Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2022 12:41

Jeetje vent. Wat ben jij ontzettend fel op alles wat hier gezegd wordt. Ik weet niet wat je relatie tot Remco is, maar je overreageert enorm.

Ik heb Remco bijvoorbeeld als 1 van de kanshebbers voor de eindzege in mijn poule. En zo waarschijnlijk meer mensen. Dat hij goed kan fietsen en talent heeft is nooit onkend. Het gaat hier over een gunfactor en die heeft hij veel minder. De redenen daarvoor zijn duidelijk. Daar mag jij anders over denken, helemaal prima. Echter is dat wel een algemeen beeld. Vervolgens wordt nationaliteit er telkens door je bij gesleept. Nogmaals: Dat heeft er helemaal niets mee te maken!

Oja, het afgeven op andere renners, zoals Roglic, Froome en Dumoulin maakt niet dat mensen hun mening veranderen. En dat Roglic niet geblesseerd zou zijn, of doorgefietst heeft met een schouder uit de kom is quatch. Dat hij daardoor niet 100% is is duidelijk. Jouw geliefde Patlev geeft nu over Alaphilippe, die zijn schouder uit de kom heeft, aan dat hij op zijn vroegst over 2 weken kan gaan fietsen, maar dat het wk over een maand te vroeg komt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 sep 2022 12:44

Klein_Verzet schreef: 01 sep 2022 12:22 Vooralsnog zit Evenepoel bergop gemiddeld op het niveau van Kruijswijk in 2019 toen hij derde werd achter Thomas en Bernal.
Bron?

https://lanternerouge.com.au/2022/08/28 ... a-stage-9/
https://lanternerouge.com.au/2022/08/27 ... a-stage-8/
https://lanternerouge.com.au/2022/08/25 ... ge-6-2022/
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 sep 2022 12:47

Met de kennis van vandaag wordt gesteld dat hij bewezen heeft alle 3 grote rondes een keer te gaan winnen staat een behoorlijk bedrag op zelfs..)

Maar tegelijkertijd zouden de andere 2 rondes nog niet met de prestaties van nu vergeleken kunnen worden omdat de bergen en omstandigheden daar anders zijn? Hoe kan je dan die 1e bewering nog onderbouwen in positieve zin?

We hebben in Nederland eens een parlementariër gehad die hetzelfde onderzoek uitgevoerd bij verschillende ziekenhuizen niet statistische met elkaar wenste te vergelijken, want het waren immers andere ziekenhuizen. Dat maakt een discussie wel dood, als je statistieken niet meer wilt gebruiken.

Het zou mij niet verbazen als Remco in de lop van de tijd alle grote rondes eens aan zijn palmares toevoegd. Maar als het niet gebeurd, maakt hem dat ook geen mindere renner. Dumoulin heeft uiteindelijk ook slechts de Giro gewonnen, en een aantal korte uitslagen. Roglic heeft al 3x de Vuelta op zak, maar is het realistisch dat hij de Tour of de Giro er nog eens aan toe voegt? Zo zijn er zat voorbeelden van zeer goede prestaties die niet geleid hebben tot het winnen van alle 3 grote rondes. En dat zal toch voor een groot deel te maken hebben met focus en doelen!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2022 12:50

Roglic zie ik de Giro nog wel eens winnen. De Tour niet meer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 sep 2022 12:57

JPAR schreef: 01 sep 2022 12:41 Jeetje vent. Wat ben jij ontzettend fel op alles wat hier gezegd wordt. Ik weet niet wat je relatie tot Remco is, maar je overreageert enorm.

Ik heb Remco bijvoorbeeld als 1 van de kanshebbers voor de eindzege in mijn poule. En zo waarschijnlijk meer mensen. Dat hij goed kan fietsen en talent heeft is nooit onkend. Het gaat hier over een gunfactor en die heeft hij veel minder. De redenen daarvoor zijn duidelijk. Daar mag jij anders over denken, helemaal prima. Echter is dat wel een algemeen beeld. Vervolgens wordt nationaliteit er telkens door je bij gesleept. Nogmaals: Dat heeft er helemaal niets mee te maken!

Oja, het afgeven op andere renners, zoals Roglic, Froome en Dumoulin maakt niet dat mensen hun mening veranderen. En dat Roglic niet geblesseerd zou zijn, of doorgefietst heeft met een schouder uit de kom is quatch. Dat hij daardoor niet 100% is is duidelijk. Jouw geliefde Patlev geeft nu over Alaphilippe, die zijn schouder uit de kom heeft, aan dat hij op zijn vroegst over 2 weken kan gaan fietsen, maar dat het wk over een maand te vroeg komt.
Weetje waarom ik fel ben? Dat zal ik u uitleggen...

Weken hebben mensen hier bezig geweest om uit de doeken te doen waarom een top10 voor REv al boven de verwachting zou zijn, nee meer zat er niet in. Nu hij het effectief waar maakt, vinden sommigen het vooral belangrijk om te doen alsof het een tweederangsoverwinning zou zijn. Belachelijk. En dat we zouden moeten zien dat Roglic niet 100% is?? Even belachelijk? Je hebt 0,0 argumenten daarvoor. Vergelijken met Alaphilippe gaat totaal niet op. Roglic heeft gewoon nog een week door gekoerst en stopte pas toen zijn klassement weg was. Roglic kan gewoon top zijn nu, alleen is er eentje beter bergop. Het is niet de eerste keer dat een top-Roglic dat meemaakt.

Leer eens een keertje zeggen, zonder al die 'maar-en' erbij dat REv op dit moment gewoon de beste renner in de Vuelta is. Punt.

En dat jullie die 'gunfactor' op basis van eerder secundaire onbelangrijke criteria ooo zo belangrijk vinden, dat ik eerder jullie probleem. Zoals ik eerder al zei: Een echte liefhebber van de wielersport zou in staat moeten zijn om daar door te kijken.

En dat het vlaggetje daar niets mee te maken heeft, ga nou weg. Als REv een Nederlandse jongen was geweest, ben ik 200 % zeker dat de strekking van de commentaren hier van een totaal andere orde was geweest. Quod non.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 sep 2022 13:02

gede schreef: 01 sep 2022 12:57

Leer eens een keertje zeggen, zonder al die 'maar-en' erbij dat REv op dit moment gewoon de beste renner in de Vuelta is. Punt.

Dat zeggen we dus al de hele tijd..

Maar de 'maar-en' erbij zijn gewoon de feiten. Die mogen genoemd worden.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 01 sep 2022 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2022 13:04

gede schreef: 01 sep 2022 12:57 . Vergelijken met Alaphilippe gaat totaal niet op. Roglic heeft gewoon nog een week door gekoerst en stopte pas toen zijn klassement weg was.
Met deze online zet je jezelf inmiddels bijna een week voor paal. Die dooddoener heb je nu al meerdere malen gebruikt en is gewoon niet juist. Roglic wist op de Granon-etappe al dat zijn klassement weg was.
Logisch dat iemand door wil koersen zolang het gaat, ondanks pijn en ongemak. En als dan je klassement weg is ga je jezelf niet nog verder in de vernieling rijden.
Nu stellen dat Roglic met een prima voorbereiding aan de start staat (wat jij continue insinueert) is gewoon niet juist.

Ik zie ook niemand ontkennen dat RE momenteel de sterkste is. Ik zie alleen wel een paar mensen die de boel in het juiste perspectief zetten, en ik zie een paar mensen die er alles aan doen om de prestatie van RE richting het onwerkelijk goede op te waarderen.
Volgens mij is de enige objectieve conclusie op dit moment dat RE een goede prestatie laat zien in een redelijk goed bezette Vuelta.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 13:24

gede schreef: 01 sep 2022 11:09
daniel1975 schreef: 01 sep 2022 08:21
fiedoo schreef: 01 sep 2022 01:49 Of Remco nu de vuelta wint of niet, we weten nu ( voor wie het wilt weten natuurlijk) dat het een renner van uitzonderlijke klasse is die in staat is om alle rondes te winnen.
:lol: :lol:
Je weet nog helemaal niks. Hij kan een korte ronde winnen, dat is wat we weten. Tot op heden heeft hij alleen laten zien een beresterke 1e week te rijden.
Toch benieuwd wanneer ook de hollanders het daglicht gaan durven aanschouwen. :-)
euh; morgen is de vuelta wel al aan zijn derde week bezig?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2022 13:36

Kan zijn, maar vandaag en morgen zijn wel DE 2 dagen van de 2e week.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 sep 2022 13:38

gede schreef: 01 sep 2022 12:57
JPAR schreef: 01 sep 2022 12:41 Jeetje vent. Wat ben jij ontzettend fel op alles wat hier gezegd wordt. Ik weet niet wat je relatie tot Remco is, maar je overreageert enorm.

Ik heb Remco bijvoorbeeld als 1 van de kanshebbers voor de eindzege in mijn poule. En zo waarschijnlijk meer mensen. Dat hij goed kan fietsen en talent heeft is nooit onkend. Het gaat hier over een gunfactor en die heeft hij veel minder. De redenen daarvoor zijn duidelijk. Daar mag jij anders over denken, helemaal prima. Echter is dat wel een algemeen beeld. Vervolgens wordt nationaliteit er telkens door je bij gesleept. Nogmaals: Dat heeft er helemaal niets mee te maken!

Oja, het afgeven op andere renners, zoals Roglic, Froome en Dumoulin maakt niet dat mensen hun mening veranderen. En dat Roglic niet geblesseerd zou zijn, of doorgefietst heeft met een schouder uit de kom is quatch. Dat hij daardoor niet 100% is is duidelijk. Jouw geliefde Patlev geeft nu over Alaphilippe, die zijn schouder uit de kom heeft, aan dat hij op zijn vroegst over 2 weken kan gaan fietsen, maar dat het wk over een maand te vroeg komt.
Weetje waarom ik fel ben? Dat zal ik u uitleggen...

Weken hebben mensen hier bezig geweest om uit de doeken te doen waarom een top10 voor REv al boven de verwachting zou zijn, nee meer zat er niet in. Nu hij het effectief waar maakt, vinden sommigen het vooral belangrijk om te doen alsof het een tweederangsoverwinning zou zijn. Belachelijk. En dat we zouden moeten zien dat Roglic niet 100% is?? Even belachelijk? Je hebt 0,0 argumenten daarvoor. Vergelijken met Alaphilippe gaat totaal niet op. Roglic heeft gewoon nog een week door gekoerst en stopte pas toen zijn klassement weg was. Roglic kan gewoon top zijn nu, alleen is er eentje beter bergop. Het is niet de eerste keer dat een top-Roglic dat meemaakt.

Leer eens een keertje zeggen, zonder al die 'maar-en' erbij dat REv op dit moment gewoon de beste renner in de Vuelta is. Punt.

En dat jullie die 'gunfactor' op basis van eerder secundaire onbelangrijke criteria ooo zo belangrijk vinden, dat ik eerder jullie probleem. Zoals ik eerder al zei: Een echte liefhebber van de wielersport zou in staat moeten zijn om daar door te kijken.

En dat het vlaggetje daar niets mee te maken heeft, ga nou weg. Als REv een Nederlandse jongen was geweest, ben ik 200 % zeker dat de strekking van de commentaren hier van een totaal andere orde was geweest. Quod non.
:winkthumb:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2022 13:52

Meanwhile: Carapaz, Vine en Kelderman in een grote groep vooruit met 1,5 minuut voorsprong.
Dat belooft wat voor de slotklim als ze weg blijven.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 sep 2022 13:53

Er wordt hier nogal veel op de man gespeeld vind ik, we lijken wel voetbalfans aan het worden die Nederland-Belgie gekeken hebben.
Wat Remco betreft en zijn wattages, ik denk niet dat die vrij gegeven worden. Indien niet kunnen die nooit juist bepaald worden want je weet niet welk het gewicht op dat ogenblik is, wat de rol van de wind is, rijdt hij op kop of in het wiel,.... Wat de tegenstand betreft, volgens mij is die meer dan goed, hebben de meeste van de top 20 zich voorbereid op de vuelta om top te zijn (zoals iedere renner met ambitie doet), is Roglic misschien niet 100% maar toch in goede doen gezien zijn ritwinst en supergoede tijdrit, is het altijd de vraag van de kip en het ei (zijn de anderen te slecht of is remco te goed, of allebei).
Ik heb hier nog geen enkele post gezien die de overwinning in de RVV van Mathieu minimaliseert "want Wout" reed niet mee" of "de 2de is een ronderenner die nog nooit op kasseien heeft gereden" of "hij heeft enkel kunnen winnen omdat hij voortdurend aan wieltjeszuigen heeft gedaan". Bij Wout zijn spurt overwinningen in de tour kon je dan stellen dat Jakobsen er niet meer bij was, of op decap blanc nez "jamaar Mathieu in forme had zeker meegeweest en dan was de uitslag misschien anders...".
Voor mij is het simpel, je hebt een wedstrijd, wie meedoet kan je verslaan, degenen die niet meedoen niet. De afwezigen hebben ongelijk, degenen die niet in forme zijn op het goede ogenblik dat is hun zaak. Enkel winnen of je doel bereiken telt, al dat andere is niet terzake doende blablabla.
En iedereen mag zijn mening hebben over welke renner dan ook, maar een ander mag dan ook zijn mening hebben over die meningen en de gedachte er achter.
Nog een prettige fietsweek!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie