Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 13:56

daniel1975 schreef: 01 sep 2022 13:36 Kan zijn, maar vandaag en morgen zijn wel DE 2 dagen van de 2e week.
Nee, begonnen op vrijdag, dus op donderdag week 1 en vandaag einde week 2.? Ja toch?
Maar soit, op die ene dag komt het niet maar "na 1 week" dat is het toch ook niet meer. :)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 sep 2022 14:01

fiedoo schreef: 01 sep 2022 13:53
Wat Remco betreft en zijn wattages, ik denk niet dat die vrij gegeven worden. Indien niet kunnen die nooit juist bepaald worden want je weet niet welk het gewicht op dat ogenblik is, wat de rol van de wind is, rijdt hij op kop of in het wiel,....
Nog een prettige fietsweek!
Die berekeningen kunnen echt wel nauwkeurig zijn, rekening houdende met klimatologische omstandigheden en naar een bepaald 'normgewicht' omgerekend. Dat werkt inderdaad wel best vanaf 8% klimmen ongeveer. Alsdan kan je tot berekeningen komen met een even grote nauwkeurigheid als de metingen van een typische powermeter.
Laatst gewijzigd door raven14 op 01 sep 2022 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 sep 2022 14:03

Veel mensen kunnen niet zo goed tegen mensen die heel zelf verzekerd zijn of zelf zeggen dat ze heel goed of beter zijn.
Ik heb er niet zoveel problemen mee als die mensen het ook echt zijn en andere mindere talenten en prestatie's in hun waarde laten.

Ten slotte is het eerst basis waarop je deze prestatie kan leveren als topsporten 99% geluk en 1% ligt aan jezelf
En 50% heeft te maken waar je wieg staat en die andere 49% met de middelen die je ouders je kunnen geven en een stuk fysiek talent.
Dus daarom heb respect voor iedere andere prestatie.

En dat gaat bij EV soms een beetje mis. Voor zijn leeftijd kan het nog wel. maar er zit een Van Gaal, De Vlaaming risico in dat ze straks bij elk interview eerste gaan vertellen wat zelf hebben gewonnen om de vaak besproken prestatie van een ander in een ander daglicht te zetten, dat is vrij irritant. Het leuke is weer dat ze niet door hebben dat ze zichzelf vaak voor lul zetten.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 sep 2022 14:07

daniel1975 schreef: 01 sep 2022 13:04
gede schreef: 01 sep 2022 12:57 . Vergelijken met Alaphilippe gaat totaal niet op. Roglic heeft gewoon nog een week door gekoerst en stopte pas toen zijn klassement weg was.
Met deze online zet je jezelf inmiddels bijna een week voor paal. Die dooddoener heb je nu al meerdere malen gebruikt en is gewoon niet juist. Roglic wist op de Granon-etappe al dat zijn klassement weg was.
Logisch dat iemand door wil koersen zolang het gaat, ondanks pijn en ongemak. En als dan je klassement weg is ga je jezelf niet nog verder in de vernieling rijden.
Nu stellen dat Roglic met een prima voorbereiding aan de start staat (wat jij continue insinueert) is gewoon niet juist.

Ik zie ook niemand ontkennen dat RE momenteel de sterkste is. Ik zie alleen wel een paar mensen die de boel in het juiste perspectief zetten, en ik zie een paar mensen die er alles aan doen om de prestatie van RE richting het onwerkelijk goede op te waarderen.
Volgens mij is de enige objectieve conclusie op dit moment dat RE een goede prestatie laat zien in een redelijk goed bezette Vuelta.
'Een paar mensen die de prestatie van RE richting het onwerkelijke goede op te waarderen.'

Goed. Daar haken we even op in. Graag de namen en de uitspraken die daarop wijzen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2022 14:07

wasbeer2006 schreef: 01 sep 2022 14:03

En dat gaat bij EV soms een beetje mis. Voor zijn leeftijd kan het nog wel. maar er zit een Van Gaal, De Vlaaming risico in dat ze straks bij elk interview eerste gaan vertellen wat zelf hebben gewonnen om de vaak besproken prestatie van een ander in een ander daglicht te zetten, dat is vrij irritant. Het leuke is weer dat ze niet door hebben dat ze zichzelf vaak voor lul zetten.
Een beetje zoals gede ook doet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 sep 2022 14:16

Moeten we ons misschien de vraag stellen of er meer dan 1 waarheid bestaat? :like:
Afhankelijk van je blikveld, referentiekader, normen en waarden en wat al niet meer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 sep 2022 14:26

JPAR schreef: 01 sep 2022 14:07
wasbeer2006 schreef: 01 sep 2022 14:03

En dat gaat bij EV soms een beetje mis. Voor zijn leeftijd kan het nog wel. maar er zit een Van Gaal, De Vlaaming risico in dat ze straks bij elk interview eerste gaan vertellen wat zelf hebben gewonnen om de vaak besproken prestatie van een ander in een ander daglicht te zetten, dat is vrij irritant. Het leuke is weer dat ze niet door hebben dat ze zichzelf vaak voor lul zetten.
Een beetje zoals gede ook doet.
Een deel van de Hollanders vindt nogal snel dat iedereen zich voor lul zet, behalve zijzelf...

Ik kan enkel concluderen: REv staat in tegenstelling tot wat velen verwacht hadden stevig in het rood. Dat is het enige FEIT. Al de rest is onzin errond. Succes nog... met de onzin errond.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 01 sep 2022 14:49

gede je lult maar een slag in de rondte, ben je niet gewoon een troll die hier probeert te zaak te verzieken.
Je schrijft dat niemand RE als kanshebber op de top 10 zag, dat is pertinent onwaar iedereen zag hem als kanshebber voor de top 10 en de meeste zelfs als een van de kanshebbers op het podium. En niemand maar dan ook niemand ontkent dat hij stevig in het rood staat.
Bij mijn ga je nu op negeren, je bent echt te irritant ga me d'r an ergeren en daar heb ik geen zin in.
Ach, ik zeg ook maar wat

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 14:53

raven14 schreef: 01 sep 2022 14:01
fiedoo schreef: 01 sep 2022 13:53
Wat Remco betreft en zijn wattages, ik denk niet dat die vrij gegeven worden. Indien niet kunnen die nooit juist bepaald worden want je weet niet welk het gewicht op dat ogenblik is, wat de rol van de wind is, rijdt hij op kop of in het wiel,....
Nog een prettige fietsweek!
Die berekeningen kunnen echt wel nauwkeurig zijn, rekening houdende met klimatologische omstandigheden en naar een bepaald 'normgewicht' omgerekend. Dat werkt inderdaad wel best vanaf 8% klimmen ongeveer. Alsdan kan je tot berekeningen komen met een even grote nauwkeurigheid als de metingen van een typische powermeter.
hoe weet je het juiste gewicht van een renner voor een wedstrijd of iets moeilijker in een wedstrijd ( ikzelf kan gedurende een lange afstandsrit tot 3 kg verliezen), hoe weet je hoeveel hij in het wiel en op kop gereden heeft, welke zijn juist gereden afstand is, heeft hij veel aerodynamisch gereden of recht op de fiets, heeft hij zichzelf veel uit de wind gezet of in de wind gereden, enz.. je zult wel min of meer een benaderende berekening kunnen maken maar zelfs dat kan toch nog een slok op de borrel schelen ? Indien ik fout zit zou ik graag weten waarom, wiskunde interesseert mij wel.
Even nagedacht: de tijd en het aantal hoogtemeters op een helling bepalen wschlk op een helling de wattages, niet de afstand, of wel?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 15:04

MarkVeenstra schreef: 01 sep 2022 14:16 Moeten we ons misschien de vraag stellen of er meer dan 1 waarheid bestaat? :like:
Afhankelijk van je blikveld, referentiekader, normen en waarden en wat al niet meer.
Zal wel waarheid in zitten, maar 1 ding is toch een beetje bij de haren getrokken als je bvb de lijstjes met de top 10 van vuelta 2021, 2022 en tour 2022 vergelijkt: nl zeggen dat de bezetting in deze ronde in tegenstelling tot andere ronden of jaren mager is. Dan heb je oogkleppen op ( niet op jou bedoeld hoor ;-) ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 sep 2022 15:23

gede schreef: 01 sep 2022 14:26 Een deel van de Hollanders vindt nogal snel dat iedereen zich voor lul zet, behalve zijzelf...

Ik kan enkel concluderen: REv staat in tegenstelling tot wat velen verwacht hadden stevig in het rood. Dat is het enige FEIT. Al de rest is onzin errond. Succes nog... met de onzin errond.
Hier een chauvinistische hollander die gewoon een ouderwetse hekel heeft aan concurrenten, met name als het buren zijn... zoals duiters en belgen. Bij voetbal vind ik de derby's ook de mooiste wedstrijden. Ik vind het ook mooi dat die gouden generatie van die belgen geen enkele prijs heeft gepakt!

Remco Evenepoel is een uitstekend fietser en kan een hele grote worden als hij het al niet is... maar ik zie liever een pogi of een ayouso dan een belg bovenaan. Gewoon omdat het een belg is en ik me irriteer aan die heisa eromheen.

Van Aert kan ik nog wel redelijk pruimen omdat die bij een nederlandse ploeg fietst, ondanks al het geleuter erover door de belgen.

Ik kan/wil ook geen sporza kijken, liever eurosport met al z'n reclame.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 15:43

Hopjes, gij zijt een toffe kerel, toch nog n Kees die ik mag! 😂
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie