Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Vélomédiane Claudy Criquiélion 2022

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 aug 2022 08:40

Inderdaad en ook geen prijsuitreiking en klassement. Je kan natuurlijk nog wel altijd een tijd proberen te rijden.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 24 aug 2022 08:53

patrickvb schreef: 24 aug 2022 00:15
jens. schreef: 23 aug 2022 23:31
Wat maakt het zo'n groot verschil met toen het nog een cyclo was? Ik begreep dat er nu ook een tijdregistratie is namelijk.
Maar geen gemeenschappelijke start. Het wedstrijdelement valt m.i. bijgevolg grotendeels weg.
Dat inderdaad. Van de zomer een rit gereden waar de tijdregistratie alleen bergop was. Dit was ook duidelijk een minder gevoel dan een cyclo omdat veel mensen net voor de tijdmeting een poos stonden uit te rusten. Het wedstrijd gevoel ben je dan kwijt/ is anders.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 29 aug 2022 13:51

Een kort verslagje van afgelopen rit:
Ondanks dat er geen massastart was, stonden toch de meeste om 9:15 te trappelen.
Ik stond weer ver na het midden omdat ik weer lekker laat was. Blijkbaar leer ik het nooit.
Vorige jaren kon je de kaartjes voor de tombola afgeven voor je in de rij voor de start kwam, dit jaar was dat pas op het moment dat je vertrok. Hierdoor duurde het wat langer voordat je uit de startblokken was (voor mij 10 minuten) maar dat gaf wel een betere verdeling op de eerste wegen. Ik denk dat ze dit dus met opzet hebben gedaan om wat meer veiligheid te creeeren. Snel een aantal stukken naar voren schuiven en op zoek naar een groepje waar ik in mee kon draaien. Netjes mijn kopwerk gedaan maar ook goed kunnen profiteren van anderen. Eigenlijk alleen na de 2e pauze veel alleen gereden en anderen die er goed doorheen zaten (vooral kortere afstand denk ik) nog kunnen inhalen.
Voor mij een prima tocht (en tijd) en ik hoop volgend jaar weer te kunnen.
Ik zag op Facebook dat een aantal laat starters wel problemen hadden bij de pauzestops omdat het meeste op was, maar daar heb ik geen probleem mee gehad.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 aug 2022 14:30

Enkele clubgenoten reden afgelopen zaterdag eveneens de tocht. Algemene klacht: de ravito. En zij waren niet laat vertrokken.

Zaterdagnamiddag zelf ritje gedaan richting Famenne, bij de terugkeer naar huis nog enkele kilometer over het parcours gereden.
De deelnemers die we laat in de namiddag voorbij reden hadden duidelijk geen beste benen (meer). Desondanks hadden ze nog een pittig dessert te verorberen: Forêt de Freyr, Beffe, Magoster, Dochamps, Samrée.
Er stond zaterdag wind uit het NO, gelukkig was het niet té warm.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 29 aug 2022 17:13

Hier geen klachten over de bevoorrading. Genoeg te krijgen. De drank was wat erg aangelengd, maar gelukkig had ik wat tabletjes bij me, dus dat was makkelijk opgelost.

Ik vond het weer echt heerlijk. 's middags rond de 23 graden, beetje zon, vrij veel wolken, maar volkomen droog. Echt ideaal fietsweer wat mij betreft. En behalve dat was de sfeer ook erg goed. Hele leuke dag gehad en hopelijk volgend jaar weer.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 30 aug 2022 16:23

De tijden staan op de website, maar ik zie ze niet. Ligt dat aan mijn browser (Chrome) of zijn er meer met dit probleem?
Ik zie de namen, maar als ik daar op klik, gebeurt er niets.
De link: https://www.acn-timing.com/?lng=FR#/eve ... ne/cms/CAP

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 aug 2022 20:32

Niet op 'Entries' maar op 'Alphabetic times' klikken. Dan worden (bij mij althans) ook de bijbehorende tijden getoond.

Gebruikersavatar
CycloWorld.cc
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2022 09:58

Gebruikersavatar CycloWorld.cc 31 aug 2022 12:50

Hier een kort verslag, met daarin ook een link naar de uitslagen.
If you can't find a gran fondo on CycloWorld.cc , it doesn't exist.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 31 aug 2022 13:48

buzz schreef: 30 aug 2022 20:32 Niet op 'Entries' maar op 'Alphabetic times' klikken. Dan worden (bij mij althans) ook de bijbehorende tijden getoond.
Bedankt buzz, gewoon overheen gekeken.
Ik dacht dat er nog meer timings waren op de verschillende klimmetjes dus dacht dat er een overzicht zou komen.
Toch jammer dat er geen gouden everzwijnen meer worden uitgedeeld.

Plaats reactie