Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ultegra heel duur geworden

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 26 aug 2022 11:50

JPAR schreef: 26 aug 2022 11:45
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:34
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:31

De limiet is al 25 jaar bereikt. Er is geen lange termijnvisie. En doordat veel mensen populistisch stemmen zie je de gevestigde partijen ook die kant op bewegen.
Doordat de middenpartijen zo keihard falen op vele dossiers stemmen mensen meer op de partijen aan de randen. Je draait het om. En het antwoord van middenpartijen is krampachtig vast blijven kleven aan het pluche en nog grote faalhazen als ministers en staatssecretarisen benoemen zodat de kloof tussen burger en politiek nog groter wordt.

Ik merkte dat ikzelf ook steeds meer naar de rand trok en ben toen maar eens lid geworden van een middenpartij en heb daarvoor 3 jaar in het lokale bestuur gezeten. Geen succes voor positieve beeldvorming. Lokaal en provinciaal was het best een prima partij maar de partij was gekaapt door landelijke politici die qua ideeën ver af stonden van de leden en het landelijke bestuur die steeds meer macht en partijgeld naar zich toetrok.
Feitelijk zeg ik hetzelfde, moet je wel alles meenemen. Men wil de macht niet kwijt, ergo .....

Op het moment dat er onrust leeft in de maatschappij zie je mensen daarop reageren door zich te verzetten tegen het bestaande. Dat zie je in de politiek gebeuren door te stemmen op andere (tegenwoordig noemen we dat populistische) partijen. Dat is door de eeuwen heen veel vaker gebeurd.

Zou jij graag partijen als Forum, BBB, PVV etc aan de macht zien? Die gaan het echt niet beter doen. Het probleem is het enorme wantrouwen in de politiek, wereldwijd. En dat wantrouwen wordt helaas niet weggenomen, maar juist gevoed.
Je gooit 3 compleet verschillende partijen op 1 hoop.
Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. Maar neo-liberaal mag wat mij betreft de komende 10 jaar wel eens in de oppositie plaatsnemen. Laat anderen maar eens aan de knoppen zitten en dan zien we wel of het beter gaat. Veel slechter kan namelijk niet.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 11:53

jer81 schreef: 26 aug 2022 11:50
JPAR schreef: 26 aug 2022 11:45
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:34
Doordat de middenpartijen zo keihard falen op vele dossiers stemmen mensen meer op de partijen aan de randen. Je draait het om. En het antwoord van middenpartijen is krampachtig vast blijven kleven aan het pluche en nog grote faalhazen als ministers en staatssecretarisen benoemen zodat de kloof tussen burger en politiek nog groter wordt.

Ik merkte dat ikzelf ook steeds meer naar de rand trok en ben toen maar eens lid geworden van een middenpartij en heb daarvoor 3 jaar in het lokale bestuur gezeten. Geen succes voor positieve beeldvorming. Lokaal en provinciaal was het best een prima partij maar de partij was gekaapt door landelijke politici die qua ideeën ver af stonden van de leden en het landelijke bestuur die steeds meer macht en partijgeld naar zich toetrok.
Feitelijk zeg ik hetzelfde, moet je wel alles meenemen. Men wil de macht niet kwijt, ergo .....

Op het moment dat er onrust leeft in de maatschappij zie je mensen daarop reageren door zich te verzetten tegen het bestaande. Dat zie je in de politiek gebeuren door te stemmen op andere (tegenwoordig noemen we dat populistische) partijen. Dat is door de eeuwen heen veel vaker gebeurd.

Zou jij graag partijen als Forum, BBB, PVV etc aan de macht zien? Die gaan het echt niet beter doen. Het probleem is het enorme wantrouwen in de politiek, wereldwijd. En dat wantrouwen wordt helaas niet weggenomen, maar juist gevoed.
Je gooit 3 compleet verschillende partijen op 1 hoop.
Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. Maar neo-liberaal mag wat mij betreft de komende 10 jaar wel eens in de oppositie plaatsnemen. Laat anderen maar eens aan de knoppen zitten en dan zien we wel of het beter gaat. Veel slechter kan namelijk niet.
Het gaat me niet perse om die partijen. Het gaat me erom dat dat populistische partijen zijn die veel schreeuwen, maar niks constructiefs bijdragen.

Verder ben ik het met je eens. CDA moet je er wat mij betreft ook nog bij doen. De misere is begonnen onder Balkenende.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 26 aug 2022 11:56

JPAR schreef: 26 aug 2022 11:53
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:50
JPAR schreef: 26 aug 2022 11:45

Feitelijk zeg ik hetzelfde, moet je wel alles meenemen. Men wil de macht niet kwijt, ergo .....

Op het moment dat er onrust leeft in de maatschappij zie je mensen daarop reageren door zich te verzetten tegen het bestaande. Dat zie je in de politiek gebeuren door te stemmen op andere (tegenwoordig noemen we dat populistische) partijen. Dat is door de eeuwen heen veel vaker gebeurd.

Zou jij graag partijen als Forum, BBB, PVV etc aan de macht zien? Die gaan het echt niet beter doen. Het probleem is het enorme wantrouwen in de politiek, wereldwijd. En dat wantrouwen wordt helaas niet weggenomen, maar juist gevoed.
Je gooit 3 compleet verschillende partijen op 1 hoop.
Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. Maar neo-liberaal mag wat mij betreft de komende 10 jaar wel eens in de oppositie plaatsnemen. Laat anderen maar eens aan de knoppen zitten en dan zien we wel of het beter gaat. Veel slechter kan namelijk niet.
Het gaat me niet perse om die partijen. Het gaat me erom dat dat populistische partijen zijn die veel schreeuwen, maar niks constructiefs bijdragen.

Verder ben ik het met je eens. CDA moet je er wat mij betreft ook nog bij doen. De misere is begonnen onder Balkenende.
BBB heb ik in vele debatten veel constructieve voorstellen zien doen. Het stempeltje populistisch wordt veel te snel toegepast om andere meningen in het verdomhoekje te drukken. Het CDA had nooit moeten beginnen aan dit kabinet en moet eerst zelf schoon schip maken binnen de eigen gelederen en terug moeten keren naar haar idealen. Hoekstra en daarvoor de Jonge hebben als partijleiders de partij veel schade toegebracht, meer dan Balkenende.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 aug 2022 12:25

Ernie C. schreef: 26 aug 2022 10:24
daniel1975 schreef: 26 aug 2022 10:18
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:16 Er is nu ook heel veel gedoe over de terugleveringvergoeding. Een Eneco wil die nu verlagen. Want ..... daar komt de drogreden..... ze krijgen dat overdag geleverd en dan is hun inkoop ook goedkoper. Uh-huh. Ze verkopen het vervolgens wel tegen het zoveel voudige door aan mensen die niet zelf opwekken. Dit is natuurlijk nodig omdat ze nog niet genoeg verdienen.
Je mag toch eerst salderen? Dus we praten hooguit over het stukje wat je op jaarbasis meer teruglevert dan dat je produceert?
Toch krijg ik voor dat stukje nog ruim 22 cent en is 16 cent momenteel het marktconforme tarief.

Ik heb aardig wat overcapaciteit en die panelen hebben zich de afgelopen 3 jaar al terugverdiend. Daardoor ben ik van maart t/m oktober min of meer zelfvoorzienend. Terugleververgoeding is dus een belangrijke factor in het kiezen van een leverancier.
En dan gaan we hier vertellen dat het in andere landen allemaal beter geregeld is. Wij krijgen in Frankrijk 10ct per kWh. Nee, niks salderen. En zoals Daniel zei. Eerst salderen, terwijl dat in de berichtgeving niet echt duidelijk was.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 aug 2022 12:27

JPAR schreef: 26 aug 2022 10:12
SiO2 schreef: 26 aug 2022 10:04
JPAR schreef: 26 aug 2022 08:58
Elektra is gekoppeld aan gas.
Als elektriciteit wordt opgewekt met gasgestookte centrales, snap ik dat. Maar dat geldt toch niet voor wind- of zonne-energie?
In Nederland is er een koppeling tussen beide sinds heel lang. Die wordt nog steeds niet losgelaten. Wij hebben thuis geen gas, maar stadsverwarming. Dit wordt opgewekt uit koeienstront. Dus heel duurzaam. Toch is er een koppeling met gas en zijn we dit jaar dus ook de helft meer gaan betalen per maand. Die koppeling is ooit gemaakt om ervoor te zorgen dat mensen met stadsverwarming niet meer zouden betalen dan mensen met een cv-ketel. Dan heb je een autoriteit die bepaald dat de verhoging niet meer dan 50% (het was geloof ik iets meer, maar soit) mag zijn. Wat doet zo'n bedrijf dan, die verhoogt de prijs per GJ met 92%, maar houdt de andere kosten laag. Per saldo voldoen ze dan aan de maximale verhoging. Maar als straks de zaken anders liggen is er ineens wel een hele hoge GJ prijs ;)
Dat hadden wij dus ook. Van iets van 25 naar iets van 47 euro oid per GJ gegaan, vanwege die koppeling met gas. Alsof dat zo moeilijk is om los te koppelen. Nou zouden ze dat dit jaar gaan doen, maar is voor het gemak nog een jaartje opgeschoven.. dus ik vrees voor de prijs van komend jaar..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 aug 2022 12:49

JPAR schreef: 26 aug 2022 11:53
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:50
JPAR schreef: 26 aug 2022 11:45 Op het moment dat er onrust leeft in de maatschappij zie je mensen daarop reageren door zich te verzetten tegen het bestaande. ..........
Zou jij graag partijen als Forum, BBB, PVV etc aan de macht zien? Die gaan het echt niet beter doen. .........
.......Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. ........... Veel slechter kan namelijk niet.
..........Het gaat me erom dat dat populistische partijen zijn die veel schreeuwen, maar niks constructiefs bijdragen..........
Ben je zeker dat "ze" het niet beter gaan doen?
Waarom de anderen eens niet laten proberen?
In Vlaanderen is er nog een bijkomend probleem dat de grootste partij, van de "verliezers" zelfs niet mag meedoen.
Dan is het natuurlijk niet gemakkelijk om iets constructiefs te doen.
Dan zorg je er voor dat alle, ondertussen, "kleintjes" toch aan de macht blijven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 12:58

Lcsmet schreef: 26 aug 2022 12:49
JPAR schreef: 26 aug 2022 11:53
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:50
.......Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. ........... Veel slechter kan namelijk niet.
..........Het gaat me erom dat dat populistische partijen zijn die veel schreeuwen, maar niks constructiefs bijdragen..........
Ben je zeker dat "ze" het niet beter gaan doen?
Waarom de anderen eens niet laten proberen?
In Vlaanderen is er nog een bijkomend probleem dat de grootste partij, van de "verliezers" zelfs niet mag meedoen.
Dan is het natuurlijk niet gemakkelijk om iets constructiefs te doen.
Dan zorg je er voor dat alle, ondertussen, "kleintjes" toch aan de macht blijven.
Ik ben een groot voorstander van andere partijen aan de macht. Maar deze partijen zijn zo klein, constant interne strijd, nog niks bewezen op bestuurlijk vlak etc. Ik denk dat nieuwe partijen niet zomaar in een landelijke regering moeten zitten, zelfs niet in de kamer. Laat ze eerst regionaal beginnen en ervaring opdoen. Zorgen dat ze stabiel zijn. Als je nu in de Nederlandse tweede kamer kijkt zijn daar 16 partijen, in de eerste kamer 13. Hoe kun je ooit besturen met zoveel versplintering? Veel eenmans- of tweemansfracties.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 aug 2022 12:59

De media is natuurlijk ook het probleem. Als er iemand iets goeds/positief lijkt te zeggen of te organiseren zijn er altijd weer die het heel negatief zijn.
Alles wordt gewogen. Een andere partij, zodra aan de macht, krijgt exact hetzelfde.

En er mogen geen fouten worden gemaakt. Ons bedrijf is nu af en toe eens in de media, nooit geweest.
Als je weet hoeveel onzin er wordt geschreven waar echt niets van klopt is dat meer dan de helft.
Als je dat meld gaat de journalist het nooit rectificeren en ze worden gewoon afgerekend op klicks.

We kennen het hier ook in de media.

"Wielrenner op bejaarde gebotst........." is minimaal de helft van de gevallen is het andersom, maarja dat scoort niet.
Stel ik verander Wielrenner in Marokaan of Turk, dan worden er 50 mensen opgepakt die een reactie onder het artikel hebben gezet wegens discriminatie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 aug 2022 13:04

Jammer dat het helemaal niets meer met Ultegra te maken heeft.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 aug 2022 13:05

Lcsmet schreef: 26 aug 2022 12:49
JPAR schreef: 26 aug 2022 11:53
jer81 schreef: 26 aug 2022 11:50
.......Ik zou graag D66 en de VVD inruilen voor bijvoorbeeld SP en BBB ja. FvD zal nooit meer wat worden. En PVV zal waarschijnlijk nooit genoeg water bij de wijn willen doen. ........... Veel slechter kan namelijk niet.
..........Het gaat me erom dat dat populistische partijen zijn die veel schreeuwen, maar niks constructiefs bijdragen..........
Ben je zeker dat "ze" het niet beter gaan doen?
Waarom de anderen eens niet laten proberen?
In Vlaanderen is er nog een bijkomend probleem dat de grootste partij, van de "verliezers" zelfs niet mag meedoen.
Dan is het natuurlijk niet gemakkelijk om iets constructiefs te doen.
Dan zorg je er voor dat alle, ondertussen, "kleintjes" toch aan de macht blijven.
Heel simpel, populistische partijen willen geen water bij de wijn doen (en geen verantwoordelijkheid dragen). Want dat verliezen ze achterban. En beide hoort nou eenmaal bij besturen, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Dus blijven deze partijen lekker roepen van de zijlijn en hoeven ze geen verantwoordelijkheid te dragen.

In NL is regenen trouwens al eens keer geprobeerd met de PVV in een gedoogconstructie en met LPF. Allebei geklapt.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 13:10

chris80 schreef: 26 aug 2022 12:27
JPAR schreef: 26 aug 2022 10:12
SiO2 schreef: 26 aug 2022 10:04

Als elektriciteit wordt opgewekt met gasgestookte centrales, snap ik dat. Maar dat geldt toch niet voor wind- of zonne-energie?
In Nederland is er een koppeling tussen beide sinds heel lang. Die wordt nog steeds niet losgelaten. Wij hebben thuis geen gas, maar stadsverwarming. Dit wordt opgewekt uit koeienstront. Dus heel duurzaam. Toch is er een koppeling met gas en zijn we dit jaar dus ook de helft meer gaan betalen per maand. Die koppeling is ooit gemaakt om ervoor te zorgen dat mensen met stadsverwarming niet meer zouden betalen dan mensen met een cv-ketel. Dan heb je een autoriteit die bepaald dat de verhoging niet meer dan 50% (het was geloof ik iets meer, maar soit) mag zijn. Wat doet zo'n bedrijf dan, die verhoogt de prijs per GJ met 92%, maar houdt de andere kosten laag. Per saldo voldoen ze dan aan de maximale verhoging. Maar als straks de zaken anders liggen is er ineens wel een hele hoge GJ prijs ;)
Dat hadden wij dus ook. Van iets van 25 naar iets van 47 euro oid per GJ gegaan, vanwege die koppeling met gas. Alsof dat zo moeilijk is om los te koppelen. Nou zouden ze dat dit jaar gaan doen, maar is voor het gemak nog een jaartje opgeschoven.. dus ik vrees voor de prijs van komend jaar..
Ennatuurlijk?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 26 aug 2022 13:11

Jans schreef: 26 aug 2022 13:04 Jammer dat het helemaal niets meer met Ultegra te maken heeft.
Jawel, als ik het goed begrepen heb is het de schuld van de Nederlandse politiek dat Ultegra nu zo duur is. :mrgreen:

Plaats reactie