Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 06 sep 2022 22:20

Het uiteindelijke onrecht zit hem in het terugplaatsen op 8 sec. Hij had meer tijd achter Roglic aan zijn broek moeten krijgen gebaseerd op zijn positie toen hij lek reed, althans zijn hand op stak. De groepen waren versnipperd bij de finish.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 22:26

JPAR schreef: 06 sep 2022 22:20 Het uiteindelijke onrecht zit hem in het terugplaatsen op 8 sec. Hij had meer tijd achter Roglic aan zijn broek moeten krijgen gebaseerd op zijn positie toen hij lek reed, althans zijn hand op stak. De groepen waren versnipperd bij de finish.
Allez, zet jij dat "onrecht" dan eens recht en zeg tot op de seconde wat het correcte tijdsverschil moet zijn. Eindelijk een jurylid die weet hoe het moet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 22:33

Ernie C. schreef: 06 sep 2022 22:11
thestudent schreef: 06 sep 2022 21:47 Ik erken ook gewoon dat vrijwel elke renner het zo gedaan zou hebben. Want in de praktijk vaststellen wanneer je nou precies lek hebt is niet te doen. Maar ik heb liever geen 3km regel dan wel een 3km regel. Daarnaast rekenen ze nu vaak ook met minimaal 3s tussen de groepen in echt vlakke etappes.

Niet vallen is een kwaliteit ( kelderman en roglic bezitten deze niet ) en niet lek rijden gek genoeg deels ook. Als je ze in de laatste kms soms ziet opschuiven door de goot of graskant tja, dat zijn toch deels risicos die ze zelf opzoeken. Aan lek kan je verder ook niet altijd wat doen natuurlijk.
En niet lek rijden is bovenal een kwaliteit van de band. Als de beste fabrikanten uit de fietsindudrie in de World Tour mogen pronken met het neusje van de zalm om ons te verleiden, dan mag je ook kwaliteit verwachten en mag slechte kwaliteit afgestraft worden.
Verleden jaar met de MTB op vakantie geweest en enkel op asfalt gereden en ook lek. Je weet het nooit wanneer het gaat gebeuren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 06 sep 2022 22:38

fiedoo schreef: 06 sep 2022 22:26
JPAR schreef: 06 sep 2022 22:20 Het uiteindelijke onrecht zit hem in het terugplaatsen op 8 sec. Hij had meer tijd achter Roglic aan zijn broek moeten krijgen gebaseerd op zijn positie toen hij lek reed, althans zijn hand op stak. De groepen waren versnipperd bij de finish.
Allez, zet jij dat "onrecht" dan eens recht en zeg tot op de seconde wat het correcte tijdsverschil moet zijn. Eindelijk een jurylid die weet hoe het moet.
Waarom? Dat is mijn werk niet. Maar er is altijd gezeur over deze regel.

Ik zou overigens gebruik maken van alle data die ze tot hun beschikking hebben, zoals bijv. gps en beelden. Kun je prima een beeld vormen bij wie iemand zat en op basis daarvan de tijd bepalen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 sep 2022 22:43

Precies, zo moeilijk is het niet om het een stuk beter te bepalen en de aanvaller te belonen (in dit geval met een dode mus vrees ik).
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 sep 2022 23:58

JPAR schreef: 06 sep 2022 22:38
fiedoo schreef: 06 sep 2022 22:26
JPAR schreef: 06 sep 2022 22:20 Het uiteindelijke onrecht zit hem in het terugplaatsen op 8 sec. Hij had meer tijd achter Roglic aan zijn broek moeten krijgen gebaseerd op zijn positie toen hij lek reed, althans zijn hand op stak. De groepen waren versnipperd bij de finish.
Allez, zet jij dat "onrecht" dan eens recht en zeg tot op de seconde wat het correcte tijdsverschil moet zijn. Eindelijk een jurylid die weet hoe het moet.
Waarom? Dat is mijn werk niet. Maar er is altijd gezeur over deze regel.

Ik zou overigens gebruik maken van alle data die ze tot hun beschikking hebben, zoals bijv. gps en beelden. Kun je prima een beeld vormen bij wie iemand zat en op basis daarvan de tijd bepalen.
net of dat bepalend moet zijn, laten die mannen dan juist gaan strijden voor de rode lantaarn van de ronde. Dan ben je wel af :-( .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 07 sep 2022 06:04

Ernie C. schreef: 06 sep 2022 22:43 Precies, zo moeilijk is het niet om het een stuk beter te bepalen en de aanvaller te belonen (in dit geval met een dode mus vrees ik).
In theorie lijkt het gemakkelijk om dat te doen. In de praktijk is dat soms lastiger. Maar die 8 seconden zijn volgens mij ook te weinig. Tenzij de commisaris die de lekke band noteerde, een meer preciese tijd heeft doorgegeven. Vraag is of men deze (gevoelige) informatie wil bekend maken.

Nu maar hopen dat Roglic nog kan/mag starten. Al zal het mentaal ook niet gemakkelijk zijn.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 06:40

JPAR schreef: 06 sep 2022 22:38
fiedoo schreef: 06 sep 2022 22:26
JPAR schreef: 06 sep 2022 22:20 Het uiteindelijke onrecht zit hem in het terugplaatsen op 8 sec. Hij had meer tijd achter Roglic aan zijn broek moeten krijgen gebaseerd op zijn positie toen hij lek reed, althans zijn hand op stak. De groepen waren versnipperd bij de finish.
Allez, zet jij dat "onrecht" dan eens recht en zeg tot op de seconde wat het correcte tijdsverschil moet zijn. Eindelijk een jurylid die weet hoe het moet.
Waarom? Dat is mijn werk niet. Maar er is altijd gezeur over deze regel.

Ik zou overigens gebruik maken van alle data die ze tot hun beschikking hebben, zoals bijv. gps en beelden. Kun je prima een beeld vormen bij wie iemand zat en op basis daarvan de tijd bepalen.
Commentaar wel, maar een antwoord natuurlijk niet. En gezeur over de regel?? Hier wel ja. Heb je in de Vuelta zelf iemand horen zeuren?

Er is een groep van 30 die op 8 seconden staat. Als je denkt dat REv daar zonder lekke band niet meer bijgezeten zou hebben, schat je hem wel heel slecht in.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 sep 2022 07:43

Leuk al die complottheorieën in de sport.
Formule 1 is lekker bezig en nu ook al in het wielrennen. ;)

Maar zoals ik het begrepen heb zat RE in het peloton toen hij lek reed.
De jury heeft hem de tijd gegeven van de groep die door hen als peloton aan de finish is bestempeld.
Dat was de groep op 8 seconden.
Waarschijnlijk omdat dit de grootste groep was die aan de finish kwam.
Ik kan daar wel mee leven.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 07 sep 2022 09:08

Wel een briljante zet van Roglic gisteren. Een aanval plaatsen in een zogenaamde sprintersetappe en 8 seconden pakken op Evenepoel (en de rest) ... hoedje af. Als hij niet ten val was gekomen, zouden dat 8 heel belangrijke seconden geweest kunnen zijn. Nu vrees ik een beetje dat zijn Vuelta voorbij is ...

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 sep 2022 09:14

Even buiten dat gezeur over die lekke band is het gewoon heel jammer dat Roglic valt. Tenzij een totale inzinking van Evenepoel verwacht ik er niks meer van deze week. Met een Roglic op oorlogspad hadden we schitterende koers kunnen zien, jammer...

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 sep 2022 09:16

gede schreef: 07 sep 2022 06:40
JPAR schreef: 06 sep 2022 22:38
fiedoo schreef: 06 sep 2022 22:26

Allez, zet jij dat "onrecht" dan eens recht en zeg tot op de seconde wat het correcte tijdsverschil moet zijn. Eindelijk een jurylid die weet hoe het moet.
Waarom? Dat is mijn werk niet. Maar er is altijd gezeur over deze regel.

Ik zou overigens gebruik maken van alle data die ze tot hun beschikking hebben, zoals bijv. gps en beelden. Kun je prima een beeld vormen bij wie iemand zat en op basis daarvan de tijd bepalen.
Commentaar wel, maar een antwoord natuurlijk niet. En gezeur over de regel?? Hier wel ja. Heb je in de Vuelta zelf iemand horen zeuren?

Er is een groep van 30 die op 8 seconden staat. Als je denkt dat REv daar zonder lekke band niet meer bijgezeten zou hebben, schat je hem wel heel slecht in.
Als zat verder dan positie 70 op km5 en waarschijnlijk nog verder toen hij aan de laatste 3km en de klim begon... In geen enkel camerabeeld van voor in het peloton is hij te zien. Dan moet hij knap hard rijden om die groep te halen ja. Het mag dan wel een klimmer zijn, maar dat maakt in het profpeloton voor zo een korte helling niet veel uit. Die groep halen was zonder lek niet evident geweest.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie