Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

hayes

hayes 03 sep 2022 20:13

Deze vuelta is niet voorbij. Niet dat iemand dat serieus dacht.
Roglic, ik heb het wel voor die kerel. Haalt het maximum uit z'n carrière denk ik.
Remco volwassen gekoerst, kon gewoon niet mee. We weten op zich dat dit soort onregelamtige klim zijn ding niet is. Niet gepanikeerd en eigen tempo naar boven. Als dit z'n zwakke dag was, valt het goed mee.
Als hij morgen goed doorkomt, ziet het er wel rooskleurig uit.
En al was het niet echt een kwalijke val, je lijf reageert daar gewoon op. En dan is de tweede dag meestal de ergste.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2022 20:30

Morgen is qua klim wel andere koek. Naar 2500m is niet iedereen gegeven om dan voluit te kunnen koersen. Qua hoogtemeters kan het dan wel vergelijkbaar zijn, maar voluit koersen boven de 2.000m kan toch wel eens bijzondere verschuivingen laten zien.
Kan nog alle kanten op, maar normaal gesproken wordt het RE of Rogla.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 sep 2022 22:41

daniel1975 schreef: 03 sep 2022 20:30 Morgen is qua klim wel andere koek. Naar 2500m is niet iedereen gegeven om dan voluit te kunnen koersen. Qua hoogtemeters kan het dan wel vergelijkbaar zijn, maar voluit koersen boven de 2.000m kan toch wel eens bijzondere verschuivingen laten zien.
Kan nog alle kanten op, maar normaal gesproken wordt het RE of Rogla.
Je bent nu wel erg mild. Verwacht je dat RE mee kan op die hoogte? Ik denk dat hij daar echt nog meer op moet trainen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 sep 2022 22:41

Morgen laatste klim minder stijl dat moet in het voordeel voor Remco wezen,

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 sep 2022 23:09

Zjjn zwakke plek was toch altijd het echte klimmen. Daar heeft hij hard op getraind. Maar vandaag redde hij het ook niet om mee te gaan. Tuurlijk is de klim morgen minder steil, maar wel veel hoger.
Laatst gewijzigd door JPAR op 04 sep 2022 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 sep 2022 23:21

Een half uurtje fietsen boven de 1800m hoogte endat zou het verschil moeten maken? Net of je er door zakt bij een zuurstofarme dag door droog warm weer of vliegt bij een regendag vol zuurstof in de lucht.
Die mannen zijn wel supergetraind, hebben verscheidene hoogtestages achter de rug en zijn elkaar waard. En op welke basis ga je met zekerheid beweren dat grote hoogte een nadeel is voor remco? Voor de vuelta heette het dat hij geen STEILE berg deftig op kon fietsen, nu wordt dat op eens dat lange hellingen zijn probleem zijn. Hij heeft zijn eerste mindere dag en het lijkt wel of hij morgen in de vernieling wordt gereden.
Het wordt nog spannend, de winnaar is nog niet gekend.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2022 23:29

Ik heb nergens gezegd dat specifiek RE er doorheen gaat zakken op hoogte….
Ik laat het juist bewust in het midden.
Maar ook jij weet dat het boven de grofweg 2.000m soms anders uitpakt dan je verwacht. Als je daar knakt, knak je vaak serieus.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 sep 2022 23:46

fiedoo schreef: 03 sep 2022 23:21 Een half uurtje fietsen boven de 1800m hoogte endat zou het verschil moeten maken? Net of je er door zakt bij een zuurstofarme dag door droog warm weer of vliegt bij een regendag vol zuurstof in de lucht.
Die mannen zijn wel supergetraind, hebben verscheidene hoogtestages achter de rug en zijn elkaar waard. En op welke basis ga je met zekerheid beweren dat grote hoogte een nadeel is voor remco? Voor de vuelta heette het dat hij geen STEILE berg deftig op kon fietsen, nu wordt dat op eens dat lange hellingen zijn probleem zijn. Hij heeft zijn eerste mindere dag en het lijkt wel of hij morgen in de vernieling wordt gereden.
Het wordt nog spannend, de winnaar is nog niet gekend.
Er is niemand die zegt dar de winnaar al bekend is. En het kan heel goed dat RE morgen gewoon in het rood blijft. Maar ik verwacht dat hij wel tijd verliest tov anderen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 04 sep 2022 00:13

Ik blijf twijfelen over RE, ik ben er altijd vanuit gegaan dat het echte klimwerk,stijl/lang en wisselende stiigingspercentages veel minder tot zijn (grote) mogelijkheden behoorde. maar mijn ultiem besluit hierover zal ik morgen trekken indien alles een normaal verloop kent (ziekte/naweeën val of andere invloeden) Maar het is best mogelijk dat ik dat na morgen nog niet zeker zal weten. :oops:

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 04 sep 2022 09:34

Je lijkt wel een (top)sporter….altijd maar twijfel of je goed genoeg bent ;-)

V077
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 04 sep 2022 11:58

mao schreef: 03 sep 2022 22:41 Morgen laatste klim minder stijl dat moet in het voordeel voor Remco wezen,
1e 5 km zijn gem. 11% en dat is incl een stukje afdaling.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 sep 2022 12:28

Stijl is niet gelijk aan steil
Ik vind wel dat Remco Evenepoel een mooiere klimstijl heeft op de echt steile hellingen dan Roglic.
steil / stijl
Er is een betekenisverschil.
steil
sterk hellend, sterk omhooggaand; stug
Via een steile trap bereik je de tweede etage.
Zij is altijd heel charmant en stijlvol in de omgang, maar hij heeft een steil karakter.
stijl
manier
Deze bouwstijl wordt gekenmerkt door steil oplopende daken.
Bron: schrijfwijzer
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie