar geeft redelijk neutraal commentaar moet ik zeggen.
Kroon is een hollander 'pur sang' :-)....
Weer fout. T is een Drent. Die nu nota bene in Zuid-Limburg woont.
Bij Maastricht, over de grens in België zelfs (Vroenhoven).

Maar het beeldmateriaal en de interviews zijn overal hetzelfde dus ook al was het door Belgen uitgevoerd Hollands commentaar, hadden ze alsnog geen invloed op de inhoud van dat stuk uitzending (beelden van gisteren voorzien van "What happened with Evenepoel" o.i.d. en een interview met iemand van de organisatie in het Spaans.)
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 sep 2022 16:48

gede schreef: 07 sep 2022 15:58

Vind ik onzin. In banden zit ook heel veel research, maar tot nogtoe bestaat er niets op de weg dat een lekke band kan uitsluiten, laat staan de kans deftig kan verlagen. Er zit nauwelijks verschil in de verschillende banden. Als het al niet gewoon 'geen verschil' is.

De regel heeft bijna geen jurycomponent, dat wordt er hier vooral van gemaakt. Ik heb nooit op dat vlak een hele rare beslissing gezien. punt.
Ook dat zeg ik weer niet (ik probeer het gewoon nog een keer).
Ik zeg lekke band of valpartij pech. Het is topsport geen kleuterklas.

We kunnen alles wel uit willen sluiten. Kijk je wel eens een andere sport? In wielrennen gaat het altijd al vrij eerlijk.
Kijk naar motorsport, voetbal en bv jurysporten boxen etc.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 16:55

wasbeer2006 schreef: 07 sep 2022 16:48
gede schreef: 07 sep 2022 15:58

Vind ik onzin. In banden zit ook heel veel research, maar tot nogtoe bestaat er niets op de weg dat een lekke band kan uitsluiten, laat staan de kans deftig kan verlagen. Er zit nauwelijks verschil in de verschillende banden. Als het al niet gewoon 'geen verschil' is.

De regel heeft bijna geen jurycomponent, dat wordt er hier vooral van gemaakt. Ik heb nooit op dat vlak een hele rare beslissing gezien. punt.
Ook dat zeg ik weer niet (ik probeer het gewoon nog een keer).
Ik zeg lekke band of valpartij pech. Het is topsport geen kleuterklas.

We kunnen alles wel uit willen sluiten. Kijk je wel eens een andere sport? In wielrennen gaat het altijd al vrij eerlijk.
Kijk naar motorsport, voetbal en bv jurysporten boxen etc.
Dit is toch echt totaal geen kwestie van 'alles willen uitsluiten'?? Waarom toch altijd zo zwart-wit...

Het punt was: In een massasprint in een grote ronde gebeurden op een bepaald moment veel en zware valpartijen. Gevolg: Menselijk leed én de ronde onthoofd... Sprintersploegen maakten een treintje, klassementsploegen kwamen er tussen rijden om de kopman vooraan te houden om tijdsverlies bij scheuren door valpartijen te vermijden. Dat laatste was eigenlijk een probleem dat vermijdbaar was: Laat de klassementsmannen volgen tot het écht gevaarlijk wordt en zorg er dan voor dat ze geen tijd verliezen bij valpartijen, zodat ze zich niet vooraan moeten mengen...

Er is vaak heel veel commentaar op de UCI, maar dit is een regel die aan de veiligheid heeft bijgedragen zonder te moeten inboeten op de sportieve strijd. Dus top.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 17:03

Mooie overwinning van Uran.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2022 17:16

Je moet nog de gelegenheid geven aan iemand om de laatste KMS ook nog tijd te nemen. Merckx, Cancellara en zeker ook van Aert kunnen of konden dat.., ook invlakke etappes.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie