Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 09:19

thestudent schreef: 07 sep 2022 09:16
gede schreef: 07 sep 2022 06:40
JPAR schreef: 06 sep 2022 22:38

Waarom? Dat is mijn werk niet. Maar er is altijd gezeur over deze regel.

Ik zou overigens gebruik maken van alle data die ze tot hun beschikking hebben, zoals bijv. gps en beelden. Kun je prima een beeld vormen bij wie iemand zat en op basis daarvan de tijd bepalen.
Commentaar wel, maar een antwoord natuurlijk niet. En gezeur over de regel?? Hier wel ja. Heb je in de Vuelta zelf iemand horen zeuren?

Er is een groep van 30 die op 8 seconden staat. Als je denkt dat REv daar zonder lekke band niet meer bijgezeten zou hebben, schat je hem wel heel slecht in.
Als zat verder dan positie 70 op km5 en waarschijnlijk nog verder toen hij aan de laatste 3km en de klim begon... In geen enkel camerabeeld van voor in het peloton is hij te zien. Dan moet hij knap hard rijden om die groep te halen ja. Het mag dan wel een klimmer zijn, maar dat maakt in het profpeloton voor zo een korte helling niet veel uit. Die groep halen was zonder lek niet evident geweest.
Dan moeten we herhalen dat hij hoogstwaarschijnlijk al zo ver zat o.w.v. een leegloper.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 sep 2022 09:19

Die hersteld hier niet van. Nu ziet bloed er altijd erger uit dan het soms is.
Maar dit kost je herstel punten, zeker in zo'n laatste week en het zou dan ook min of meer vandaag moeten beginnen.

De regels, lastig. Dit is wellicht de eerste keer dat er twijfel is over een lekke band.
Ik vind dat ze sowieso de 3km naar 10km moeten leggen en dan bv de tijd voor het klassement bij het 10km punt.
Hoeven die zich ook niet met de sprint te bemoeien.

Ook dat zal je moeten proberen, want dan krijg je straks twee sprints.

Of materiaal pech niet meer als 3km regel laten gelden.
In de bergen heb je soms nog een veel groter nadeel van materiaal pech. vd week toch ook die jonge die op een shimano fiets de etappe moest uitrijden, is ook niet lekker.

Je kan je ook nog een afvragen waarom je met de huidige technieken nog een lekke band moet hebben, waarmee je niet meer kan finishen. Bij lek zal ie aflopen, maar bij een bar of 2 a 3 is ie vaak wel weer dicht met vloeistof, nou dat is voor een lichte klimmer toch niet echt een probleem om mee aan te komen.
En eens in de vijf jaar rijd er iemand een keer een groot gat, dat is dan een keer pech. Ik vind dat we in het fietsen te vaak de schuld zoeken bij pech, wat eigenlijk helemaal geen pech is.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 sep 2022 09:22

Aldus. Iets wat buiten de 3km opgelopen is. Dus eigenlijk moet je de tijd nemen in mijn ogen van de renners waar hij naast reed toen ie besloot te stoppen. Tja wie dat is weten we ook niet.

Aldus het rechtvaardig uitvoeren van de regel is eigenlijk niet te doen. Behalve bij val van de renner zelf. Opgehouden worden door een val is ook altijd lastig. Er zijn altijd renners die hem er mooi achter parkeren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hayes

hayes 07 sep 2022 09:42


Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 sep 2022 09:46

Dat is toch jammer. Zonder val was vandaag ook weer een perfecte aankomst voor hem. Tja, ik weet niet of er nu nog iemand het evenepoel echt lastig kan maken. De kans is groot dat remco gaat winnen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 09:47

Dat viel te verwachten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 07 sep 2022 09:51

Spijtig. Enkel Mas kan de vuelta nu nog wat spannend maken, Ayuso staat te ver achter. Hopelijk probeert hij iets donderdag en/of zaterdag....

hayes

hayes 07 sep 2022 09:52

Ik heb het op zich wel voor Roglic, maar begint hij nu niet écht veel vallen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 09:59

Hij zit helaas op dit moment wel steeds op de verkeerde plekken. Net zoals een Kelderman.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 10:01

wasbeer2006 schreef: 07 sep 2022 09:19 Die hersteld hier niet van. Nu ziet bloed er altijd erger uit dan het soms is.
Maar dit kost je herstel punten, zeker in zo'n laatste week en het zou dan ook min of meer vandaag moeten beginnen.

De regels, lastig. Dit is wellicht de eerste keer dat er twijfel is over een lekke band.
Ik vind dat ze sowieso de 3km naar 10km moeten leggen en dan bv de tijd voor het klassement bij het 10km punt.
Hoeven die zich ook niet met de sprint te bemoeien.

Ook dat zal je moeten proberen, want dan krijg je straks twee sprints.

Of materiaal pech niet meer als 3km regel laten gelden.
In de bergen heb je soms nog een veel groter nadeel van materiaal pech. vd week toch ook die jonge die op een shimano fiets de etappe moest uitrijden, is ook niet lekker.

Je kan je ook nog een afvragen waarom je met de huidige technieken nog een lekke band moet hebben, waarmee je niet meer kan finishen. Bij lek zal ie aflopen, maar bij een bar of 2 a 3 is ie vaak wel weer dicht met vloeistof, nou dat is voor een lichte klimmer toch niet echt een probleem om mee aan te komen.
En eens in de vijf jaar rijd er iemand een keer een groot gat, dat is dan een keer pech. Ik vind dat we in het fietsen te vaak de schuld zoeken bij pech, wat eigenlijk helemaal geen pech is.
Als je denkt dat je met 2-3 bar bochten kan nemen in een peloton aan 55-60 kmh, is mijn voorstel toch dat je dat straks even probeert. :-). Zet wel even je helm op en doe elleboogbeschermers aan.

Stoppen binnen de 3 km was in de enige logische en doodnormale oplossing. Much ado about nothing.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 07 sep 2022 10:06

hayes schreef: 07 sep 2022 09:52 Ik heb het op zich wel voor Roglic, maar begint hij nu niet écht veel vallen?
Soms is het gewoon domme pech (wrong place, wrong time), kijk maar naar zijn val in de tour met dat hooi. Ook gisteren is het me nog steeds niet duidelijk wat daar precies gebeurd is ...

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 10:17

JPAR schreef: 07 sep 2022 09:59 Hij zit helaas op dit moment wel steeds op de verkeerde plekken. Net zoals een Kelderman.
Met het risico dat ik als 'anti' Roglic wordt weg gezet, wat ik niet ben: Ik vond dat toen hij van kop kwam, hij wel heel bruusk terug instuurde om achter bij de anderen aan te sluiten. Een van de renners (naam ontgaat me even) heeft ook aangegeven dat Roglic en hij contact maakten.

Plaats reactie