Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ultegra heel duur geworden

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 29 aug 2022 09:59

NicoNB schreef: 29 aug 2022 09:39
_pfw_ schreef: 28 aug 2022 22:18 Als je graag een woning wilt hebben, zul je wel mee moeten met de markt (gelukkig lijkt dat nu wel iets af te gaan koelen). Dat overbieden is niet alleen meer voor Zuid Holland.
Ik lees dat ook op de MSM, afkoelen?
Ze doen alsof met het afkoelen iedereen onderdak heeft.
Ik weet niet wie je hier met "ze" bedoeld, maar ik heb nog nergens gelezen dat het tekort van woningen nu is opgelost en dat iedereen onderdak heeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2022 10:03

kxlight schreef: 29 aug 2022 09:33 Ik geloof niet dat al die mensen afgelopen paar jaar een huis MOESTEN kopen. Velen zijn verblind door de lage rente en de kansen die dat leek te bieden.
Zolang een huis met een vraagprijs van 925 voor 1025 weg gaat is er geen sprake van moeten inderdaad.
Dan is er gewoon een ton overboden om het sowiso te kunnen hebben. Dat soort lui gun ik wel een zepert om eerlijk te zijn.

Al eens eerder getikt hier volgens mij;
Een collega van mij van 23 verdient €4.200,- /mnd + bonus + winstuitkering en kan een handje geholpen worden door de ouders.
Die zit dus ruim boven gemiddeld en kan niks fatsoenlijks kopen. Ja, mogelijk in wijken waar je 's avonds als jonge vrouw niet alleen over straat wilt. Of een appartement met een VVE van >175,-/mnd die je gewoon netto op moet hoesten. Als die het al niet kan, hoe moet dan de gemiddelde jonge m/v een huis vinden?
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 29 aug 2022 10:04

daniel1975 schreef: 28 aug 2022 22:27 Huizen van >5 ton en >9 ton (respectievelijk 8% en 11% overboden in afgelopen weken, allebei uit eerste hand)….. idioot om zoveel over te bieden, dat noem ik excessen.
Het huis van 5 ton is 2x afgeketst omdat de kopers de financiering niet rond kregen. Dan shop je gewoon boven je stand. Ik ga toch ook niet bieden op een villa van 1.4 miljoen?
Dat er mensen boven hun stand willen/proberen te leven is van alle tijden denk ik.

Om weer on-topic te komen, het "probleem" met het grotere segment duurdere fietsen is dat er genoeg mensen zijn die het blijkbaar kunnen en willen betalen. De topicstarter gaat nu ook op zoek naar een fiets van 7000 euro, twee segmenten hoger dan zijn huidige fiets.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 aug 2022 10:11

Dus? Het is met fietsen hetzelfde als huizen. Het is niet nodig, maar "we" zijn bereid het er voor uit te geven.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 aug 2022 10:26

NicoNB schreef: 29 aug 2022 09:39
_pfw_ schreef: 28 aug 2022 22:18 Als je graag een woning wilt hebben, zul je wel mee moeten met de markt (gelukkig lijkt dat nu wel iets af te gaan koelen). Dat overbieden is niet alleen meer voor Zuid Holland.
Ik lees dat ook op de MSM, afkoelen?
Ze doen alsof met het afkoelen iedereen onderdak heeft.
De realiteit is natuurlijk dat grote groepen mensen, vooral jongeren, voorlopig niet bij machte zijn om zich een woning te kunnen veroorloven. Dat betekent voor veel jongeren dat hun toekomst onzeker is en een gezin stichten evenmin eenvoudig is.

Ik voorspel al een tijd dat we mogelijk een hele generatie jonge goed opgeleidde Nederlanders gaan zien vertrekken naar Elders.

Welk affect dat heeft zie je al enkele jaren in het VK waar verpleegkundigen naar Australie vertrekken.
Inmiddels komt 1 op de 10 verpleegkundigen in Australië uit het VK. Onderhand brokkelt de zorg in het VK in record tempo af.
Dat denk ik dus ook en wij aan de achterkant maar mensen binnenhalen om het werk hier te doen.
Daar gaat het niet beter van worden.

De excessen aan de bovenkant zijn er natuurlijk.
Hier in schiedam wordt er overigens niet meer overboden op huizen boven de 5 a 6ton. De makkelaars willen natuurlijk doen geloven dat het gewoon stijgt, maar hier staan toch al een aantal huizen in de wijk meerdere maanden te koop.
Omdat ze gewoon te duur zijn.

Het is ook wel heel leuk om je eens in bepaalde topic te verdiepen puur op cijfers. Je hoort altijd het imigratie probleem.
Dan dacht ik altijd aan vluchtelingen en gelukszoekers. Blijkt maar 10% te zijn. De rest wordt hier door ons heen gehaald als kenniswerker en arbeidkracht. Dat moet echt stoppen we worden als NL straks 1 stad tussen de driekhoek Adam, Rdam en Utrecht.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 aug 2022 10:35

wasbeer2006 schreef: 29 aug 2022 10:26 Het is ook wel heel leuk om je eens in bepaalde topic te verdiepen puur op cijfers. Je hoort altijd het imigratie probleem.
Dan dacht ik altijd aan vluchtelingen en gelukszoekers. Blijkt maar 10% te zijn. De rest wordt hier door ons heen gehaald als kenniswerker en arbeidkracht. Dat moet echt stoppen we worden als NL straks 1 stad tussen de driekhoek Adam, Rdam en Utrecht.
Het probleem ligt ook in de visie en het beleid om alles te centraliseren. Alles vindt plaats op en in dat gebied. Daardoor moet je leven op een postzegel. In de buitengebieden wordt nagenoeg niet geïnvesteerd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 aug 2022 10:47

Ik woon in een klein dorpje in een uithoek van het land en ook hier komt de bebouwing aan alle kanten op je af. Aan de ene kant van het dorp een industrieterrein, aan de andere kant een kassencomplex en dan zijn er ook nog plannen voor een mega jachthaven in de buurt.
Nu woon ik allerminst op een postzegel en heb ik voorlopig nog vrij uitzicht en stilte om mij heen maar ook hier is duidelijk te zien dat het land vol is.
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 aug 2022 10:53

Jans schreef: 29 aug 2022 10:11 Dus? Het is met fietsen hetzelfde als huizen. Het is niet nodig, maar "we" zijn bereid het er voor uit te geven.
Ik in elk geval niet. Na heel wat jaartjes elke 3 jaar ofzo een nieuwe fiets, houd ik mijn huidige racer gewoon nog even. Ik vind de meerprijs niet meer opwegen tegen de fun van het kopen van een nieuwe fiets / nieuwe spulletjes. En als ik om mij heen kijk, rijden er heel wat mensen op topframes die allemaal een paar jaar oud zijn. De velgrem heerst heerst hier ook nog in de polder.

Het gaat hem vooral om de nieuwe toetreders. Daar zit zoveel geld en vraag, dat dit de prijzen opdrijft. Bij de huizenmarkt speelt natuurlijk mee dat geld veel te lang veel te goedkoop is geweest. Ik zie de waarde van huizen niet zomaar omlaag gaan, want Hugo gaat er echt niet voor zorgen dat het aanbod op peil komt. Maar ik zie teveel mensen zich in de strop hijsen van een hypotheek die nog maar net aan te betalen is. Zeker jonkies, die nergens heen kunnen.

Bijzondere tijden zijn het.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 aug 2022 11:38

@marsman, ik ben het niet met je eens dat het eens dat het vooral om nieuwe toetreders gaat, maar verder denk ik wel dat we redelijk op één lijn zitten.
Maar wat is er nu "meer verkeerd'". Je rijdt in een auto van 20 jaar, je rijdt op een fiets van 8 jaar. En koopt een huis van 8 ton. Daarnaast zet je iemand die iedere 3 jaar een nieuwe fiets van7 .000 plus koopt, een auto van max. 4 jaar oud rijdt van 40.000 plus en een huis van 4 ton? Het is toch maar waar jij waarde aan hecht en gelukkig wordt?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 29 aug 2022 12:08

daniel1975 schreef: 28 aug 2022 22:02
wasbeer2006 schreef: 28 aug 2022 17:06
Daarom kopen we maar raak.
Tsja, ik gun die mensen toch wel wat ellende de komende jaren.
Ik zie hier in zuid holland nog de meest idiote zaken gebeuren rondom huizen, die idioten (nu nog 10-15% overbieden op huizen >€500.000,- ) sporen niet.
Dat mag jij best idioot vinden en de mensen zelfs ellende toewensen, maar dat zie ik anders. Jij hebt dat namelijk helemaal niet te evalueren, temeer omdat je geen zicht hebt op de toekomstige inflatie. Mensen die vorig jaar 10 % overboden hebben dat overbod al terug. Bovendien, als je goedkoop geleend hebt, 'verdien' je gewoon aan waarde met geld van iemand anders (de bank). Uiteraard moet je je lening wel fatsoenlijk kunnen betalen en rekening houden met een potentiële tegenslag, maar dat heeft niets met het punt van overbod te maken.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 aug 2022 12:36

Als je naar de zuivere cijfers kijkt dan is de schaarste historisch gezien nog helemaal niet groot. Vroeger was de schaarste nog veel groter in Nederland.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 aug 2022 13:21

Canyon is toch nog netjes geprijsd,sram axs of ultegra zelfde prijs met powermeter en dt swiss wielen met 240 naven.waar ga je dan voor? Helaas alleen geen keuze in bladen voor Shimano 52-36 sram 48-35.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie