Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2022 09:09

bartdr schreef: 07 sep 2022 08:45
Scenario waarbij Evenepoel mogelijk al op 3,1km lek stond en dan nog maar even door is blijven rijden tot die 3km grens is iets wat iedereen zou doen in die situatie en is eigenlijk maar een voorbeeld van de regels in je voordeel gebruiken.
Dit dus. Volstrekt logisch wat hij heeft gedaan.

Maar het is en blijft stom geluk dat deze rit als sprint werd aangemerkt (onterecht imho) en dat vervolgens ook zijn enige concurrent zwaar valt.
In the end wint hij terecht de Vuelta, maar bij mij beklijft toch wel het gevoel dat het een relatief gemakkelijke overwinning is.
Maar winnen is winnen.
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 sep 2022 09:45

Ik kan moeilijk inschatten hoe "makkelijk" deze overwinning is. Akkoord, geen Pogacar, geen Vingegaard, Roglic is twijfelachtig of die niet beter de Vuelta had laten schieten. Tegelijkertijd zit er dan wel een Mas die duidelijk in goede doen is, Hindley als Giro winnaar en rijden er enkele andere jonge toptalenten mee die ook in goede doen zijn. Voor mij is dit gewoon een vrij standaard Vuelta bezetting.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 07 sep 2022 09:49

Zonde voor de spanning dat Roglic uitvalt. Het is nu veel leuker om hem te verslaan, maar over 10 jaar weet men enkel dat Evenepoel de vuelta 2022 won.
Tenzij Mas het spannend kan maken, ik zou het leuk vinden mocht Mas een halve minuut pakken vandaag. Spanning tot en met zaterdag!

hayes

hayes 07 sep 2022 09:52

Hm. Mas heeft de ploeg niet denk ik om grote plannen op te zetten. JV had die toch iets meer.
Elke ronde heeft ergens wel z'n verhaal.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 sep 2022 12:37

Een grote ronde winnen en dan met Mas en een andere top20 klant het podium delen, heeft toch minder glamour dan Rogla verslaan, die toch erkent kanshebber voor p1 is in ieder grote ronde, wordt zo een beetje een Teo einde. Wat ik overigens sneu voor Evenepoel vind, ik gun hem die overwinning wel. Ik vrees alleen dat het te vroeg is om serieus weerstand te bieden aan pogi en vinegard… dat gaat echter wel van hem verwacht worden. Het blijft uiteraard wel genieten hoe de Belgen hem verafgoden en dan oprecht verbaasd/verontwaardigd/geïrriteerd zijn als het niet lukt. Ook mooie tv 😅

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 12:40

Bospaadje schreef: 07 sep 2022 12:37 Een grote ronde winnen en dan met Mas en een andere top20 klant het podium delen, heeft toch minder glamour dan Rogla verslaan, die toch erkent kanshebber voor p1 is in ieder grote ronde, wordt zo een beetje een Teo einde. Wat ik overigens sneu voor Evenepoel vind, ik gun hem die overwinning wel. Ik vrees alleen dat het te vroeg is om serieus weerstand te bieden aan pogi en vinegard… dat gaat echter wel van hem verwacht worden. Het blijft uiteraard wel genieten hoe de Belgen hem verafgoden en dan oprecht verbaasd/verontwaardigd/geïrriteerd zijn als het niet lukt. Ook mooie tv 😅
Van iedereen die op die leeftijd de Giro of Vuelta wint, wordt verwacht in de Tour een grote rol te kunnen spelen in de toekomst. Is dat raar? Neen, doodnormaal.

En Belgen die hem 'verafgoden'. Wat een gedoe hier toch altijd... Hij krijgt aandacht, maar 'verafgoden', waar haal je dat in godsnaam??? In België krijgt hij vooral ook geschimp vanwege zijn grote mond, dus doe nou niet alsof mensen bij bosjes zijn voeten kussen, want dat is helemaal niet zo. Uiteraard krijgt hij veel aandacht, ik vind daar niets mis mee. Men heeft 30-40 jaar geen groot ronderenner gehad in het land.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 sep 2022 12:48

Waar ik dat vandaan haal… als ik de Belg aanzet, hoor ik alleen maar Remco hier, Remco daar… Wout links, Wout rechts…

Er blijkt zelfs een extra aflevering vivelevelo te zijn gestart voor hem?

En let op: ik vind dat niet erg, zelfs wel vermakelijk. Doet me denken aan de begin jaren van max. Toen ging er ook nog veel fout, maar verwacht een gedeelte ook alleen maar overwinningen. Gelukkig viel de aandacht (ook vanwege de aantrekkingskracht van f1) wel mee.

En ik zal nogmaals herhalen. Ik zat ik op puntige van mijn stoel tijdens Luik. Maar vind het ook erg vermakelijk als het dan niet lukt. En dat heb ik overigens ook als Ajax eens onderuit gaat (enorme fan van hun stijl, maar deksel op de neus als arrogantie overhand neemt is ook heerlijk om te zien; helaas wel pijnlijk voor onze eu puntjes)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 07 sep 2022 12:54

Gede jij spoort echt niet. Accepteer gewoon dat er mensen zijn met een andere mening en denkwijze. Stel je voor Rev valt uit door een val en Mas zegt in een interview na de wedstrijd dat hij zich goed voelt en het er goed uitziet. Prachtig toch zulke wendingen.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 07 sep 2022 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 12:56

El Pistolero schreef: 07 sep 2022 12:54 Gede jij spoort echt niet. Accepteer gewoon dat er mensen zijn met een andere mening en denkwijze.
Niet sporen? Ik accepteer 100 % andere meningen. Onsportief gedrag accepteer ik niet. En dat is in mijn ogen wat er hier met de regelmaat van de klok wordt vertoond.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 12:58

Bospaadje schreef: 07 sep 2022 12:48 Waar ik dat vandaan haal… als ik de Belg aanzet, hoor ik alleen maar Remco hier, Remco daar… Wout links, Wout rechts…

Er blijkt zelfs een extra aflevering vivelevelo te zijn gestart voor hem?

En let op: ik vind dat niet erg, zelfs wel vermakelijk. Doet me denken aan de begin jaren van max. Toen ging er ook nog veel fout, maar verwacht een gedeelte ook alleen maar overwinningen. Gelukkig viel de aandacht (ook vanwege de aantrekkingskracht van f1) wel mee.

En ik zal nogmaals herhalen. Ik zat ik op puntige van mijn stoel tijdens Luik. Maar vind het ook erg vermakelijk als het dan niet lukt. En dat heb ik overigens ook als Ajax eens onderuit gaat (enorme fan van hun stijl, maar deksel op de neus als arrogantie overhand neemt is ook heerlijk om te zien; helaas wel pijnlijk voor onze eu puntjes)
"De Belg aanzet" :lol:

Natuurlijk hoor je Remco hier en Remco daar. Hoorden we dat 'op den Hollander' niet over Dumoulin in de Giro dan??

Ik herhaal: Hij krijgt (terecht) veel aandacht. Het 'verafgoden' wat jij er persé van wil maken, is gewoon uit de duim gezogen. Ik heb op 'de Belg' nog 0,0 uitspraken gehoord die irrealistisch zijn. Er wordt met een grote reservatie gesproken over de eventuele Vueltawinst die zeker nog niet binnen is.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 13:06

El Pistolero schreef: 07 sep 2022 12:54 Gede jij spoort echt niet. Accepteer gewoon dat er mensen zijn met een andere mening en denkwijze. Stel je voor Rev valt uit door een val en Mas zegt in een interview na de wedstrijd dat hij zich goed voelt en het er goed uitziet. Prachtig toch zulke wendingen.
Een wending door een val vind jij 'prachtig'. Enough said. We zijn uitgesproken...

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 sep 2022 13:07

Ook prima hoor 👍🏼. Het maakt mijn beleving er niet anders door.

Plaats reactie