Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 07 sep 2022 13:48

Jongens, het is maar de Vuelta he. De kermiskoers vqn de "grote rondes" :mrgreen:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 13:50

Kiekeboe schreef: 07 sep 2022 13:48 Jongens, het is maar de Vuelta he. De kermiskoers vqn de "grote rondes" :mrgreen:
Gaaaaap. :-).

Jij zelf ooit überhaupt een kermiskoersje gewonnen? Bij de profs of elite ZC?

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 07 sep 2022 13:52

Bospaadje schreef: 07 sep 2022 12:48 Waar ik dat vandaan haal… als ik de Belg aanzet, hoor ik alleen maar Remco hier, Remco daar… Wout links, Wout rechts…

Er blijkt zelfs een extra aflevering vivelevelo te zijn gestart voor hem?

Klopt wel wat je zegt. In Vlaanderen telt alleen wielrennen en voetbal. Alle andere sporten krijgen samen misschien 5% van de aandacht (en zendtijd) van de sportjournalisten. Ik ben zelf (uiteraard) wielerliefhebber, maar het is er wel wat over. Toen ze aankondigden om een speciale Vive le vélo rond de vuelta en de mogelijke overwinning van RE te maken, dacht ik toch vooral WTF.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37657
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2022 13:55

Er zijn renners die een kermiskoers wonnen die minder aandacht hebben gehad :P

Maar serieus: het is gewoon een nette overwinning. Maar laten ze nu aub bij Sporza niet doen alsof die van niveau Giro en Tour is, want dat is het simpelweg niet.
Less is bore

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 13:57

barverme schreef: 07 sep 2022 13:52
Bospaadje schreef: 07 sep 2022 12:48 Waar ik dat vandaan haal… als ik de Belg aanzet, hoor ik alleen maar Remco hier, Remco daar… Wout links, Wout rechts…

Er blijkt zelfs een extra aflevering vivelevelo te zijn gestart voor hem?

Klopt wel wat je zegt. In Vlaanderen telt alleen wielrennen en voetbal. Alle andere sporten krijgen samen misschien 5% van de aandacht (en zendtijd) van de sportjournalisten. Ik ben zelf (uiteraard) wielerliefhebber, maar het is er wel wat over. Toen ze aankondigden om een speciale Vive le vélo rond de vuelta en de mogelijke overwinning van RE te maken, dacht ik toch vooral WTF.
Je mag 'WTF' denken, maar tv gaat over kijkcijfers. Dat ze mee willen surfen op het grootste rondetalent sinds Merckx, kan ik nog wel plaatsen. Al moet ik erbij zeggen dat ik er zelf nog niet naar heb gekeken en ook niet de intentie heb om dat te doen...

PS: Als je denkt dat de andere sporten 5 % krijgen, moet je toch op zondagnamiddag even Sporza opzetten... Het is voor mij vaak lang wachten tot het hoofdstuk volleybal, basketbal of veldlopen afgerond is.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 13:57

daniel1975 schreef: 07 sep 2022 13:55 Er zijn renners die een kermiskoers wonnen die minder aandacht hebben gehad :P

Maar serieus: het is gewoon een nette overwinning. Maar laten ze nu aub bij Sporza niet doen alsof die van niveau Giro en Tour is, want dat is het simpelweg niet.
Dat doen ze ook helemaal niet !

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2022 14:17

JDC schenkt €100 aan een goed doel als Evenepoel de Vuelta wint. Ik vind dat raar. Toen Dumoulin de Giro won, heb ik geen moment aan goede doelen gedacht, laat staan schenkingen.
Over raar gesproken, maar eigenlijk moet ik het gewoon gênant noemen: toen Roglic gisteren viel, konden JDC en Schotte maar niet nalaten om te benadrukken dat zijn val veel erger was dan die van Evenepoel. Hoezo zou je überhaupt valpartijen met elkaar willen vergelijken? Meteen werd ook na de lekke band (vermeende lekke band) gesteld dat Evenepoel de tijd zou moeten krijgen als de eerstvolgende groep, op 8s. Nota bene was op de TV-beelden niet te zien waar Evenepoel zich bevond toen hij met armzwaaibewegingen duidelijk maakte dat er iets met z'n fiets mis was.

Over de dagelijkse tafel van KvN zwijg ik liever.
Laatst gewijzigd door Klein_Verzet op 07 sep 2022 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 14:21

Klein_Verzet schreef: 07 sep 2022 14:17 JDC schenkt €100 aan een goed doel als Evenepoel de Vuelta wint. Ik vind dat raar. Toen Dumoulin de Giro won, heb ik geen moment aan goede doelen gedacht, laat staan schenkingen.
Over raar gesproken, maar eigenlijk moet ik het gewoon gênant noemen: toen Roglic gisteren viel, konden JDC en Schotte maar niet nalaten om te benadrukken dat zijn val veel erger was dan die van Evenepoel. Hoezo zou je überhaupt valpartijen met elkaar willen vergelijken? Meteen werd ook na de lekke band (vermeende lekke band) gesteld dat Evenepoel de tijd zou moeten krijgen van de eerstvolgende groep, op 8s. Nota bene was op de TV-beelden niet te zien waar Evenepoel zich bevond toen hij met armzwaaibewegingen duidelijk maakte dat er iets met z'n fiets mis was.

Over de dagelijkse tafel van KvN zwijg ik liever.
1) Er werd gezegd 'laten we hopen dat het net als bij Evenepoel meevalt, maar dit ziet er eerlijk gezegd erger uit'.

Raar, vind je dat ook alweer te ver gaan?? Dat vind ik wel erg overdreven fijngevoelig.

2) Dat JDC geld schenkt en onder welke omstandigheid, vind ik zijn zaak. Echter, het hoort als verslaggever niet op tv te komen in mijn ogen.

3) Omdat de eerste grote (!) groep die overbleef van het peloton waarin REv zat nu eenmaal op 8 s binnen kwam. Gaan we daar echt nog een week over dooooooooorzeuren???

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 sep 2022 14:22

Ik snap niet goed dat er zoveel commentaar komt op dat er in teken van de 1e belgische grote ronde overwinning in 40jaar wat speciale dingen gedaan worden? Elk land is toch vrij om zijn/haar kampioenen te vieren?
Op een gelijkaardige manier heb ik niet zo'n grote supportersband met Dumoulin (om een Nederlands voorbeeld te gebruiken) en snapte ik soms niet zo goed waarom er daar zoveel hoop/verwachtingen waren. Stel dat we nu in de hoogdagen van Dumoulin zouden zitten en er zou een praatprogramma gemaakt worden rond zijn naderende Giro overwinning, dan zou ik daar geïnteresseerd naar kijken. Veel andere dingen zijn er toch niet op TV...

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2022 14:24

ad 3) Dat konden JDC en Schotte onmogelijk waarnemen op de TV-beelden. Dát, is mijn punt!

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 sep 2022 15:08

Bospaadje schreef: 07 sep 2022 12:48 Waar ik dat vandaan haal… als ik de Belg aanzet, hoor ik alleen maar Remco hier, Remco daar… Wout links, Wout rechts…

Er blijkt zelfs een extra aflevering vivelevelo te zijn gestart voor hem?

En let op: ik vind dat niet erg, zelfs wel vermakelijk. Doet me denken aan de begin jaren van max. Toen ging er ook nog veel fout, maar verwacht een gedeelte ook alleen maar overwinningen. Gelukkig viel de aandacht (ook vanwege de aantrekkingskracht van f1) wel mee.

En ik zal nogmaals herhalen. Ik zat ik op puntige van mijn stoel tijdens Luik. Maar vind het ook erg vermakelijk als het dan niet lukt. En dat heb ik overigens ook als Ajax eens onderuit gaat (enorme fan van hun stijl, maar deksel op de neus als arrogantie overhand neemt is ook heerlijk om te zien; helaas wel pijnlijk voor onze eu puntjes)
Dat schakel je de Belg blijkbaar ook alleen maar in als het wielrennen is, en luister je bovendien niet goed. Net rond Remco wordt regelmatig, ook nu tijdens de extra uitzendingen, aangegeven dat hij niet de populariteit van andere renners heeft in België. Mocht het Van Aert zijn, het halve land lag stil.

Als ik het op den Hollander zet gaat het ook alleen over Max hier, Max daar, Max ginder. Halve of volledige F1 stadions die oranje kleuren - en die heeft dan nog geen dag in Nederland gewoond. Maar o wee als den Belg eens ietwat chauvinistisch durft te zijn.

Enfin, jammer voor Roglic dat hij het kermisrondje dat hij al een paar keren gewonnen heeft moet verlaten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2022 15:37

Klein_Verzet schreef: 07 sep 2022 14:24 ad 3) Dat konden JDC en Schotte onmogelijk waarnemen op de TV-beelden. Dát, is mijn punt!
kijk dan toch op eurosport! Of ga eens betogen bij de NOS dat ze ook eens een koers uitzenden dan kun je op je eigen landgenoten commentaar geven.
De uitzending gebeurt in Vlaanderen door Vlamingen en voor Vlamingen met een mogelijk Vlaamse winnaar. Begrijp je?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie