Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 23:00

EmPeHa schreef: 01 sep 2022 22:16 Bij Dumoulin hebben wij meerdere malen uitbarstingen gezien. Dat is sport. Remco meent (of meende) echter ook vanaf de bank te moeten gaan twitteren, zoals toen Alaflipje op de motard reed in RVV. en zo waren er meer momenten dat hij meende met PL mee te moeten doen.
nochtans, de meesten moeten hier niet onderdoen voor de "remco" ! :o
Een denigrerende benaming aan Alaphilippe geven dat is geen probleem blijkbaar maar als een renner eens iets overreageert dan moet die natuurlijk op het schavot? Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen. Leg je hand op je hoofd en zie wie er onder staat zeggen ze bij ons.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 01 sep 2022 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 01 sep 2022 23:04

Je hoeft zeker niet te zwijgen, maar met roeptoeteren zoals over groenewegen verlies je wel respect. Zeker omdat het ook lang na het incident weer gebeurde.
Temperament is daarin een slecht excuus, waarom mag iemand met "temperament" zich meer verloven dan iemand zonder?

En het zijn geen haatgevoelens hoor gede. Dat maak jij er van, haat gaat wat mij betreft veel verder.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2022 23:07

Ik had het vandaag Kelderman ook gegund maar dat is geen winnaar. En heeft zeker niet die killler mentaliteit die Remco wel etalerend.
Dat maakt voor mij toch wel het verschil; als topsporter hoef je niet perse de gunfactor van het publiek te winnen. Je moet koersen winnen! Wat het karakter van Evenepoel is kan ik niet beoordelen, zijn prestaties daarentegen vind ik indrukwekkend! En als hij qua karakter en prestaties nog doorgroeit zou ik best fan kunnen worden. Voorlopig weet ik het nog niet…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 23:14

Vicenza schreef: 01 sep 2022 23:04 Je hoeft zeker niet te zwijgen, maar met roeptoeteren zoals over groenewegen verlies je wel respect. Zeker omdat het ook lang na het incident weer gebeurde.
Temperament is daarin een slecht excuus, waarom mag iemand met "temperament" zich meer verloven dan iemand zonder?

En het zijn geen haatgevoelens hoor gede. Dat maak jij er van, haat gaat wat mij betreft veel verder.
Een renner laat zich af en toe eens horen (net zoals anderen ook wel doen) en hij wordt net niet (of toch wel) als een halve schurk hier ten tonele gevoerd. Ik herinner mij nochtans dat er hier forumleden waren die superfan waren van Lance maar dan blijkbaar problemen hebben met Remco zijn gedrag?
Die randzaken zijn bijzaak, de prestaties en de wijze waarop die geleverd worden, daar gaat het om.
Ik zou bvb eerder die Biniam , de schaduw van mathieu in het voorjaar kritiek geven wegens zijn laffe manier van rijden. Dan gaat het over koers, niet over iemand waarvan af en toe de voetbalmanieren nog eens boven komen :shock:
Laatst gewijzigd door fiedoo op 02 sep 2022 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2022 23:33

Wouw! Zo’n diepe analyse maken dan zit het je echt wel hoog he? Het is maar sport hoor!
We/wij kunnen eigenlijk alleen de presentatie van die individuele sporters beoordelen. Wat, wie en hoe ze zijn is puur iets voor de ingewijden: begeleiding, echtgenoten en andere mensen die dichtbij hen staan.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 02 sep 2022 02:43

FIEDOO ga je echt Groenewegen betrekken in deze discussie? En GEDE als jij zo over Hollanders denkt (zie post eerder) wat doe je hier op dit forum?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 02 sep 2022 06:45

El Pistolero schreef: 02 sep 2022 02:43 FIEDOO ga je echt Groenewegen betrekken in deze discussie? En GEDE als jij zo over Hollanders denkt (zie post eerder) wat doe je hier op dit forum?
Ik denk helemaal niet negatief over Hollanders, enkel over de karakteristieken van SOMMIGE Hollanders, maar dat geldt voor mij evenzeer voor de karakteristieken van sommige Belgen. Hollanders staan vaak bekend als een tikkeltje arrogant en altijd hun mening zeggend. Maar, ze hebben er een probleem mee als anderen dat dan ook doen. M.i. wordt dat hier ruimschoots bewezen. REv zou de Vuelta niet mogen winnen, sterker nog, er werd gezegd dat hij op zijn bek mag gaan, en dat alleen maar omdat hij soms wat heftig is in wat hij zegt.

Ok, en nu werd de reactie van Evenepoel op de move in Polen erbij gesleurd. Kan je dat nu echt niet plaatsen?? Er werd een teammaat van hem tegen 80 kmh in de dranghekken gereden. Denk nou eens 5 minuten na... Jullie zouden waarschijnlijk helemaal hetzelfde reageren. De move van Groenewegen was dan niet erg ofzo? Gewoon omwille van het shirtje dat hij draagt?? Ook ik vind dat Groenewegen veel te hard is veroordeeld, maar z'n move blijft voor mij over de grens. Punt.

Nee, je hoeft heus niet fan van iedereen te zijn. Maar wat ik hier lees over Evenepoel gaat veel te ver. Hij is 22 for god's sake...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 sep 2022 07:34

i-mac schreef: 01 sep 2022 21:00
Vicenza schreef: 01 sep 2022 20:25 Overigens gun ik België van harte hun rondewinnaar, maar ik gun het Remco niet.
Dat begrijp ik dan weer niet. Ik heb het persoonlijk niet begrepen op Max Verstappen (net als Remco een te grote muil). Maar als hij wereldkampioen wordt, gun ik hem dat (en al zijn supporters).
Max Verstappen een grote muil???
Max is iemand die wel aan zelfreflectie doet en totaal geen grote muil heeft itt Remco Evenepoel.
Luister ik gun Remco veel en vergeef 'm ook zijn geweeklaag, hij is tenslotte nog een jonge snaak net als Max, alleen is Max een stuk volwassener in zijn doen en laten...

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 sep 2022 07:39

Jongens, jongens, jongens...... haal even adem en wacht nou maar even af. Madrid is nog ver....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 sep 2022 08:22

Stel dat RE nu corona oploopt in de Vuelta. En hij is, zoals ze dan zeggen, a-symptomatisch en het is nog niet bekend in het peleton. Zou Patlev hem dan terugtrekken?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 sep 2022 08:26

Ik vrees dat het allemaal niet meer uit maakt mrcoffee , of Remco wint of niet.
De stelling zijn ingegraven en resultaten doen er niet meer toe.
Geen wonder dat Remco heeft aangegeven geen MSM meer te vlogen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 02 sep 2022 08:54

scottpch schreef: 02 sep 2022 07:34
i-mac schreef: 01 sep 2022 21:00
Vicenza schreef: 01 sep 2022 20:25 Overigens gun ik België van harte hun rondewinnaar, maar ik gun het Remco niet.
Dat begrijp ik dan weer niet. Ik heb het persoonlijk niet begrepen op Max Verstappen (net als Remco een te grote muil). Maar als hij wereldkampioen wordt, gun ik hem dat (en al zijn supporters).
Max Verstappen een grote muil???
Max is iemand die wel aan zelfreflectie doet en totaal geen grote muil heeft itt Remco Evenepoel.
Luister ik gun Remco veel en vergeef 'm ook zijn geweeklaag, hij is tenslotte nog een jonge snaak net als Max, alleen is Max een stuk volwassener in zijn doen en laten...
Ik zou een andere sporter aanhalen als je op zoek bent naar het goede voorbeeld.
https://youtu.be/I8LSgS1bBGA
o'7o

Plaats reactie